Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Sjøhyene

Oppdaget i går en liten vanndamm nede i den "lomma" der festet til bagasjeroms døra går ned og låses. Tenkte det kom av at noen dråper hadde trengt seg inn når jeg høyttykkspylet noen timer tidligere. Det merkelige er at en tilsvarende damm er der i dag morges etter at bilen har stått tørt i nesten ett døgn.
Så kan virke som om det har samlet seg opp med litt vann ett eller annet sted ved bagasjeromsdøra, som så drypper sakte men sikkert ned i dette rommet.

Vet ikke om det har noen sammenheng men har også en del dugg på den ene lykta bak.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

NilsRo

I går sluttet det ene innfellbare speilet å fungere, flere som har hatt dette? Er vel enkelt for Tesla å fixe?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

charliefoxtrot

Sitat fra: charliefoxtrot på tirsdag 08. april 2014, klokken 09:16
Vet man om man ser noen reduksjon i forekomster av feilene av typen som er opplistet her?   

Har Tesla fått helt bukt med feil som løse tetningslister, stygge skjøter, dårlige tilpasninger, løse kromlister etc?

Begynner de å bli bedre skrudd sammen nå?


Fortsatt noe trøbbel, forstår jeg.

ToWalkOrDrive

Har bestilt en sånn batteribil men blir ganske skeptisk når en ser deg er 35 sider med reklamasjonsinnlegg her alene og kun ca 3000 leverte biler ca? Er 4-5 måneder til levering. Bør jeg være bekymret? Vil den bli stående mye på verksted?
Tesla Model Y                         2021-

NilsRo

Nei! Jeg var også skeptisk før utlevering pga alt jeg har lest på forumet. Jeg har bare positive opplevelser med bilen sålangt, selv om jeg bare har kjørt 1000 km. Utover denne feilen har den fungert perfekt. Det er nok fortsatt noen barnesykommer igjen, men jeg har inntrykk av at Tesla lukker disse fortløpende.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

jkirkebo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 11. april 2014, klokken 23:33
Har bestilt en sånn batteribil men blir ganske skeptisk når en ser deg er 35 sider med reklamasjonsinnlegg her alene og kun ca 3000 leverte biler ca? Er 4-5 måneder til levering. Bør jeg være bekymret? Vil den bli stående mye på verksted?

Det er nok levert et stykke over 4000 biler, og mange av de har vært relativt feilfrie. Min har bare noe småplukk, som er såpass smått at de kan få ta det på første service til høsten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leif1

Min er også omtrent feilfri.
En løs ledning, eller noe sånt i passasjerdøra fremme som skrangler litt
ved godt pådrag på lydanlegget. Bagatell.
Den står ute i øsregnet nå. Lekkasjetest.  ;D
Utover det er det kun knappen for åpning av ladeluke som har kapitulert.
Den ser ikke ut til å ha likt vann. Ellers fungerer ladingen helt topp.


Konvertitt fra S til X

OddB

Sitat fra: Leif1 på søndag 13. april 2014, klokken 23:57
...
Utover det er det kun knappen for åpning av ladeluke som har kapitulert.
Den ser ikke ut til å ha likt vann. Ellers fungerer ladingen helt topp.
Min knapp ( den trådløse delen av den) døde etter nøyaktig tre uker, så jeg tror ikke det nødvendigvis er vannskade.
Pussig at en gadget fra ebay til en hundrelapp eller to fungerer bedre... :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

Sitat fra: OddB på mandag 14. april 2014, klokken 00:52
Sitat fra: Leif1 på søndag 13. april 2014, klokken 23:57
...
Utover det er det kun knappen for åpning av ladeluke som har kapitulert.
Den ser ikke ut til å ha likt vann. Ellers fungerer ladingen helt topp.
Min knapp ( den trådløse delen av den) døde etter nøyaktig tre uker, så jeg tror ikke det nødvendigvis er vannskade.
Pussig at en gadget fra ebay til en hundrelapp eller to fungerer bedre... :P

Min har aldri vært utsatt for fuktighet, og knappen sluttet å virke etter en uke.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

NilsRo

Sitat fra: NilsRo på fredag 11. april 2014, klokken 21:46
I går sluttet det ene innfellbare speilet å fungere, flere som har hatt dette? Er vel enkelt for Tesla å fixe?
I dag ringte en hyggelig kar fra Tesla, som hadde lest dette. Fikk tips om å "hjelpe" sidespeilet igang igjen. Dette skulle trolig fikse dette. Når jeg så skulle prøve dette viste det seg at det funket igjen uten prøve dette :D
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Cao_de_Aqua

Noen issues siden levering i desember, sendte for ett par dager siden en e-mail til Tesla.

1) UMC knapp åpner ikke ladeluke, får ny når de får den på lager.
2) Oksydering sidespeil, tilbud om å bytte side speil eller få elektriske innfelbare for 5300,- usikker på hva jeg velger, så langt ikke hatt behov for elektriske?
3) Dugg på insiden av ryggelys, konstant problem, avventer løsning.
4) rust flekk cromlist(plast)  baksjerm, avventer løsning?
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

ellholt

Ikke så veldig mye å klage på her. Det meste har virket og vært helt topp. Men noen små ting er det .

1. UMC knappen sluttet å virke etter 2 uker.
2. Overgang taktrekk og gummilist over 2 av dørene er dårlig, dvs man ser enden på taktrekket.
3. Har hatt et par aha opplevelser med bremsene, ved at de tar dårlig. Men ikke tenkt så mye på det i det siste .   Har vel blitt vant til det :-)
4. Dugg i ryggelys...
5. Noen merkelige meldinger fra parkerings sensor foran på førersiden. Sier at det er objekt foran , selv om det    er fri bane. STOPP signalet går vekk , når jeg begynner å kjøre.
6. Pasasjerdør foran må lukkes med endel mere kraft enn de andre. Sikkert en justerings sak.
7. Ikke fått sommerdekk eller tilbakemelding om de, selv etter gjentatte forespørsler :-(
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Muffinman

#522
Satte lading til å starte kl. 00.00 i går kveld og koblet til Mennekes-kabelen. Appen var "tom" og viste ikke informasjon, men jeg tenkte ikke så mye over det. I dag tidlig kommer jeg til en bil som ikke har ladet i det hele tatt, den store skjermen nekter å starte og det går en lang stund før jeg i det hele tatt får kjørt med bilen. "Systems powering up, press brake pedal when this message clears". Men stor skjerm våknet ikke.

Heldigvis våknet ting etter reset med scrollehjulene, men det er dessverre tydelig at man fremdeles befinner seg på beta-stadiet med enkelte ting.

Muffinman

Sitat fra: Cao_de_Aqua på mandag 14. april 2014, klokken 22:36
2) Oksydering sidespeil, tilbud om å bytte side speil eller få elektriske innfelbare for 5300,- usikker på hva jeg velger, så langt ikke hatt behov for elektriske?
Det er vel sikkert et forsøk på å få inn selvkost på garantireparasjonen. Muligens greit nok det. Her er bilde av min brakett på innsiden etter tidenes tørreste vinter, selv da er det en del korrosjon å spore:


Muffinman

Sitat3) Dugg på insiden av ryggelys, konstant problem, avventer løsning.
De har gjort et par forsøk på å rette dette hos meg også. Siste gangen byttet de hele kromlista der bak da den skal ha en bue som passer bedre til formen på bakenden - mindre spenn i den altså. Oppdaget at duggen var tilbake allerede neste dag.

Ellers har jeg glemt å nevne for Tesla at bremsepedalen min synker rett i bunn når jeg holder konstant trykk på den. Jeg har også fått kast i en skive, det rister godt når jeg bremser lett. Og når 21" kom på fikk jeg et nytt fenomen: når bilen står nesten stille og creep presser den fram, og man justerer farten med bremsepedalen får jeg av og til et infernalsk spetakkel fra bremsene. Det er faktisk så høyt at folk snur seg i bilen foran...det er "tostemt", så jeg regner med at det er minst to skiver som lager lyden.

Har også rust i senter på skivene, men dette har jeg behandlet selv med hammerslagslakk. Tesla har viktigere ting å ta tak i enn det kosmetiske, slik jeg ser det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA