Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Leaf_entusiast

Når jeg har oppleved det etter hver lading så er vel det litt spesielt?

Øyvind.h

Sitat fra: Leaf_entusiast på mandag 24. mars 2014, klokken 09:56
Når jeg har oppleved det etter hver lading så er vel det litt spesielt?
Hvilken farge lyser ladeporten når du finner den død? Kontakt uansett Teslas service-telefon og be dem logge seg inn og sjekke hva som kan være galt.
Det kan være alt fra ustabil UMC, feil internt i bilen til problemer med ditt strømnett (som slår ut UMC og da tappes 12V dessverre for raskt).

Jeg hadde et par problemer med lading i vinter, men nå er ladingen helt problemfri og bekymringsløs. Følger ikke med på noe som helst, bare plugger i og går. Slik skal det også være.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mgarm


dkw_junior

Har hatt bilen ei uke og den har oppført seg eksemplarisk både i drift og ved lading. I dag tidlig når jeg kom ut hadde imidlertid passasjervinduet (høyre foran) åpnet seg i løpet av natten. Det var jo litt mystisk. Tenkte å vente for å se om det skjer igjen før jeg kontakter Tesla. Noen som har opplevd dette? (bortsett fra alle vinduer åpne /nøkkelen-i-lomma-problemet...)
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Lanber

Ble oppringt fra Tesla idag. De ville gjerne bytte 12V batteriet mitt sa karn. Det må være feil svarte jeg, har aldri hatt noen problemer av noen art med lading. Bilen fungerer akkurat som den skal og man skulle forvente.

Men nei, han sto på sitt og sa han kunne se det var dårlig. De kommer innom ved leilighet.

Respect!

Batteritralla

Sitat fra: Lanber på mandag 24. mars 2014, klokken 16:46
Ble oppringt fra Tesla idag. De ville gjerne bytte 12V batteriet mitt sa karn. Det må være feil svarte jeg, har aldri hatt noen problemer av noen art med lading. Bilen fungerer akkurat som den skal og man skulle forvente.

Men nei, han sto på sitt og sa han kunne se det var dårlig. De kommer innom ved leilighet.

Respect!

Har du tenkt på muligheten for at de kjører "Toyota trikset"?

Dvs det er noe ANNET mer alvorlig som er galt, og det fikser de i samme slengen  :P

Det er allikevel overveiende sannsynlig at de har logget batt spenningen din over tid, og funnet ut at batt skifte er på plass  8)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Veggen

Jeg fikk også denne beskjeden for noen uker siden.
De hadde visst studert loggene til bilen og funnet ut at det var lurt å bytte 12V batteriet.
Proactive maintenance kalte de det.
Har heller ikke hatt noe 12V eller ladeproblemer.
Skulle uansett inn for ettermontering av dobbeltlader til fredagen så da tar de dette samtidig.
Det blir mitt første servicebesøk etter jeg fikk bilen for over et halvt år siden.

SR

Sitat fra: dkw_junior på mandag 24. mars 2014, klokken 14:12
Har hatt bilen ei uke og den har oppført seg eksemplarisk både i drift og ved lading. I dag tidlig når jeg kom ut hadde imidlertid passasjervinduet (høyre foran) åpnet seg i løpet av natten. Det var jo litt mystisk. Tenkte å vente for å se om det skjer igjen før jeg kontakter Tesla. Noen som har opplevd dette? (bortsett fra alle vinduer åpne /nøkkelen-i-lomma-problemet...)

På søndag morgen, etter at bilen var ferdig ladet i løpet av natten, var vindu på høyre bakdør nede. Enig i at det mystisk. Foreløpig det eneste "mystiske" som har hendt etter vel en måned med bilen.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Jærbuen

Lekkasje på kjølevannsystemet ble oppdaget i helgen da jeg fikk alarm om lavt nivå ved kjøring i motbakke.
Så nå står den og venter på ny del ifm varmeapparatet, da de var der lekkasjen oppstod.

Og all honnør til Tesla, tok den inn på sparket, og jeg kjører lånebil :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Mr.Hansen

Sitat fra: Veggen på mandag 24. mars 2014, klokken 17:10
Jeg fikk også denne beskjeden for noen uker siden.
De hadde visst studert loggene til bilen og funnet ut at det var lurt å bytte 12V batteriet.
Proactive maintenance kalte de det.
Har heller ikke hatt noe 12V eller ladeproblemer.
Skulle uansett inn for ettermontering av dobbeltlader til fredagen så da tar de dette samtidig.
Det blir mitt første servicebesøk etter jeg fikk bilen for over et halvt år siden.

Hva må du betale for oppgradering til dobbel lader?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Lanber

Mest sannsynlig er det blant de første bilene som ble levert med enkellader, de slet med logistikken som gjorde de shippet biler bestilt med dobbel lader bare med enkel.
Var vel slik frem til og med levering september/oktober?

Veggen

Stemmer.
Så jeg betaler ingenting nå, dobbeltladeren var med i opprinnelig bestilling.

bosse

Jeg har hatt trøbbel med at soltaket lukker seg skjevt. Hadde den innom Skøyen for en sjekk, og de sa at det hadde kommet en stein inni der, og at alt skulle være i orden.

Dagen etter skjedde det igjen under en demo (jævlig flaut). Nå har jeg fått verkstedtime om to uker slik at de får sett skikkelig på det. Inntil da dropper jeg å bruke det.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

bosse

For øvrig boota hovedskjermen av seg selv i sted, mens jeg kjørte og prøvde å skru på voice directions (på displayet). Kort frys i 30 sekunder eller så, og deretter Tesla-logo og trunk-kamera på skjermen. Ser om det blir en greie før jeg nevner det for Tesla.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

teslAudun

Sitat fra: petersv på søndag 23. mars 2014, klokken 17:40
Sitat fra: olesb på søndag 23. mars 2014, klokken 10:18
Virker som Tesla har fått kontroll på leveransen av det røde adapteret nå. På Skøyen hadde de mange på lager forrige uke. Jeg var innom og kjøpte ett selv.

Tja.. Kontroll og kontroll, de mente bastant at jeg ikke hadde betalt for rødt adapter i fjor sommer og ga seg kun når jeg gravde fram kvitteringa...

Men de har den iallefall inne, nå med CE-merking ;) så kan ikke klage.

Underlig. Venter fortsatt på mitt... Fikk det blå for noen uker siden, men rødt hadde de ikke da. Skulle få beskjed når det kom til Skøyen.
Tesla Model Y  (blå 2022)

x Jan.17  Model S 75, rød
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA