Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Jarleø på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:18
Her er bilde ved trekant vindu bak og fører dør
Her er et bilde fra min bil. Man kan legge pakningene på plass ganske enkelt, men de kryper tilbake etter litt bruk av dørene. Har som nevnt reklamert, og fått til svar at pakningene bare var sånn på denne bilen.

Ikke engang Skoda Fabia har slikt, så om Tesla sikter mot premiumsegmentet har de en jobb å gjøre. Vet om ihvertfall et par stykker som har bestilt bil som fra før er vant til forholdsvis dyre BMW`er som nok vil kvitte seg med bilene sine raskt om dette er representativt for hvor lista ligger. Det er jo ikke pent, og jeg har allerede fått en del kommentarer av førstegangspassasjerer som har sett seg rundt i bilen.

torerikd

En liten update om bilen min, som har vært strandet ufrivillig i Tønsberg: Tesla rangeren fikk heldigvis bilen min i gang igjen og den er nå trygt tilbake på Høvik. Problemet lå visst i skjermen (ikke 17"), som igjen førte til alle feilmeldingene. Den ble byttet på stedet og alt virket da og nå til å være ok:) Håper nå på feilfrie måneder fremover.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

arv

Grunnet sykdom har Teslaen stått på 5 amp lading i 3 uker. Ladet til 80%.
Tok ut bilen idag, ikke noen problemer med 12volt batteriet.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jonnerns

Hei

Har lest noe her, men har ikke tid til å lese hele tråden. Hentet bilen min i dag og la merke til at hvis jeg åpner takluken i fart(ca 80km/t) og lukker den igjen i samme hastighet så er det fortsatt helt brutalt vindstøy fra takluken etter den er lukket. gjør jeg derimot det samme i stillstand så er det ingen lyd når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? Er det ikke meningen at man skal kunne lukke luken under fart?
S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

petersv

Sitat fra: jonnerns på mandag 17. mars 2014, klokken 23:10
Hei

Har lest noe her, men har ikke tid til å lese hele tråden. Hentet bilen min i dag og la merke til at hvis jeg åpner takluken i fart(ca 80km/t) og lukker den igjen i samme hastighet så er det fortsatt helt brutalt vindstøy fra takluken etter den er lukket. gjør jeg derimot det samme i stillstand så er det ingen lyd når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? Er det ikke meningen at man skal kunne lukke luken under fart?

Det er ikke sånn det skal være, min lukker fint i fart. Be Tesla ta en titt.

Hyperstress


Sitat fra: petersv på tirsdag 18. mars 2014, klokken 07:28
Sitat fra: jonnerns på mandag 17. mars 2014, klokken 23:10
Hei

Har lest noe her, men har ikke tid til å lese hele tråden. Hentet bilen min i dag og la merke til at hvis jeg åpner takluken i fart(ca 80km/t) og lukker den igjen i samme hastighet så er det fortsatt helt brutalt vindstøy fra takluken etter den er lukket. gjør jeg derimot det samme i stillstand så er det ingen lyd når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? Er det ikke meningen at man skal kunne lukke luken under fart?

Det er ikke sånn det skal være, min lukker fint i fart. Be Tesla ta en titt.

Jeg hadde det samme en gang, men da i over 100kmt. Det er pga motoren i luka kjemper mot undertrykket over bilen (og dette blir stort i høy hastighet). Men om det skjer allerede i 80kmt så er det litt rart da.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øggen

Sitat fra: jonnerns på mandag 17. mars 2014, klokken 23:10
Hei

Har lest noe her, men har ikke tid til å lese hele tråden. Hentet bilen min i dag og la merke til at hvis jeg åpner takluken i fart(ca 80km/t) og lukker den igjen i samme hastighet så er det fortsatt helt brutalt vindstøy fra takluken etter den er lukket. gjør jeg derimot det samme i stillstand så er det ingen lyd når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? Er det ikke meningen at man skal kunne lukke luken under fart?

Du bør ABSOLUTT sjekke fysisk om den er helt lukket. Hadde dette også og merket at det var mye støy. Stoppet for å sjekke og så at luken ikke var riktig nede i bakkant på førersiden. Men den var helt nede på passasjer siden. Kort fortalt: venter på deler for å skifte knekt brakett i mekanismen(6 timers demonteringsjobb)

jonnerns

Hei

Er riktig nok litt usikker på hastigheten jeg hadde da jeg gjorde dette.

Gladnyheten er at den nye oppdateringen fikser dette da den visst nok lukker luken litt saktere, noe som skal eliminere feilen.

Grunnen til at jeg vet dette er at en representant fra Tesla ringte meg i dag og informerte meg om dette. De følger visst med på forumet her, det var derfor han ringte :) hadde lest post'n min. Det må jeg jo si er service, at de følger med her for å lete feil folk kan ha med bilen.

S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

OleJA

Gikk forbi en annen Tesla med min nøkkel i lommen idag, og bilen låste seg opp. :o (Sort TMS utenfor Gløshaugen Legekontor, dersom du er på ElbilForum)

Drsbkk

Fikk melding om "Car needs service" idag etter at jeg tok ut lader fra bilen. Først så ville denne ikke la seg løse fra bilen. Løste ladern fra skjermen i bilen, deretter var det en melding der om car needs service. Ringte Tesla og fikk vite at det igjen skyldes el. nettverket i huset og måten bilen lades i Norge på. Car needs service syntes jeg var på det groveste, men heldigvis ble meldingen borte når jeg trykket inn brems. Noen andre som har opplevd noe lignende? Menneskes kabel er på vei.
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Bjørn

Sitat fra: Drsbkk på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:24
Fikk melding om "Car needs service" idag etter at jeg tok ut lader fra bilen. Først så ville denne ikke la seg løse fra bilen. Løste ladern fra skjermen i bilen, deretter var det en melding der om car needs service. Ringte Tesla og fikk vite at det igjen skyldes el. nettverket i huset og måten bilen lades i Norge på. Car needs service syntes jeg var på det groveste, men heldigvis ble meldingen borte når jeg trykket inn brems. Noen andre som har opplevd noe lignende? Menneskes kabel er på vei.

Velkommen i klubben..! :D ikkenoe stresse m, den er rimelig raus m disse meldingene.. så lenge dem forsvinner og ikke kommer tilbake (m en gang) så er det bare å ..ite i. :)

Øggen

Sitat fra: OleJA på onsdag 19. mars 2014, klokken 12:46
Gikk forbi en annen Tesla med min nøkkel i lommen idag, og bilen låste seg opp. :o (Sort TMS utenfor Gløshaugen Legekontor, dersom du er på ElbilForum)

What the f...!!!???!!! Er det mulig??? Greit at Teala eiere er friends, men å kunne åpne bilene til hverandre synes jeg høres skummelt ut.

Frodebo

Sitat fra: Drsbkk på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:24
Fikk melding om "Car needs service" idag etter at jeg tok ut lader fra bilen. Først så ville denne ikke la seg løse fra bilen. Løste ladern fra skjermen i bilen, deretter var det en melding der om car needs service. Ringte Tesla og fikk vite at det igjen skyldes el. nettverket i huset og måten bilen lades i Norge på. Car needs service syntes jeg var på det groveste, men heldigvis ble meldingen borte når jeg trykket inn brems. Noen andre som har opplevd noe lignende? Menneskes kabel er på vei.

Denne meldinga hilser jeg på jevnlig ja. Den dagen det faktisk gjelder vil jeg nok ikke tro på den. Ulv, ulv ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

bosse

Sitat fra: OleJA på onsdag 19. mars 2014, klokken 12:46
Gikk forbi en annen Tesla med min nøkkel i lommen idag, og bilen låste seg opp. :o (Sort TMS utenfor Gløshaugen Legekontor, dersom du er på ElbilForum)

Jeg håper dette var en vanvittig tilfeldighet, og at eieren sto i et vindu og lekte seg med appen, men det er et så usannsynlig sammentreff at du bør gi beskjed til Tesla. Du noterte vel ikke registreringsnummeret på den aktuelle bilen slik at Tesla kan finne tilfellet i bilens logg?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Jarleø

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Jarleø på torsdag 06. mars 2014, klokken 17:18
Her er bilde ved trekant vindu bak og fører dør
Her er et bilde fra min bil. Man kan legge pakningene på plass ganske enkelt, men de kryper tilbake etter litt bruk av dørene. Har som nevnt reklamert, og fått til svar at pakningene bare var sånn på denne bilen.

Ikke engang Skoda Fabia har slikt, så om Tesla sikter mot premiumsegmentet har de en jobb å gjøre. Vet om ihvertfall et par stykker som har bestilt bil som fra før er vant til forholdsvis dyre BMW`er som nok vil kvitte seg med bilene sine raskt om dette er representativt for hvor lista ligger. Det er jo ikke pent, og jeg har allerede fått en del kommentarer av førstegangspassasjerer som har sett seg rundt i bilen.

Jeg har også reklamert, jeg fikk derimot beskjed at slik var det på alle bilene utenom p85, da de tar et annet tak.

Jeg har også fått flere kommentarer på dette av første gangs passasjerer.
Jeg har det på begge sider.

Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA