Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Amper

du var nok bare litt overopphetet eller kokt i toppen og bilen ville kjøle deg ned litt med litt selvfix..
P85D :o)

Muffinman

#151
Hanskerommet lot seg ikke lukke igjen i dag. I selve luken er det to "bolter" av plast som er fjærbelastet og låser luken i huller i åpningen. Ved åpning blir disse presset tilbake slik at luken åpner seg. Imidlertid er de to "boltene" av plast montert slik i luka at hvis de blir presset for langt tilbake kan de komme ut av stilling og hekte seg bak kanten av hullet de går gjennom. De blir altså ikke styrt av en hylse som sikrer at de treffer riktig. En konstruksjon som framstår som noe amatørmessig.

Nå gikk det an å bruke en nøkkel og pirke boltene inn i hullene slik at de spratt fram igjen, men jeg er ikke imponert. Det vil nok skje igjen.

For øvrig er innerskjermene mine bak ødelagt, se her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10961.30.html

Gambo Turbo

Sitat fra: christian1986 på torsdag 12. desember 2013, klokken 22:42
Har nå ved to anledninger fått advarsel om at bilen muligens ikke vil starte igjen neste gang. Det toppet seg i dag da den nektet å kjøre framover i tillegg. Måtte ut av bilen, låse den for så å prøve på nytt. Da virket den, eneste problemet da var at den blåste kald luft en periode..

Noen som har opplevd lingnende?

Fikk opp beskjed om å kontakte tesla, så nå siste gang gjorde jeg det. Spennende å høre hva de sier...

Hei Christian,
Grattis med ny bil! Dette er noe annet en svensk, ikke sant? :)
Alltid kjedelig med problemer. Ta dette med Tesla Bergen på en saklig måte og gi dem tid til å feilsøke skikkelig. Jeg har bare gode erfaringer med dem når jeg har hatt behov for garantireparasjoner.  Har ingen grunn til å tro at du vil oppleve det annerledes.
Lykke til!

Mvh Turbo.

PS! Gulvmatter av gummi er et must!  ;)

Charge and Drive

Har noen opplevd problemer med FOB?

Noen ganger virker FOB som den skal andre ganger må jeg åpne med APP og legge nøkkelen under 12V uttaket.
Var innom Tesla i begynnelsen av uken hvor de kalibrerte opp FOB mot bil, men det holdt bare noen få dager.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Havebigfun

Sitat fra: Charge and Drive på søndag 15. desember 2013, klokken 20:59
Har noen opplevd problemer med FOB?

Noen ganger virker FOB som den skal andre ganger må jeg åpne med APP og legge nøkkelen under 12V uttaket.
Var innom Tesla i begynnelsen av uken hvor de kalibrerte opp FOB mot bil, men det holdt bare noen få dager.
Hvis du ikke har skiftet batteri ville jeg prøvd det.

Muffinman


RuneW

Sitat fra: Amper på fredag 13. desember 2013, klokken 11:19
du var nok bare litt overopphetet eller kokt i toppen og bilen ville kjøle deg ned litt med litt selvfix..

Hehe - artig skrevet, spesielt med tanke på brukernavnet ditt  ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

el-g

@christian1986
Samme problem i helga. Økte på med varsel om at 12V batt. hadde for lav spenning. Bilen lot seg ikke lade. Kontakt med Tesla som sendte NAF. Fulgte råd om å kjøre en time for å lade 12V. Lot seg fortsatt ikke lade. Mandag morgen kunne bilen ikke startes. Skjermene svartnet. Relatert til for lav spenning på 12V. Tesla/NAF igjen. Etter 15 min lading av 12V kunne bilen kjøres til Tesla hvor den nå "behandles". God service hele veien, men spent på hva diagnosen blir...

OleJA

Ser flere har plundret med å åpne ladeluke med knapp på ladekabelen. Dette har virket 100% på min bil inntil nå - Ikveld var det slutt! Aner ikke enda om det er ladekabelen eller mottager i bilen som er problemet.

valvolainen

Dette sluttet å virke på min kabel også iforgårs.
Testet å slutte å lade isted med knappen, det fungerte. Så det virker som både ladekladd og mottaker er iorden.

Maartensommer

Sitat fra: OleJA på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:46
Ser flere har plundret med å åpne ladeluke med knapp på ladekabelen. Dette har virket 100% på min bil inntil nå - Ikveld var det slutt! Aner ikke enda om det er ladekabelen eller mottager i bilen som er problemet.

Jeg har helt lik opplevelse.  Aldri hatt problemer før i kveld.  Virker som om alt fungerer, men at ikke magneten(?) slipper taket.  Det er ikke kun UMC, men fra app og skjermen også.  Den vanlige "klunke lyden" kommer, men luka åpner seg ikke.  Fikk åpnet den med et kreditkort.


valvolainen

Da har den sikkert fryst, eller at det sitter noe bøss i mellom.

OleJA

Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:59
Da har den sikkert fryst, eller at det sitter noe bøss i mellom.
Neppe, får åpnet det helt greit fra skjermen, men ingen respons fra knappen på 'ladepistolen'.

Edit: Ser at dette kanskje var en kommentar til Maarten sine problemer, og ikke mine. Enig i at det høres ut som en frosset ladeport. Hjelper ofte å trykke på glasset i fremkant der det er hengslet.

Maartensommer


Sitat fra: OleJA på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:13
Sitat fra: valvolainen på torsdag 19. desember 2013, klokken 21:59
Da har den sikkert fryst, eller at det sitter noe bøss i mellom.
Neppe, får åpnet det helt greit fra skjermen, men ingen respons fra knappen på 'ladepistolen'.

Edit: Ser at dette kanskje var en kommentar til Maarten sine problemer, og ikke mine. Enig i at det høres ut som en frosset ladeport. Hjelper ofte å trykke på glasset i fremkant der det er hengslet.

Her er det +8 grader og da jeg fikk åpnet det var det like rent inne i luka som bilen ellers. Det var heller ingen fuktighet av betydning.



hhe

UMC problemer med flere ser jeg!? Får heller ikke åpnet ladeport, dvs låst opp for å ta ut pistolen med knappen.. her må jeg låse opp bilen eks. med nøkkel, da går det.

Videre får jeg opp feil med ladekabel (vises i display) etter endt lading,  flere som opplever dette?
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA