Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

VigdisA

Spyler man i feil vinkel på trekantvinduet med høytrykksspyler, kommer det vann inn(litt). Får huske å nevne det ved innlevering av bilen ved service.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

cairnz

Liten kuriositet som kanskje hører hjemme her - for de som sliter med ustabil lading, og bruker VisibleTesla til å følge med:

Sett opp et varsel på "Notify" "Charge State Becomes" -> "Anything". Lever til en epost du har push-varsel på mobilen. Et voila, du vil alltid få beskjed når bilen starter og stopper lading (av hvilken som helst årsak).
Elbilist

fhovlan

#302
Eg har framleis ikkje motteke min bil, men registrerer at Tesla er ein bil utan feil. Ja, bortsett frå tractioncontrollen som du ikkje kan slå av når du skal køyre åttetal utanfor bensinstajonen, og stereoanlegget som ikkje er eigna til å vekke opp eit bygdemiljø seint på kvelden. Eg er litt usikker på om eg kan leve med dette! Elon Musk er vel framleis i sjokk når han no sit på flyet tilbake til standkvarteret. Han tenkjer vel på korleis eit slikt folkeferd har klart å bli så rike, og bygge ein slik velferd.

JWinterburn


Sitat fra: fhovlan på søndag 02. februar 2014, klokken 13:23
Eg har framleis ikkje motteke min bil, men registrerer at Tesla er ein bil utan feil. Ja, bortsett frå tractioncontrollen som du ikkje kan slå av når du skal køyre åttetal utanfor bensinstajonen, og stereoanlegget som ikkje er eigna til å vekke opp eit bygdemiljø seint på kvelden. Eg er litt usikker på om eg kan leve med dette! Elon Musk er vel framleis i sjokk når han no sit på flyet tilbake til standkvarteret. Han tenkjer vel på korleis eit slikt folkeferd har klart å bli så rike, og bygge ein slik velferd.
well said ;)


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Kallagtunet

Sitat fra: JWinterburn på tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:54

Sitat fra: fhovlan på søndag 02. februar 2014, klokken 13:23
Eg har framleis ikkje motteke min bil, men registrerer at Tesla er ein bil utan feil. Ja, bortsett frå tractioncontrollen som du ikkje kan slå av når du skal køyre åttetal utanfor bensinstajonen, og stereoanlegget som ikkje er eigna til å vekke opp eit bygdemiljø seint på kvelden. Eg er litt usikker på om eg kan leve med dette! Elon Musk er vel framleis i sjokk når han no sit på flyet tilbake til standkvarteret. Han tenkjer vel på korleis eit slikt folkeferd har klart å bli så rike, og bygge ein slik velferd.
well said ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Mulig det men det er bare med på å forsøple denne tråden. Bør flyttes til alltid OT tråden sammen med dette innlegget.

BingoBonzo

Jeg lurer på om vi kan merke kvalitetsforbedringer i produksjonen til Tesla?

Er det fortsatt slik at nye biler (for eksempel levert etter 1 januar) kan oppleve en (eller opp til alle) av de dokumenterte feil/mangler i tråden?

Har de justert kvalitetssikringen sin slik at nye biler vil kunne oppleve mindre problemer?

Tenker her mest på ting som ikke er direkte relatert til SW,  mer HW relatert.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Yagi

Så en svart Model S bakfra nå nettopp. Der var det flere mørke felter i bremselyset øverst i bakvinduet. Tydet på at 3-4 lys ikke lenger virket. Har ikke hørt om dette problemet fra andre - og har selv heller ikke hatt det på egen bil. Sært eller noe som flere har opplevd?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

OleJA

Sitat fra: D.O på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:38
Det trekantvinduet, hva byttes? Hos meg trekker det ikke inn luft(tror jeg) men det kommer kulde fra det, som om glasset er dårligere isolert enn de andre rutene. Tynnere glass?

Har også lenge vært usikker på om det trekker fra dette trekantvinduet
i bilen min - Det har ofte vært kaldt på beina, uten at jeg 100% sikkert
har klart å lokaliser årsaken.

Igår var det for første gang vårlig nok til å gløtte litt på takluka, det
fjernet enhver tvil: Undertrykket som oppstår i cupèn med åpen takluke
avslørte en 'frisk bris' i området rundt dette vinduet.  :o

D.O

Sitat fra: OleJA på onsdag 12. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: D.O på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:38
Det trekantvinduet, hva byttes? Hos meg trekker det ikke inn luft(tror jeg) men det kommer kulde fra det, som om glasset er dårligere isolert enn de andre rutene. Tynnere glass?

Har også lenge vært usikker på om det trekker fra dette trekantvinduet
i bilen min - Det har ofte vært kaldt på beina, uten at jeg 100% sikkert
har klart å lokaliser årsaken.

Igår var det for første gang vårlig nok til å gløtte litt på takluka, det
fjernet enhver tvil: Undertrykket som oppstår i cupèn med åpen takluke
avslørte en 'frisk bris' i området rundt dette vinduet.  :o
Blåser inn hos meg og, kjørte over en bru med over 20msek vind og da kom det luft inn.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

klumpen

Hentet bilen i drammen i dag.
Feil som ble registrert var lyset over fører er defekt samt bakfangeren var litt skeiv. På vei hjem fant vi ut at trekant vinduet ikke er tett, samt bilen mister kontakt med dekksensorene.
Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Frodebo

Sitat fra: klumpen på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:53
Hentet bilen i drammen i dag.
Feil som ble registrert var lyset over fører er defekt samt bakfangeren var litt skeiv. På vei hjem fant vi ut at trekant vinduet ikke er tett, samt bilen mister kontakt med dekksensorene.
Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen.

På min bil fikk jeg også feilmelding på dekktrykk 8 - 10 ganger de første dagene. Oppdaget at feilmeldingen etter hvert forsvant av seg selv uten resetting. Nå fungerer alt perfekt - ingen feilmeldinger. Ser nesten ut som om de trenger tid på å gå seg til, enda så rart det høres ut....
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Restusj

Dørhåndtaket bak på høyre side virker ikke lenger som det skal. Går ikke ut når bilen låses opp og det skjer ingenting om man prøver å trykke på den. Åpner man døren fra innsiden, kommer håndtaket ut. Låser man bilen, går den fint inn sammen med de 3 andre. Er det personer her med lignende erfaring? Blir vel en tur innom service med dette om der ikke er noen med noen gode forslag her..
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

Muffinman

Trekantvinduene er ikke tette på min bil heller. Ble verre etter utbedringsforsøk. Ellers ble en forholdsvis stor herremann sittende fast i selen i baksetet for en tid siden. Snella skulle visstnok låse slik pga montering av barneseter, men i dag låste selen foran på passasjersiden seg med min 10 år gamle datter i setet. Stusser litt på om dette er normal funksjon. Måtte løse ut selen og la den dra seg helt inn på snella før den fungerte som den skulle igjen.

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. februar 2014, klokken 21:10
Trekantvinduene er ikke tette på min bil heller. Ble verre etter utbedringsforsøk. Ellers ble en forholdsvis stor herremann sittende fast i selen i baksetet for en tid siden. Snella skulle visstnok låse slik pga montering av barneseter, men i dag låste selen foran på passasjersiden seg med min 10 år gamle datter i setet. Stusser litt på om dette er normal funksjon. Måtte løse ut selen og la den dra seg helt inn på snella før den fungerte som den skulle igjen.

Det er slik på "alle" nye biler. Enig i at det er irriterende å måtte rulle den helt inn ja, ikke særlig sikkert heller i fart. Men er som du sier slik pga. sikkerhet.

Øyvind.h

Sitat fra: Restusj på søndag 16. februar 2014, klokken 20:51
Dørhåndtaket bak på høyre side virker ikke lenger som det skal. Går ikke ut når bilen låses opp og det skjer ingenting om man prøver å trykke på den. Åpner man døren fra innsiden, kommer håndtaket ut. Låser man bilen, går den fint inn sammen med de 3 andre. Er det personer her med lignende erfaring? Blir vel en tur innom service med dette om der ikke er noen med noen gode forslag her..
Mitt håndtak på høyre side bak sluttet å virke for et par uker siden. Er inne på service i dag pga dette.

Bra kaos i service-avdelingen når jeg kom klokken 8, for deg var tydeligvis stor pågang og ikke tilstrekkelig bemanning. Men den svenske jenta i resepsjonen gjorde en knalljobb og tok situasjonen med et smil. Bra jobba :)

Ble skuffet når de også denne gangen tilbød lånebil med tom tank, men denne gangen ba jeg dem hoste opp en med litt bensin i, så de måtte en ny runde inn i parkeringshuset.

Kuriositet: hørte at tre av de fem som kom samtidig som meg ba om nye ladekabler pga problemer.  Tipper der snart kommer en ny revidert versjon av umc som faktisk holder mål ;)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA