Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Øggen på torsdag 06. mars 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Djur1 på torsdag 06. mars 2014, klokken 10:30


Ellers skiftet de en del på understellet som var kjente svakheter, noe som de gjorde med alle biler som kom inn nå.

Vet du hva de skiftet??

Og har du 60? 85? P85? P85+ ??

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Jarleø

Var inne med min MS 85 i dag

Klaget på overgangen mellom tak og vindupå dører og at gummi dekselet ikke dekker godt nokk over taket, slik at en kan se tak kanten og stoffet som er lagt på taket. Dette er riftet akkurat som på revet dongeri i avslutningen.

Ikke særlig pent og mulig det blir mer opprevet over tid, samt at kanten fortere vil bli slitt når den ikke er tildekket.


Fikk som svar at slik var det på alle bilene !!

Andre som har dette?
Løft litt på svart gummi i taket og se!
Kan også lett sees over bakre trekant vindu, da det ikke er svart gummi til å dekke over der.
Gjelder ikke P85.

Mvh
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ellholt

Har sett samme " problemet" med at innertaket ikke helt blir dekket av gummien . I min bil gjelder det bare pasasjerdør foran. Litt irriterende, men fant ut etterhvert at en kunne dunke gummien litt lenger inn. Dette hjalp en smule. Men egentlig er det bare pirk, bilen er en drøm og alt annet har vært 100% til nå :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Jarleø

Her er bilde ved trekant vindu bak og fører dør
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Muffinman

Dette har jeg også på min bil. Man kan smette fingeren bak pakningen og legge den på plass, men gjentatt lukking av dør får den antageligvis til å krype tilbake og på nytt avdekke kanten av innertaket, som er alcantara i min bil.

Har reklamert på dette, men fikk beskjed om at sånn var det på disse bilene. Var forberedt på at en del ting ville henge og slenge på denne bilen så det gjør ikke så mye for min del, spesielt ikke siden bilen prismessig konkurrerer med Passat, Mondeo, V70 osv (selv om disse ikke har slike feil). Men jeg vil tro Tesla skal slite med å selge denne bilen som premiumkonkurrent til f.eks. S-klasse i land hvor den er likt priset.

Djur1

Sitat fra: Bjørn på torsdag 06. mars 2014, klokken 12:53
Sitat fra: Øggen på torsdag 06. mars 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Djur1 på torsdag 06. mars 2014, klokken 10:30


Ellers skiftet de en del på understellet som var kjente svakheter, noe som de gjorde med alle biler som kom inn nå.

Vet du hva de skiftet??

Og har du 60? 85? P85? P85+ ??

Utenom det som er nevnt over så gjorde de noen små justeringer:

Har p85 btw

Concern: Front Lower Control Arm Washer Installation Cause: Service bulletin required per engineering
Correction: Inspect Knuckle/Ball Joint Surfaces, Install 4 Front Lower Control Arm Washers
Inspected the lower control arm bushings; Installed lower control arm washers and nuts.
Part Qty
NUT HFPT M14x1.50 [10] ZnAl-W (1004358- 4.00 00-B)
WASHER, NORDLOCK, 15.2x30.7x3.4 4.00 (1033093-00-A)

Concern: Second Generation Charger Logic Reset
Cause: Service bulletin required per engineering
Correction: Update Firmware; Temporarily Remove Charger Fuse
Updated the firmware to recent release of 5.8.10 and performed Second Generation Charger Logic Reset.


Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Djur1

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. mars 2014, klokken 18:05
Dette har jeg også på min bil. Man kan smette fingeren bak pakningen og legge den på plass, men gjentatt lukking av dør får den antageligvis til å krype tilbake og på nytt avdekke kanten av innertaket, som er alcantara i min bil.

Har reklamert på dette, men fikk beskjed om at sånn var det på disse bilene. Var forberedt på at en del ting ville henge og slenge på denne bilen så det gjør ikke så mye for min del, spesielt ikke siden bilen prismessig konkurrerer med Passat, Mondeo, V70 osv (selv om disse ikke har slike feil). Men jeg vil tro Tesla skal slite med å selge denne bilen som premiumkonkurrent til f.eks. S-klasse i land hvor den er likt priset.

Jeg har fått høre den typen argumentasjon også, jeg nevnte at når en betaler over 100´dollar for bilen så skal ting være bra. Service duden fra usa var enig i det og skulle sette meg opp på ny time for å ting utbedret.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Muffinman

Jeg er jo selvfølgelig enig, men skal man ta alle slike småtterier på bilen slik frykter jeg at man aldri blir ferdig. For det er mye av det. Skal holde meg orientert her inne, for om det finnes en løsning og noen får løst problemet er det jo enkelt for meg å vise til dette.

eadie

Fullstendig uakseptabelt med slike feil. En skal være bra inndoktrinert som fanboy, og med fete Tesla-skylapper, om man lar sånne finishproblemer gli forbi uimotsagt.

Man kan jo begynne å frykte det ryktet som alle USA biler har, altså finish-problemer, kvalitet, etc.

Og det er i mine øyne ikke "småtterier" når bilen koster 6-700k.

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Muffinman

Alternativt at man ser på bilen som en bruksgjenstand og ikke har tid til øyeblikkelig å følge opp alt småtteri  som uansett var forventet. For meg er det bare nok en bil som skal ta meg fra A til B, og har ingen verdens ting med merkelojalitet, status eller annet i den retningen å gjøre. Finner det dog en smule "kult" å kjøre rundt uten eksorør.

Dette var det eneste elektriske alternativet med rekkevidde som holdt når jeg skulle kjøpe bil. Hadde det vært alternativer som var feilfrie ville jeg selvfølgelig valgt blant disse. Men det er det pr. i dag ikke. Regner med at Tesla ordner opp på eget initiativ, de sikter jo mot premiumsegmentet. Det er et stykke igjen dit pr i dag. Bilene kan ikke være dårligere enn konkurrentene om de skal lykkes. Mye av småtteriet er ikke produksjonsfeil, men konstruksjonfeil, og det må man nok uansett være litt tålmodig på mens man venter på retting.


Jærbuen

Har Tesla en quick-fix for dugg i baklykter? Ser den ene som sitter på bakluka dugger nederst nå som det regner godt :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Muffinman


Jærbuen

Jeg fikk det etter å ha brukt føner for å fjerne bokstavene på bakluka rett under lyktene, så vil kjøre en uke til før jeg klager. Kan jo komme av hurtig temp.svingning i fuktig vær.

Skal på langtur i morgen i kraftig regnvær i følge YR, så får observere litt etterhvert :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA