Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Roger Kolbu

Sitat fra: HKS på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:28
Oppdaget første feil på min bil i dag (som ikke skyldes software)... Ingen av USB-portene virker. Har enda ikke fått sjekket ut 12V kontakten som er på samme sted.

Hvordan kontakter dere Tesla? Telefon eller e-post?

Jeg vil anbefale deg å enten sende mail til din DES - eller møte opp på et Tesla-servicesenter.
INTET annet virker (etter min erfaring).
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

petersv

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 08. januar 2014, klokken 12:36
Sitat fra: HKS på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:28
Oppdaget første feil på min bil i dag (som ikke skyldes software)... Ingen av USB-portene virker. Har enda ikke fått sjekket ut 12V kontakten som er på samme sted.

Hvordan kontakter dere Tesla? Telefon eller e-post?

Jeg vil anbefale deg å enten sende mail til din DES - eller møte opp på et Tesla-servicesenter.
INTET annet virker (etter min erfaring).

800-nummeret (samme som veihjelp) funker gull. De oppretter service-sak som oversender SC (ofte lurt å ta kontakt med de og siden de ikke er så raske med å sette opp timer.)

JWinterburn


Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. januar 2014, klokken 19:10
Er vel laget av noe sprø plastgreier som ligner på filt tror jeg. Ru overflate slik at skitt og snø fester seg ekstra godt. Min bil skal inn for gjennomgang av smørbrødlista med ca. 20 punkter i morgen. Usikker på hva de klarer å ordne ved dette besøket, men uansett viktig at man melder fra. Mange av merknadene vil nok ikke bli ordnet siden de er konsekvens av valgt design/konstruksjon.  Fremdeles uenig i at denne bilen er perfekt for vinter slik som man liker å markedsføre den, men det får så være. Forhåpentligvis kommer det oppdaterte innerskjermer som tåler normal bruk i Norge, og som beskytter leamikk bedre. Skulle også sett bedre beskyttelse av DC-DC konverteren på bilene som har den bak innerskjermen.

Ellers ville ikke det ene setebeltet bak gå etter i dag. Det resulterte i en at en mann på 100+ kg ble sittende fast. Med en del fikling fikk vi løst ut beltet, og etterhvert begynte det å virke som normalt igjen. Var engstelig for at jeg måtte levere bilen på servicecenteret med fyren i baksetet i morgen :)
får du loaner når du leverer inn bilen på slik repp ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Muffinman

Det tror jeg avhenger av hvor travelt du har det med å få gjort ting, hvor travelt de har det på servicesenteret og hvilken tilgang de har på biler. I mitt tilfelle har jeg en loaner, og jeg _tror_ de etterstreber å yte den servicen. Jeg har for øvrig gjort det klart at jeg ikke forventer umiddelbare utbedringer av alt jeg har påpekt, men vil være svært tålmodig. Jeg er veldig klar over at det er mye de ansatte ved servicesenterene ikke rår over selv, og når jeg blir møtt av profesjonelle, hyggelige mennesker som yter god service er det helt greit. Godfølelsen som svant hen etter å ha fått en del feil på bilen er tilbake etter en hyggelig samtale med tekniker i Trondheim i dag.

Jeg velger for øvrig å anse en del av anmerkningene mine som tilbakemeldinger/forbedringsområder, mens andre ting er konkrete reklamasjoner. Uansett viktig at tilbakemeldingene kommer til riktig sted. Det er ikke sikkert Tesla leser på forumet akkurat den dagen DU har noe lurt på hjertet  ;)

D.O

Fikk en merkelig epost i dag, fra noe som het Tesla surveillance i Atlanta, med gps kordinater på bilen, deler av reg nr og opplistet 3 feilmeldinger. Det første som slo meg var at dette var en spøk siden det var en noreply melding dog fra teslamotors.com. Og ble sendt til en adresse som tilhører meg men ikke er tilknyttet My Tesla. Og jeg tror ikke jeg har underskrevet at de kan overvåke bilen uten tilatelse? Men gikk ut og sjekket bilen, og ingen feilmeldinger der. Fant det like greit å ringe service senter, men de fant ikke disse feilmeldingene, og skulle sjekke over dammen. Hvis noe lagte en fiktiv mail, så får de kred for oppfinsomheten og valg av detaljer. :o skulle få høre fra Tesla hvis de fant ut noe mer.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Roger Kolbu

Og hva så med GPS-koordinatene.... stemmer disse med der du ferdes? ;-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

D.O

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:39
Og hva så med GPS-koordinatene.... stemmer disse med der du ferdes? ;-)
stemmer på millimeteren hvor bilen stod parkert da mail kom.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

JWinterburn

Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

JWinterburn

Klarer du å paste noe av mailen du fikk her inne ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

D.O

Sitat fra: JWinterburn på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:28

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:11
Sitat fra: D.O på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:05
Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:39
Og hva så med GPS-koordinatene.... stemmer disse med der du ferdes? ;-)
stemmer på millimeteren hvor bilen stod parkert da mail kom.
Scary!  :o
oi. Tesla hack ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
neppe noen hack, da dette er en annen mail en den som er på My Tesla. Jeg har heller ikke brukt annet en Tesla sin app. Men jeg har kommunisert med Tesla ansatte både i Norge, Nederland, Danmark og USA via denne mail tidligere. Venter med å legge ut noe mail inntil Tesla får sjekket hvorfor jeg mottok mailen og om den i hele tatt er ekte. Jeg fant i allefall ingen av de feilene som ble opplistet i mail, når jeg sjekket på skjermen i bilen. Og ikke Tesla Service heller når de koplet seg opp mot bilen. Det som og var rart var at det var referert til deler av reg nr og ikke 5 siste i VIN som normalt.
Bilen står nå på lading og alt fungerer som normalt.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krister461


D.O

Sitat fra: krister461 på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:48
Noen naboer som kødder med deg kanskje? :-\
jepp det var det første som slo meg, men det skjedde på jobb. Så det måtte være en kollega. Men hvis det stemmer så får personen kred for innsats og oppfinsomhet. Sjekket header på email og den ser egentlig ekte ut, men greide ikke spore ip og den ser lokal ut. Får se hva jeg finner ut i morgen.

Her er forøvrig hovedsaklig innholdet som kom fra noreply@teslamotors.com har sladdet possisjon, adresser og reg.

Servicereport from xxxxxxx@teslamotors.com
Timestamp:2014/01/08 PM 02:32
Object: Tesla, ELxxxx
Position: EPSG xx.xxxxx – xx.xxxxx
Error1: battery temperature exceed max limit, fast increasing now.
Error2: BlueTooth remote key operation failure.
Error3: Low Voltage battery-pack #6.

Tesla Service Team, Atlanta xxxx
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


HKS

Du kan ikke få ut en detaljert header på den mailen?

Det heter forresten Bluetooth, ikke BlueTooth.

Virker som at det er noen som prøver å ha det gøy med deg... :)
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA