Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

ELTesla


cra

Har selv vært med på å spoofe mail til en tidligere kolega; han hadde fått mail om at han hadde fått utsettelse på innkallelse til førstegangstjeneste en morgen, og snakket (litt for) mye om det. Litt seinere fikk han kontrabeskjed fra "samme avsender" om at han skulle inn tre måneder tidligere i stedet. Han vekslet mellom deppa og forbanna resten av dagen. Først i det han skulle til å ta telefonen for å fortelle "denne Oberst %&"$&##" noen Pauli ord måtte vi avsløre spøken.  ;D

Hvis dette også er en spøk så høres det ut til å være en vel gjennomført en, ja. Kan vekke litt paranoia i de fleste av oss.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

teslaslaven

Sitat fra: D.O på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:45
Sitat fra: krister461 på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:48
Noen naboer som kødder med deg kanskje? :-\
jepp det var det første som slo meg, men det skjedde på jobb. Så det måtte være en kollega. Men hvis det stemmer så får personen kred for innsats og oppfinsomhet. Sjekket header på email og den ser egentlig ekte ut, men greide ikke spore ip og den ser lokal ut. Får se hva jeg finner ut i morgen.

Her er forøvrig hovedsaklig innholdet som kom fra noreply@teslamotors.com har sladdet possisjon, adresser og reg.

Servicereport from xxxxxxx@teslamotors.com
Timestamp:2014/01/08 PM 02:32
Object: Tesla, ELxxxx
Position: EPSG xx.xxxxx – xx.xxxxx
Error1: battery temperature exceed max limit, fast increasing now.
Error2: BlueTooth remote key operation failure.
Error3: Low Voltage battery-pack #6.

Tesla Service Team, Atlanta xxxx

Tabben var at din kamerat skriver "object EL..", Tesla Motors opererer ALDRI med registreringsnummer - men VIN-nummer når de behandler feil eller andre tilbakemeldinger fra kunder. Sjekk neste gang du er i kontakt med servicesenteret  ;)

Men litt moro i lys av NSA-avsløringene var det absolutt! 8)

D.O

Joda, har selv kommentert at det første som slo meg var at dette var en fake mail. Pga ref til nettopp reg nr og bruk av epost som ikke er knyttet til my Tesla.
Men personen fortjener da skryt for oppfinnsomhet og har i så tilfelle studert litt og lest litt om Tesla. Samt brukt litt tid på å planlegge det. Ingen av mine daglige kollegaer har kjenskap eller kunskapen til dette(ei heller interesse)

Bruk av nøyaktig gps data på min bil, sendt fra @teslamotors.com og ref til en annen epost @teslamotors,  auto generert mail fra Tesla Surveillance Team Atlanta, feilkoder som kan være reel, klokkeslett fra tidsonen på stedet i Atlanta o.l   :)

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krister461


D.O

Sitat fra: D.O på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:44
Joda, har selv kommentert at det første som slo meg var at dette var en fake mail. Pga ref til nettopp reg nr og bruk av epost som ikke er knyttet til my Tesla.
Men personen fortjener da skryt for oppfinnsomhet og har i så tilfelle studert litt og lest litt om Tesla. Samt brukt litt tid på å planlegge det. Ingen av mine daglige kollegaer har kjenskap eller kunskapen til dette(ei heller interesse)

Bruk av nøyaktig gps data på min bil, sendt fra @teslamotors.com og ref til en annen epost @teslamotors,  auto generert mail fra Tesla Surveillance Team Atlanta, feilkoder som kan være reel, klokkeslett fra tidsonen på stedet i Atlanta o.l   :)

Da har Tesla konkludert etter søk hos seg at de ikke har sendt mailen. Så da var det som først antatt at dette var en gjennomført spøk, eller spam, alt etter som.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

#261
Da har jeg vært inne med min. Tilbakemelding på sprekkene i innerskjermene er at de skal være slik. Jeg er skeptisk, og kommer til å sjekke grundigere bare det blir mildvær så jeg får vekk det frosne laget med skitt som ligger der nå.

Ellers blir det byttet pakning i forbindelse med lekkasje ved førervinduet, og sistnevnte skal også byttes pga riper. Oppdaget nettopp at også passasjervinduet har samme ripene. De oppstår inne i døra. Rattet skal byttes pga en kosmetisk detalj som jeg egentlig ikke ville hatt noen problemer med å godta. Laderen ble resatt. Låseskiver i forstilling montert. Ekstra feste til pyntelister helt bak på siden siden disse kunne lage lyd- fikk en knirking der på ene siden etter dette, så det må de nok se på en gang til.

Videre fant man (heldigvis) et lodd som var ramlet av på et bakjul, og avbalansering er sjekket på alle fire. Bilen ble en del roligere innvendig som følge av dette, da vibrasjonene utløste noe cabinboom selv om de ikke kunne merkes på andre måter.

Dugg i baklykt fikset. Dugg i frontlykter ønsker de bilde av når feilen opptrer for å kunne dokumentere reklamasjonen.

Parksensorer avsjekket og funnet i orden, de er slik de skal være på denne bilen. Det ble dog bemerket at de kan være litt trege, så det er lurt å rygge sakte.

Pakninger i overgang dører/taktrekk som kryper tilbake er noe vi må leve med på denne bilen. Det er ikke et stort problem og oppstår over tid. Enkelt å legge pakningene tilbake, så jeg aksepterer dette.

Videre er vindusspylerdyser som fungerer dårlig også en konsekvens av designet som er valgt.

Ellers har jeg en bulk i ei pyntelist med bulk som vises veldig godt når man ser fra andreetasje ned på bilen, men umulig å se når man står ved den. Melder fra, så får vi se om de vil gjøre noe.

Ellers service over det man kan forvente, og selv om bilen har noen konstruksjonsmessige småskavanker det er vanskelig å få gjort noe med er det tydelig at lista legges høyt med tanke på hva som skal rettes og hvordan kunden ivaretas. Det gjør at jeg på litt sikt vurderer at det kan bli en Tesla til i "familien".

RaBalder

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:38
Tilbakemelding på sprekkene i innerskjermene er at de skal være slik.

Kanskje noen som henter sin nye bil kan fotografere innerskjermene foran og bak på en side.

Det burde gi greit svar på om det skal være slik eller ikke....

cairnz

jeg skal ha med EOS-en og knipse endel ved overlevering. regner med jeg får tatt bilder av det som er interessant i forbindelse med ovennevnte, samt alt mulig annet :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

MyTess


Sitat fra: cairnz på lørdag 11. januar 2014, klokken 15:32
jeg skal ha med EOS-en og knipse endel ved overlevering. regner med jeg får tatt bilder av det som er interessant i forbindelse med ovennevnte, samt alt mulig annet :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenge til?


Sent from my iPad using Tapatalk

cairnz

Elbilist

Muffinman

5-6 kuldegrader på Møre, og parksensorene går bananas hele tiden når de ikke blir "disablet, contact Tesla service". Dette kun et par-tre dager etter at de ble kontrollert og funnet i orden. Fjerning av snø hjelper ikke.

Roger Kolbu

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 02. januar 2014, klokken 12:24
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.
Et lite tillegg til smørbrødlisten her - som jeg oppdaget i helgen:

Når denne sekvensen med feil oppstår, skjer også dette:
Blinklysene gir ikke lydsignal inne i bilen dersom disse benyttes mens feilen pågår.
Selvsagt bare tilfeldigheter at dette ble oppdaget (man blinker jo ikke mye), men like fullt...

Displayet viser at det blinker - men om det faktisk gjør det utvendig; tja, si dét...?

Neste gang dette skjer, skal jeg hive meg på hornet.
Det er nemlig TO ting jeg ikke har benyttet ennå, og det er hornet og takluka...  :D
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Kallagtunet

Sitat fra: Roger Kolbu på mandag 13. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 02. januar 2014, klokken 12:24
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.
Et lite tillegg til smørbrødlisten her - som jeg oppdaget i helgen:

Når denne sekvensen med feil oppstår, skjer også dette:
Blinklysene gir ikke lydsignal inne i bilen dersom disse benyttes mens feilen pågår.
Selvsagt bare tilfeldigheter at dette ble oppdaget (man blinker jo ikke mye), men like fullt...

Displayet viser at det blinker - men om det faktisk gjør det utvendig; tja, si dét...?

Neste gang dette skjer, skal jeg hive meg på hornet.
Det er nemlig TO ting jeg ikke har benyttet ennå, og det er hornet og takluka...  :D

Har opplevd det samme selv i tillegg til at inikatoren for gjenværende strøm på mobil batteriet går i 0.

Sitat fra: Tesla-man på mandag 13. januar 2014, klokken 19:19
Biler med ticks ::)

Ja den har helt klart ticks:-D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA