Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Jarleø

Sitat fra: Djur1 på torsdag 06. mars 2014, klokken 18:09
Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. mars 2014, klokken 18:05
Dette har jeg også på min bil. Man kan smette fingeren bak pakningen og legge den på plass, men gjentatt lukking av dør får den antageligvis til å krype tilbake og på nytt avdekke kanten av innertaket, som er alcantara i min bil.

Har reklamert på dette, men fikk beskjed om at sånn var det på disse bilene. Var forberedt på at en del ting ville henge og slenge på denne bilen så det gjør ikke så mye for min del, spesielt ikke siden bilen prismessig konkurrerer med Passat, Mondeo, V70 osv (selv om disse ikke har slike feil). Men jeg vil tro Tesla skal slite med å selge denne bilen som premiumkonkurrent til f.eks. S-klasse i land hvor den er likt priset.

Jeg har fått høre den typen argumentasjon også, jeg nevnte at når en betaler over 100´dollar for bilen så skal ting være bra. Service duden fra usa var enig i det og skulle sette meg opp på ny time for å ting utbedret.

Oppdaterer du oss hvis og når du får det utbedret?
Gjerne også med hvordan de utbedret dette?

Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Muffinman

Hvordan er viktig. Ingen rører dette på min bil før jeg er helt sikker på at det ikke blir fattet tiltak a la panotak-utbedringene.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. mars 2014, klokken 20:20
Alternativt at man ser på bilen som en bruksgjenstand og ikke har tid til øyeblikkelig å følge opp alt småtteri  som uansett var forventet. For meg er det bare nok en bil som skal ta meg fra A til B, og har ingen verdens ting med merkelojalitet, status eller annet i den retningen å gjøre. Finner det dog en smule "kult" å kjøre rundt uten eksorør.

Dette var det eneste elektriske alternativet med rekkevidde som holdt når jeg skulle kjøpe bil. Hadde det vært alternativer som var feilfrie ville jeg selvfølgelig valgt blant disse. Men det er det pr. i dag ikke. Regner med at Tesla ordner opp på eget initiativ, de sikter jo mot premiumsegmentet. Det er et stykke igjen dit pr i dag. Bilene kan ikke være dårligere enn konkurrentene om de skal lykkes. Mye av småtteriet er ikke produksjonsfeil, men konstruksjonfeil, og det må man nok uansett være litt tålmodig på mens man venter på retting.
Jeg heller litt i denne retningen også. Etter godt over 6000km på såvidt en måneds tid må jeg regne med alt mulig rart. Allerede to små hakk i lakk på sidedør, samt ett på tak (pga steinsprang), så kommer jeg bli gal om jeg skal prøve holde alt i tipp topp stand hele tida og helt strøkent.

Da velger jeg heller å ikke bekymre meg så mye. Jeg har en liste med ting som de skal se på ved anledning, men jeg stresser ikke for at de skal skynde seg for å prioritere, bilen går akkurat like godt og lader like fort, selv om det trekker i trekantvinduet og det trengs litt ekstra sying på løftestroppen til baksetene i bagasjen.
Elbilist

Cao_de_Aqua

Sitat fra: Moray på torsdag 06. mars 2014, klokken 10:00
Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:53
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. mars 2014, klokken 11:50
Må speilene innstilles for tilt i revers (bortsett fra å skru på funksjonen). Mine tilter ikke ned når jeg rygger..
Sett bilen i R, juster speilene som du vil ha de, Save. Sett bilen i D, juster som du vil ha de, Save. De skal nå bytte mellom innstillingene basert på om du har den i R eller N/D/P. Kanskje ikke nødvendig å lagre for hver gang, men da føler du deg nok sikrere på at det du gjør er korrekt :)

Funker dette bare med Techpakke?

Tilting funker ved rygging på min bil, har tech pakke
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

Brede

Oppsummering etter 5000km og snart tre måneder med bilen:

- Trekker litt kaldluft gjennom trekantvinduer foran ved kraftig sidevind.
- Har de siste ukene fått en svak gnisselyd fra bakluke ved kjøreing over fartsdumper, forsvinner om jeg kjører opp luke og lukker den igjen.
- Hadde dugg i tåkebaklyset her en dag.

Skal spare disse punktene til første service, ingen big deal. Bortsett fra dette så er bilen alldeles fantastisk og fungerer bedre enn noen bil jeg har hatt.  :D

OleJA

Sitat fra: OleJA på onsdag 12. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: D.O på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:38
Det trekantvinduet, hva byttes? Hos meg trekker det ikke inn luft(tror jeg) men det kommer kulde fra det, som om glasset er dårligere isolert enn de andre rutene. Tynnere glass?

Har også lenge vært usikker på om det trekker fra dette trekantvinduet
i bilen min - Det har ofte vært kaldt på beina, uten at jeg 100% sikkert
har klart å lokaliser årsaken.

Igår var det for første gang vårlig nok til å gløtte litt på takluka, det
fjernet enhver tvil: Undertrykket som oppstår i cupèn med åpen takluke
avslørte en 'frisk bris' i området rundt dette vinduet.  :o
Hadde bilen inne på service for et par dager siden for å få dette fikset, sammen med mugg på filtbiten på panotaket. Det ble ikke gjort så mye med noen av tingene - De ventet på utvikling av servicekit for disse problemene fra Tesla HQ, men fikk nå vasket bilen ihvertfall :D

D.O

Samme svar fikk jeg forrige helg da bilen var inne hos Tesla Lade. De avventer svar, da dette gjelder alle biler. Samme med inner skjermer, og venstre bakdør som stikker litt ut i nedre kant slik at skitt samler seg. Er slik fra fabrikken på alle disse tingene så de må vel avklare dette med fabrikken.
Hadde en kjøretur med noen høyere opp i Tesla organisasjonen og viste de dette fenomenet. Er bare å åpne takluka slik at det blir undertrykk i bilen, da trekker det inn i trekantvindu forran. Er neppe problem andre steder enn hvor det er kaldere klima. Var nytt for dem.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Bjørn

Sitat fra: D.O på lørdag 08. mars 2014, klokken 17:16
Samme svar fikk jeg forrige helg da bilen var inne hos Tesla Lade. De avventer svar, da dette gjelder alle biler. Samme med inner skjermer, og venstre bakdør som stikker litt ut i nedre kant slik at skitt samler seg. Er slik fra fabrikken på alle disse tingene så de må vel avklare dette med fabrikken.
Hadde en kjøretur med noen høyere opp i Tesla organisasjonen og viste de dette fenomenet. Er bare å åpne takluka slik at det blir undertrykk i bilen, da trekker det inn i trekantvindu forran. Er neppe problem andre steder enn hvor det er kaldere klima. Var nytt for dem.

Bra..! skulle hatt dem m på turen jeg hadde til Åre i over 20-.. fruens høyre skulder og lår, og min venstre var blåfrosset..

eadie

Merket trekk fra førervinduet jeg og, det lille trekantvinduet, i 5-7 plussgrader og kjøring i 70-80 km. Kjipt, og jeg vil nok reklamere på det. Virker som enten dårlig tetting eller veldig tynt glass
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

pberg

Det er nok lite trolig at glasset er så tynt at det kommer luft *gjennom* det...

;)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

D.O

Sitat fra: eadie på mandag 10. mars 2014, klokken 21:27
Merket trekk fra førervinduet jeg og, det lille trekantvinduet, i 5-7 plussgrader og kjøring i 70-80 km. Kjipt, og jeg vil nok reklamere på det. Virker som enten dårlig tetting eller veldig tynt glass
er sånn på alle, de avventer svar fra fabrikken
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

AreLib

det 3 kant vinduet, jeg ser det slik at pakningen som går langs a bjelken er for mjuk/fleksibel, burde vært noe kraftigere saker her, vet en viss bil (husker ikke hvilken) fra 70-80 tallet slet med lekk vinduer og der var fiksen å tre inn gummilist i selve pakningen langs det rammeløse vinduet. ettersom det 3kant vinduet ikke går opp i kromlisten når døren lukkes slik som det store så bør tesla forsterke pakningen.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

OleJA

Mulig det er flere forskjellige lekkasjer i forbindelse med dette trekantvinduet. På bilen min er jeg ganske sikker på at trekken kommer opp ifra selve døra i nedkant av vinduet. Kanskje kommer det luft inn i døra via dørhåndtaket eller speilene, som lekker videre inn i bilen her?
Som jeg skriver tidligere blir det veldig tydelig hvor det lekker inn dersom takluka åpnes 10-20%.

testO


Sitat fra: OleJA på mandag 10. mars 2014, klokken 23:09
Mulig det er flere forskjellige lekkasjer i forbindelse med dette trekantvinduet. På bilen min er jeg ganske sikker på at trekken kommer opp ifra selve døra i nedkant av vinduet. Kanskje kommer det luft inn i døra via dørhåndtaket eller speilene, som lekker videre inn i bilen her?
Som jeg skriver tidligere blir det veldig tydelig hvor det lekker inn dersom takluka åpnes 10-20%.

Samme hos meg, åpner takluken i luftestillig under kjøring og kjenner tydelig trekk som kommer opp mellom vinduet og dørtekket.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

eadie

Støtter dette. Trekken kommer nedenfra og opp ved lillevinduet. Kan godt komme inenfra døren, på et vis
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA