Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Epleskreller

Spørs om denne trekken er en "feil" når man åpner takluka. Mener å ha lest at luft fra bilen skal komme ut ved håndtakene når man forvarmer bilen slik at evt is der smelter. Det burde naturligvis ikke trekke kaldt når bilen har alle vinduer og takluke stengt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cra

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:18
Spørs om denne trekken er en "feil" når man åpner takluka. Mener å ha lest at luft fra bilen skal komme ut ved håndtakene når man forvarmer bilen slik at evt is der smelter. Det burde naturligvis ikke trekke kaldt når bilen har alle vinduer og takluke stengt..

Hmmm... En løsning der et spjeld stenges når takluka er i lufteposisjon så de tikke kommer luft akkurat der? I lufteposisjon er det vel meninga å få luft inn i bilen, men det kan hende det hadde vært bedre å få det i andre ventiler enn akkurat de som fryser ned armen på fører og passasjer?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OleJA

Sitat fra: cra på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:07
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 11. mars 2014, klokken 08:18
Spørs om denne trekken er en "feil" når man åpner takluka. Mener å ha lest at luft fra bilen skal komme ut ved håndtakene når man forvarmer bilen slik at evt is der smelter. Det burde naturligvis ikke trekke kaldt når bilen har alle vinduer og takluke stengt..

Hmmm... En løsning der et spjeld stenges når takluka er i lufteposisjon så de tikke kommer luft akkurat der? I lufteposisjon er det vel meninga å få luft inn i bilen, men det kan hende det hadde vært bedre å få det i andre ventiler enn akkurat de som fryser ned armen på fører og passasjer?

Problemet er ikke så mye at det trekker når takluka er åpen, da vil man jo ha lufting uansett så det kan jeg leve med. Trekk ved åpning av takluka er mer en indikasjon på at det er luftlekasjer fra sidevindu, og trolig andre plasser ved døra, som gjør at det blir kaldt på vinteren.
Kjører man f.eks. i kraftig sidevind så får man samme trekken som når takluka er åpen. i -10 grader blir dette ganske ubehagelig. :-\

eadie

Oppdaget litt heng i førerdøren, dvs en ørliten skjevhet. Kan også være vinduet som går litt sent ned når man drar i håndtaket utenfra. Virker som døra sitter igjen litt.
Har 5.8.10 /1.49.95

Får stikke oppom Tesla Bergen og få det justert. Småtteri, men må fikses før problemet kan bli større.

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

torerikd

Der "døde" bilen min gitt:( Jobbtur til Tønsberg i dag og da jeg satt meg inn i bilen igjen for å kjøre hjem poppet det opp med feilmeldinger (ABS problem, parking brake problem, car needs service, navigation needs service...). 17" fungerte som normalt, men den andre skjermen var helt svart. Prøvde resettening osv, men ingenting hjalp.

Ringte da Tesla veihjelp som prøvde så godt de kunne å hjelpe, men uten hell. De fikk da bestilt en NAF bil, men den klarte ikke å få med seg bilen siden bilen sto parkert inne i et parkeringsanlegg (Farmandstredet 4. Etg) og det var umulig å få ut bilen manuelt siden den stod i park osv. 12 volt batteriet var helt fint. Etter nok en prat med Tesla, ble eneste løsning å la bilen bli stående der og leiebil på meg. Må da tilbake med ranger og NAF på mandag morgen:( Ingen rangers på jobb i helgen i følge Tesla Veihjelp, noe jeg synes er dårlig.

Vel vel... Kommer med mer info når jeg vet noe mer.

God helg, folkens.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

BMW850

Kjipt! Bare ett lite spørsmål, betaler Tesla leiebil? Uansett serviceavtale eller ikke?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

torerikd

Tesla betaler for leiebilen min. Har forøvrig hørt at det ikke alltid er slik.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Drsbkk

Det var da leit torkeid. Fikk levert bilen min for 5 dager siden, først i natt har laderen stått på ut hele natten, batteri fullladet. Når jeg skulle ta ut ladern ville denne ikke, trykket flere ganger på dørhåndtaket og den poppet ut til slutt. Fikk beskjed på skjermen low 12 volt batteri. Ringte Tesla hovedkvarter og fikk opplyst at det må ha skjedd noe feil under ladning av bilen i natt, men bilen var da fulladet. Har også den siste software oppdateringen. Det er altså fortsatt kjent problem dette som ikke er løst enda. Fikk heldigvis starte bilen idag.
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

eadie

Løsningen på ladeproblemrt med fulladet bil og 12 volt low er nok å sørge for at bilen aldri fullades over natten med UMC.
Bruk Mennekes, og problemet er borte.
Evt schedule UMC lading slik at bilen ikke er helt fulladet
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Drsbkk

Sitat fra: eadie på lørdag 15. mars 2014, klokken 11:31
Løsningen på ladeproblemrt med fulladet bil og 12 volt low er nok å sørge for at bilen aldri fullades over natten med UMC.
Bruk Mennekes, og problemet er borte.
Evt schedule UMC lading slik at bilen ikke er helt fulladet

Fikk samme svaret fra Tesla også. Synes Tesla bør gjøre noe med dette, forventer ikke at en splitter ny bil til bortimot 650K skal ha slike barnesykdommer.
Takk for svaret!  :)
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

jkirkebo

Sitat fra: eadie på lørdag 15. mars 2014, klokken 11:31
Løsningen på ladeproblemrt med fulladet bil og 12 volt low er nok å sørge for at bilen aldri fullades over natten med UMC.
Bruk Mennekes, og problemet er borte.
Evt schedule UMC lading slik at bilen ikke er helt fulladet

Jeg bare stiller ned ladestrømmen slik at bilen er fulladet maks en time før jeg skal kjøre. Da er batteriet fortsatt varmt, en stor fordel.

Det er lett å regne ut da 1A i en time gir ca. 1 (typical) kilometer rekkevidde. 90% lading er omtrent 345km. Så om du parkere med f.eks 205km og skal lade til 345km i løpet av 11 timer blir regnestykket (345-205)/11=12,7. Da runder jeg opp til 13A og stiller bilen på det. Funker hver gang ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

torerikd

Takk for omtanken, Drsbkk. Hvis du opplever dette velkjente UMC problemet, noe jeg også har erfart, bør/kan Tesla ordne en Mennekes kabel til deg, slik de gjorde for meg. Betalte ingenting. Til info bekreftet Tesla at de jobber med en ny UMC for Norge, som "snart" skulle være klar for norske kunder.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Drsbkk

Sitat fra: torerikd på lørdag 15. mars 2014, klokken 12:16
Takk for omtanken, Drsbkk. Hvis du opplever dette velkjente UMC problemet, noe jeg også har erfart, bør/kan Tesla ordne en Mennekes kabel til deg, slik de gjorde for meg. Betalte ingenting. Til info bekreftet Tesla at de jobber med en ny UMC for Norge, som "snart" skulle være klar for norske kunder.

Takk for tipset! :) lurer på om dette skjer også hvis man stopper opp ladning manuelt med mobil app og har fortatt laderen plugget inn. Vet ikke om noen har erfart dette?
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

eadie

Nei, problemet oppstår kun, slik jeg har forstått det, ved fullading på UMC. Da begynner gradvis tapping av 12v batteri.

Ikke hørt det skjer når man bryter ladingen med app og fortsatt har UMC  plugget i, men jeg kan jo ta feil
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Drsbkk

Sitat fra: eadie på lørdag 15. mars 2014, klokken 20:18
Nei, problemet oppstår kun, slik jeg har forstått det, ved fullading på UMC. Da begynner gradvis tapping av 12v batteri.

Ikke hørt det skjer når man bryter ladingen med app og fortsatt har UMC  plugget i, men jeg kan jo ta feil

Ok, takk for svaret :) får prøve ett par ganger å avbryte ladningen med mobil app da. Hadde vært veldig irriterende om en morgenen bilen ikke fungerer grunnet lav 12 volt batteri og man må på jobb.  :-\
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA