Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 22. april 2014, klokken 07:35
Er det meningnen at bilen skal gi alarm ved kraftig nedbremsing. Jeg fikk en alarm ved en forbikjøring da jeg var nøtt til å bråbremse fordi en foran meg tok feltbytte og la seg ut uten å checke sidespeilet der jeg kom susende i 110 km/t. Måtte kjapt bremse ned til 60 km/t for å unngå kollisjon. Merket også når jeg gikk ut av bilen etter kjøreturen at nødlysene gikk på i 2 sekunder med en alarm. Noen som vet hva alarm dette kan være? Hadde vært gøy å hatt den loggen som tesla sikkert kan følge med på hvilke alarmer som har vært aktive!:)
Kan det tenkes at du har trykket inn gassen samtidig? Det gir ihvertfall en alarm.....

orjan

Sitat fra: rumi på mandag 21. april 2014, klokken 16:40

Hva er status på feilene dine?


Status er at Tesla og jeg gjenopptar kontakten nå etter påske og legger en slagplan for hvor og når dette skal fikses. De har vært nokså proaktive og har ringt meg flere ganger for å innhente mer informasjon og bilder.

Prøvde å bruke en tophat over taket ene natten det høljet skikkelig ned, men denne var av den pustende typen og det gjorde situasjonen egentlig bare verre slik at jeg våknet opp til litt vann i det ene skinnsetet fremme.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

sisc1337

#557
Sitat fra: OleJA på tirsdag 22. april 2014, klokken 09:16
Kan det tenkes at du har trykket inn gassen samtidig? Det gir ihvertfall en alarm.....

Jeg bruker nå kun høyrefoten når jeg kjører bilen, men skal aldri si aldri. Det var jo en veldig stresset situasjon, så umulig for meg å si med 100% sikkerhet. Kanskje høyrefoten har vært borti begge pedalene samtidig også?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Stig O

Noen som har fått fixet knirk ved fullt rattutslag, eller som vet om det er en løsning på dette fra Tesla.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

teslaman

Jeg har nettopp oppdaget 2 ulyder som ikke har vært der tidligere.

1. Knirk over fartsdumper. (Luftfjæring) Når jeg kjører over med forhjulene får jeg en liten knirk hver gang.
2. Klimaanlegget. Når jeg står stille og den er innstilt på custom ikke rated. Hører med jevne mellomrom et svakt stønn eller drønn. Altså en lyd som er vanskelig og forklare og som jeg ikke har oppdaget tidligere. Kjørt forholdsvis pent i 12000 km fra 13.09,2013.

Noen som har erfart noe lignende. Bør jeg oppsøke service for dette eller holder det å samle opp til førsteårsservice?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Leif1

Det i nr 2 der kan vel være airconditionkompressoren som starter eller stopper. Slike kan lage noen artige lyder av og til. Et lite "bump" etterfulgt av litt susing du har kanskje?
En får med seg mye rart i denne bilen merker jeg. Alt er jo så stille.
Konvertitt fra S til X

teslaman

Sitat fra: Leif1 på torsdag 24. april 2014, klokken 21:17
Det i nr 2 der kan vel være airconditionkompressoren som starter eller stopper. Slike kan lage noen artige lyder av og til. Et lite "bump" etterfulgt av litt susing du har kanskje?
En får med seg mye rart i denne bilen merker jeg. Alt er jo så stille.

Helt riktig! Men da er det sikkert normalt. Mulig det er fordi det er varmere i lufta? Men den knirkingen eller nærmest knaking i karosseriet hver gang forhjula går ned etter fartsdumper selv med lav hastighet er nok verre. Er jeg på vei til paranoiker?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Kallagtunet

Sikker på at det er luftjæring og ikke pano tak som knirker. Har du ikke pano tak så er jo det en god indikasjon på st det ikke kommer derfra :D

teslaman

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 25. april 2014, klokken 01:14
Sikker på at det er luftjæring og ikke pano tak som knir!ker. Har du ikke pano tak så er jo det en god indikasjon på st det ikke kommer derfra :D

Nei ikke sikker på det! Er dette en gjenganger? Hva blir i så fall gjort fra Teslas side her? Skal lytte bedre å komme med tilbakemelding! Uansett aldri vært der før og panotaket har vært åpnet kanskje 1 eller 2 ganger etter vinteren!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Hyperstress

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 19. april 2014, klokken 14:43
Skjedde noe litt ekkelt her om dagen. Hadde ladet 5min med UMC, byttet så til en nyinnkjøpt Mennekes og ladet litt på 16A. Byttet så tilbake til UMC og skrudde A opp til 32 igjen. Da kom det plutselig noen høye (og skremmende) lyder fra bilen. Bilen lager normalt mye rare lyder, men dette var ikke noe i nærheten av hva jeg har hørt fra den tidligere. Dette hørtes ut som en slags heftig kortslutning, eller sveising. Det var slik at jeg ble usikker et øyeblikk om jeg i det hele tatt skulle tørre å ta i bilen for å åpne døra. Det hørtes IKKE bra ut. Viftene gikk også umiddelbart i høygir. Dette stod på noen sekunder inntil jeg fikk stoppet ladingen.
Jeg ringte umiddelbart tech support i håp om at de hadde noe i loggen, men det hadde de ikke. Prøvde lading igjen med begge kabler mens de var på telefonen, og alt funket som normalt. Alt har vært som normalt i ettertid også.
Tesla mener at det var A/C kompressoren som slo inn, og at det ikke var grunn til bekymring. Slik sett burde jeg ikke poste det i denne feil-tråden, men som sagt så hørtes det ikke bra ut i det hele tatt, så vet ikke helt om AC kompressoren er en plausibel forklaring.

Uansett, det er interessert å høre om det er flere som har opplevd lignende?

Fikk en lydfil av Tesla av kompressoren i høygir, og det kan godt tenkes at det var den variant av denne lyden jeg opplevde. Så da slår jeg meg til ro med det :)

Fikk ikke lagt den ved her, men høres litt ut som jeg beskrev, eller kanskje mer i retning vinkelsliper  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fonberg

Sitat fra: teslaman på fredag 25. april 2014, klokken 06:38
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 25. april 2014, klokken 01:14
Sikker på at det er luftjæring og ikke pano tak som knir!ker. Har du ikke pano tak så er jo det en god indikasjon på st det ikke kommer derfra :D

Nei ikke sikker på det! Er dette en gjenganger? Hva blir i så fall gjort fra Teslas side her? Skal lytte bedre å komme med tilbakemelding! Uansett aldri vært der før og panotaket har vært åpnet kanskje 1 eller 2 ganger etter vinteren!

Tesla monterer en liten filtlapp i forkant på undersida av panoglasset, dette fjerner "gnisseknirkelyden". En liten andel har opplevd mugg på filtbiten i vinter, se egen tråd.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OleJA

Parkerte på hytta ikveld, etter å ha kost oss med kveldssol og fuglekvitter igjennom panoramataket. Når bilen er parkert, så går ikke den fordømte dritten igjen. På vei ned til bilen nå med en rull tape og plastikk for å tette igjen.

Update: Når jeg kom ned til bilen igjen så lukket taket seg så fint som bare det. Er ikke sikker på om jeg skal være lettet eller mer frustrert. Det medfører vel bare at feilen nå blir vanskeligere å finne.
Var i kontakt med Tesla Nederland når det ikke virket. Forsøkte div reset og kalibreringer uten at det hjalp.

Wenche

Superfornøyd med min Model S S85p+! Kjørt 7500 km i 7 mnd uten problemer, en fryd å kjøre :)
For ca 3 uker siden fant min Tesla ut at den var "unable to charge" (en uke etter montering av dobbeltlader). Jeg tok en uanmeldt tur innom Tesla Skøyen, og de fikset saken (byttet hovedlader) i løpet av kort tid. Fikk god service; de tok bilen inn med en gang, og jeg fikk lånebil, og hentet bilen ca 2 timer senere. Har ikke hatt andre utfordringer etter det  :) 
Når en utfordring kan fikses på 2 timer, anser jeg det som bagateller  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

cairnz

Sitat fra: Wenche på lørdag 26. april 2014, klokken 00:12
Superfornøyd med min Model S S85p+! Kjørt 7500 km i 7 mnd uten problemer, en fryd å kjøre :)
For ca 3 uker siden fant min Tesla ut at den var "unable to charge" (en uke etter montering av dobbeltlader). Jeg tok en uanmeldt tur innom Tesla Skøyen, og de fikset saken (byttet hovedlader) i løpet av kort tid. Fikk god service; de tok bilen inn med en gang, og jeg fikk lånebil, og hentet bilen ca 2 timer senere. Har ikke hatt andre utfordringer etter det  :) 
Når en utfordring kan fikses på 2 timer, anser jeg det som bagateller  :)
Hm, får følge med litt ekstra i ukene framover - monterte ekstra lader i dag.
Elbilist

Daniel.B

Sitat fra: OleJA på fredag 25. april 2014, klokken 23:49
Parkerte på hytta ikveld, etter å ha kost oss med kveldssol og fuglekvitter igjennom panoramataket. Når bilen er parkert, så går ikke den fordømte dritten igjen. På vei ned til bilen nå med en rull tape og plastikk for å tette igjen.

Update: Når jeg kom ned til bilen igjen så lukket taket seg så fint som bare det. Er ikke sikker på om jeg skal være lettet eller mer frustrert. Det medfører vel bare at feilen nå blir vanskeligere å finne.
Var i kontakt med Tesla Nederland når det ikke virket. Forsøkte div reset og kalibreringer uten at det hjalp.

Virker som det er ganske mange som opplever feil med panoramataket i det siste.
Kan det ha noe med 5.9 oppdateringen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA