Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Quintilian

Hoy!

Som noen har fått med seg hentet jeg bilen for noen dager siden.... Har en slags "snag" ifb. med musikk fra USB-minnepinne og RDIO... Kanskje noen har en løsning?

- USB..... Starter jeg å spille en sang i et album spiller den ferdig sangen og stopper. Begynner aldri på neste sang automatisk. Velger jeg "neste sang" på storskjermen starter den påfølgende sang umiddelbart. Problemet gjelder både for MP3 og FLAC og gjelder uavhengig av hvordan jeg starter å spille av musikken (dvs. samme feil om jeg browser på "album", "mappe" eller "artist"... Når sangen spiller viser den heller ikke avspilt tid eller gjenstående tid verken på lille- eller storskjermen. Det er heller ikke mulig å velge neste eller forrige sang med "frem og tilbake"-knappene på rattet (de har rett og slett ingen funksjon....)

- RDIO.... Jeg kan browse og velge en sang som den genererer en radiokanal av... Men den starter aldri å spille... Not even close. Har forsøkt flere sanger, i flere 3G-områder og ved flere anledninger...

Har dog ikke resatt noen av skjermene enda, da jeg ikke husker hvordan det gjøres.... :-D Skal forsøke å google det nå :)

Zneip

Ikke opplevd dette nei. Resett hovedskjermen ved å holde inne begge scrollhjulene i noen sekunder  ;)
Nord Trøndelag | X90D

Quintilian

Reboot av skjermene gjorde susen :)

Tok begge samtidig så vet ikke hvilken som gjorde utslaget, men virket gjorde det ihvertfall!

Bjørn

Sitat fra: Quintilian på torsdag 03. april 2014, klokken 09:36
Reboot av skjermene gjorde susen :)

Tok begge samtidig så vet ikke hvilken som gjorde utslaget, men virket gjorde det ihvertfall!

Hvis bakluken står åpen mer en et vist antall timer, så vil den ikke lukke seg selv.. bare hyler når du prøver. opplevd dette noen ganger i garasjen.. da er det bare å lukke den manuelt så virker alt igjen..

Foleson

Fikk melding opp melding om at bilen måtte ha service etter en ukes eierskap. Ingen andre alarmer, så jeg antok at det ikke var noe alvorlig, men stakk innom Tesla alikevel siden det var på veien. De lastet ned loggen og årsaken var problem med en kjølevæske-pumpe og softwarestyring. Antagelig noe tilsvarende av dettehttp://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/25242-Cooling-pumps-B-now-C

Jeg hadde visst gamle pumper, så når de får tid så skal de bytte. Det mest irriterende er feilmeldingen som står på skjermen  ;)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Patosan

Fel denna eftermiddag nära jag körde från jobb:

1) Det startade med rött ljus i porten till laddare. Detta hade jag aldrig innan jag fick 5.9 installerat hos Tesla. Såg också att det på dash stod att jag skulle kontakta Tesla. Beskedet var borta när jag kom in i bilen, så jag bara körde.

2) Ca 500 meter senare snor sig hastighetsmätaren, visar bild på bilen med text 'car off'. Bilen kör fortfarande så jag forsätter köra med viss fascination.

3) 50 meter senare kommer hastighetsmätaren tillbaka, och samtidigt en rad fel i snabb följd: 'regen braking disabled', 'stability control disabled - proceed with caution', 'traction control disabled' ++. Det var för många till att skulle hinna se dem.

Stoppade bilen och startade igen, men felen var fortfarande där. Inte förrän jag stängde av all power genom skärmen, och trampade på broms för att slå den på igen, var allt normalt igen.
Körde sedan 170 km utan problem.
VIN 15026

LinkedIn

kennethl

Punkt 3 som du skriver fikk jeg også i går, parkerte, gikk innom en butikk og ut igjen, startet bilen og der kom alle feilmeld. Knyttet til brems etc. Vehicle power off via display og alt var borte igjen.

Har hatt ICE biler som har fått samme melding også, men det er som regel på vinteren når snø og is pakker seg i ventilerte skiver eller i felgen.

Orcuz

Siste dagene har bilen min laget en slags "skrapelyd" når jeg parkerer.
Det skjer først etter at jeg gått ut av bilen og lukket døra.
Når jeg så åpner og lukker bakdøren kommer samme lyden på nytt.
Høres nesten ut som det kommer fra forhjulet eller noe.

Noen idé om hva det kan være?

Longice

Noen som har vært misfornøyd med lydanlegget sitt?
Jeg har bil med lydstudio-pakke, og har nå hatt bilen i en drøy uke. Jeg merker en liten "flappre" lyd i bassen på de dypeste tonene. Neste så jeg mistenker at bassen er en smule sprengt, hvis det er mulig?
Mulig jeg er pirkete, men er overbevist om at Rockford Fosgate anlegget i min tidlgere Outlander var mye bedre enn dette.

Er det grunn til å reklamere lurer jeg på?

Det er også merkbart tyngre å åpne fører døren enn de andre dørene, sikkert bare en justering :)

TeslaTerje

Etter første natt med ekte Bergens vær med regn så kommer det vann ut ved knappen for å lukke bagasjerommet. Det rann ganske mye, må komme inn med baklykter andre som har hatt samme problem?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

orjan

Hatt bilen en uke nå og stort sett bare småfeil som har dukket opp:

  • Panoramataket blir av og til stuck i åpen posisjon. Må åpne det helt opp før jeg da får lov til å lukke det igjen
  • Mest brukerfeil, men likevel: Bommet da jeg skulle endre luftfjærhøyden, men korrigerte dette kjapt. Displayet viste da korrigert høyde men bilen var likevel i den (lave) høyden jeg først hadde valgt. Endte opp med å skrape ned i en ekkel fartshump.
  • Etter kraftig regnskyll kommer det noen dråper vann inn i forkant av soltaket
  • Har også funnet en vertikal ripe i frontruten, omtrent midt på. Ser den bare når det er sol, men bør nok få dette fikset
  • Endel annet småplukk som åpning av ladeluke via umc, en gummilist som ligger litt feil over ene døren osv

Jeg er likevel superfornøyd med bilen, bare så det er sagt :D
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Gusse

Sitat fra: nummis73 på mandag 07. april 2014, klokken 09:20
Etter første natt med ekte Bergens vær med regn så kommer det vann ut ved knappen for å lukke bagasjerommet. Det rann ganske mye, må komme inn med baklykter andre som har hatt samme problem?
Been there, done that. Tesla har en fix for dette.
Har en tråd som dreier seg om dette her inne:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12989.msg195144.html#msg195144

cra

Har hatt bilen i to uker, og i helga ville plutselig ikke takluka igjen. Oppdaga det ved at det hørtes ut som et vindu stod på gløtt, men en sjekk viste at alle var stengt. Takluka ville da ikke gå igjen i bakkant. Den stod ikke helt i "vent", men manglet kanskje et par cm på å være helt lukket. Gjentatte forsøk på å lukke opp/igjen/vent gjorde ingen forskjell, så jeg sov bare på ett øye den første natta i fall det skulle begynne å regne.  :(  Nå har jeg omsider fått den nesten helt lukket, det er bare en liten høydeforskjell igjen, men nok til at det hvisler litt av og til, og jeg stoler ikke på at det er helt tett. Tør foreløpig ikke bruke luka noe mer intil videre, så det er bare å håpe at ingen ber om demonstrasjon av akkurat den.  >:(

Sendte mail til "min tekniker" til e-postadressa i overtakelsesmappa i helga, men har så langt ikke hørt noe fra dem.

Hadde også problem med lading de første gangene; porten slo over i rødt i løpet av en liten stund. Jeg snudde kontakta på UMC, men det samme gjentok seg likevel, så det så ikke ut til å ha noe å si hvilken vei den stod, nei. Det var slik de første par dagene, og så har jeg ikke hatt problemet noe mer. (Dette problemet forsvant før jeg fikk 5.9)

Ved over natta-lading har jeg også hatt 12V problem og "Car needs service", men det har jeg ikke sett noe mer til siden de første par dagene, men jeg har den ikke stående over natta til vanlig, så jeg vet ikke om det er 100% slutt med dette tullet.

Radiomottaket er jeg lite fornøyd med; hverken DAB eller FM har vært i nærheten av brukbart i store perioder/områder. Har ikke kartlagt hva som er problemet, men tenker å ta dette litt etterhvert. Bruker for tida spillelister på mobilen, Rdio eller TuneIn i stedet. Skulle gjerne sett at det gikk an å "fjerne" AM-radio som alternativ; trenger ikke den på lista uansett.

Utover dette (som med unntaket av taket) ikke har vært til nor trøbbel, mer bare til "bekymring" har alt funket bra. Synes den bruker i lengste laget på å koble seg til nettradioer; det går lenge før det kommer igang.

Forøvrig synes jeg den begrensninga på regen kommer og går, uten at jeg har funnet noe "mønster". Greit nok at den vil regenerere lite når batteriet er nyladet, eller kaldt når jeg starter for dagen, men i dag kom regen-limit tilbake på veg ned fra fjellet, uten at jeg hadde spesielt fulladet batteri. På ingen måte noe problem, men det skulle vært artig å vite om andre har en overivrig prikkalinje?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

misterg

Har hatt bilen i to uker, og i helga ville plutselig ikke takluka igjen. Oppdaga det ved at det hørtes ut som et vindu stod på gløtt, men en sjekk viste at alle var stengt. Takluka ville da ikke gå igjen i bakkant. Den stod ikke helt i "vent", men manglet kanskje et par cm på å være helt lukket. Gjentatte forsøk på å lukke opp/igjen/vent gjorde ingen forskjell, så jeg sov bare på ett øye den første natta i fall det skulle begynne å regne.    Nå har jeg omsider fått den nesten helt lukket, det er bare en liten høydeforskjell igjen, men nok til at det hvisler litt av og til, og jeg stoler ikke på at det er helt tett. Tør foreløpig ikke bruke luka noe mer intil videre, så det er bare å håpe at ingen ber om demonstrasjon av akkurat den. 

Har opplevd akkurat det samme.
Etter 1 1/2 uke med bilen ville plutselig ikke taket lukke helt igjen "bakover"- en liten glipe der taket ikke flukter mot den bakre glassflaten. Var også bekymret for regn, så kjørte sporenstraks til Tesla (Sandnes).
Teknikeren tok bilen inn, og mente det var en pakning som var løsnet.
Fikk en P+ lånebil i mellomtiden, men 2 timer senere kom telefon om at bilen var klar.
Viste seg at de hadde skiftet hele det fremre glasset pga "frame bent on sun roof glass".
De hadde i tillegg tatt en gjennomgang av bilen og fylt opp litt luft i dekkene.
Alt i alt en meget positiv service-opplevelse:)

Men poenget er at du bør få taket sjekket, selv om du nå får lukket det.

Mr.Hansen

Har hatt min i litt over 2 uker. Alt fungerer som det skal foruten at soltaket ikke vil gå helt opp. Stopper på 20-30%, da høres det ut som den får for mye motstand og stopper. Hvis jeg trekker den venstre sider litt bakohvor (da går den siden ca 1cm til). Så går den litt til. Gjør jeg det en gang til så går den helt opp uten den motstanden som den hadde. Igjen går den men jeg hører at den får motstand på samme plass, men går igjen.

Har time den 19 mai.

Det med 12v batteriet problemet har jeg også. Prøvde å la den stå over natten med UMC og bang da kom den meldingen opp. Lav 12v batteri. Men bruker tilvanlig Salto lader, ingen problemer.

Har rundt 2000km på 2uker. :o)
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA