Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Orcuz

Tror det er noe galt med soltaket mitt. Et par ganger nå jeg har prøvd å åpne det helt og det stopper på rundt 25%,virker nesten som det setter seg fast eller noe...
Et par ganger frem og tilbake så fungerer det igjen.

Får ringe tesla imorgen å melde ifra :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


OddB

Sitat fra: Orcuz på onsdag 26. mars 2014, klokken 20:56
Tror det er noe galt med soltaket mitt. Et par ganger nå jeg har prøvd å åpne det helt og det stopper på rundt 25%,virker nesten som det setter seg fast eller noe...
Et par ganger frem og tilbake så fungerer det igjen.

Får ringe tesla imorgen å melde ifra :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Du er ikke alene... Virker som om at det er vindavviseren i forkant som henger seg opp på en måte..., den er laget av utrolig spinkel plastikk... hmmm
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Orcuz

Ikke bra, men har jeg kjøpt bil i den prisklassen her må jeg jo nesten bare stole på at Tesla ordner opp

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


OddB

Sitat fra: Orcuz på onsdag 26. mars 2014, klokken 23:44
Ikke bra, men har jeg kjøpt bil i den prisklassen her må jeg jo nesten bare stole på at Tesla ordner opp

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Prisklasse og prisklasse....Vi har med åpne øyne kjøpt en bil fra et firma som slapp sin første 100% egenproduserte bilmodell for to år siden, så slike "smårusk"som dette tok ihvertfall jeg med i beregningen da jeg bestilte.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bosse

Etter at jeg avfetta, skumma og spylte bilen første gang så jeg masse runde streker på panseret. Jeg tipper det er dette som kalles swirls eller hologrammer i detailing-tråden, men jeg synes ikke det ser pent ut.

Er det noe guffe som Tesla legger over bilen så den ser strøken ut under overlevering, og som forsvinner etter én vask, eller er dette normalt med denne typen lakk?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Snorreholberg

Jeg har samme problemet med at soltaket åpner seg bare til 25 prosent når jeg velger full åpning. Når jeg velger full åpning en gang til - så åpner den seg noen prosent til. Dette skjer ett par ganger til - før den åpner takluken helt. Virker som om det er mange som har tilsvarende problem ..

Drsbkk

Sitat fra: Snorreholberg på mandag 31. mars 2014, klokken 00:41
Jeg har samme problemet med at soltaket åpner seg bare til 25 prosent når jeg velger full åpning. Når jeg velger full åpning en gang til - så åpner den seg noen prosent til. Dette skjer ett par ganger til - før den åpner takluken helt. Virker som om det er mange som har tilsvarende problem ..

Akkurat det problemet hadde jeg idag også, ikke hatt dette før. Vasket dog bilen idag. Så også at det var bløtt på ve. side framtil ved vindfangeren. Tror ikke dette skal være bløtt over lengere tid, frykter muggsopp så jeg lot soltaket være åpent i garasjen. Det er jo ikke slik ting bør være..
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Hyperstress

Kjørte inn i vaskehallen i går og stengte luka - trodde jeg! Det stod "closed" men luka hadde stoppet i "vent". Catchet det akkurat i tide. Måtte åpne og lukke igjen så var det greit. Eneste uregelmessighet jeg har hatt med luka så langt, men kunne blitt vått.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Hmm, passasjerdøra foran tuller av og til på min bil. Om man ikke lukker døra skikkelig på første forsøk slik at vinduet går opp går det enda mer ned når man åpner, slik at man er nødt til å lukke det med knappen. Har skjedd noen ganger.


Snorreholberg

Tesla ringte meg nettopp angående soltaket som ikke åpner seg slik det skal. Fikk beskjed om at de skifter hele soltaket - og reparasjonen tar 3 - 4 dager. Kjedelig med slike ting på en ny bil - men er veldig fornøyd over oppfølgingen fra Tesla. Har forøvrig fått utdelt en Volvo V40 som jeg bruker fram til at jeg får tilbake bilen .. :)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Submariner

Den automatiske bagasjeluken min har sluttet å fungere. Skjer ingenting når jeg trykker på nøkkelen eller knappen for å lukke, som er plassert på bagasjeluken. Noen som har opplevd noe tilsvarende?
P85+

Gusse

Sitat fra: Submariner på tirsdag 01. april 2014, klokken 23:25
Den automatiske bagasjeluken min har sluttet å fungere. Skjer ingenting når jeg trykker på nøkkelen eller knappen for å lukke, som er plassert på bagasjeluken. Noen som har opplevd noe tilsvarende?
Opplevde det en gang når jeg dunket borti mens jeg lukket. Tok en runde rundt bilen så var det ok.
Får du heller ikke lukket via skjermen heller?

Gusse

Sitat fra: Submariner på tirsdag 01. april 2014, klokken 23:25
Den automatiske bagasjeluken min har sluttet å fungere. Skjer ingenting når jeg trykker på nøkkelen eller knappen for å lukke, som er plassert på bagasjeluken. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Har du prøvt:
Reset av hovedskjerm?
Sette seg i bilen, trykke inn brems(starte)?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA