Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

petersv

Ny er kjøpt, fra Tesla. Brukt er uaktuelt med dagens priser (mellom 2500 og 3500).

Veggen

#4381
Betalte 1745 + frakt sist jeg kjøpte fra høggern, da fant jeg en som var nesten som ny.
Enig i at prisen er for høy for mange av de velbrukte som selges, de har antagelig ikke mye levetid igjen.

Hva kostet den ny fra Tesla?

petersv

Ingen under 2500 sist jeg sjekket finndel.no. Ny koster den litt over fem lapper.

Klykken

Solgte nettopp vår S85D, og dagen etter fikk jeg beskjed om at soltak ikke fungerte. Dette testet jeg før jeg solgte bilen, da jeg ikke hadde brukt dette overhodet i mitt eie. Merket meg at det gikk tregt og opplyste om at ny eier burde få dette oppsmurt. Men nå fungerer det altså ikke lenger i følge ny eier.

Antar dette kanskje er en gjenganger?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tormodl

Fekk faktisk dette fiksa på min 2013 Model S i dag :laugh:
Rangeren som smurte opp soltaket sa at dette var eit kjent problem ja.
Forvarselet var typisk at soltaket gjekk tregt/hakkete ifm opning og lukking.

Eg fekk problemet første gong i Oslo i slutten av juli, då det var 30 grader og sol.
Symptomet var at soltaket såvidt begynte å opna seg, så kom det melding på skjermen med "Friction too high" og det stoppa heilt opp. Lot seg heldigvis lukka greit igjen.

1722,- + mva for å få det fiksa var jo ikkje så gale.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Delen er jo 72 kroner, så må man ha litt egnet smøremiddel. Så hvis man gjør dette selv er det jo "gratis" :)

Klykken

Sitat fra: Klykken på fredag 31. januar 2020, klokken 22:59
Sitat fra: Klykken på fredag 31. januar 2020, klokken 14:57
Skal sies at jeg fikk varsel om at p-bremsen ikke var løst ut rett etter garantiutløpstesten, men etter å ha undersøkt hang den definitivt ikke og hørte den gikk inn og ut når bilen ble satt i park/gir. Meldingen forsvant etter kjøreturen også.

Stod å ventet på stedattera i sted i en helling. Satte bilen i Park og venta. 15sek inn i ventingen slapp tydeligvis bremsene taket og bilen rulla baklengs.

Skjedde 4 ganger på rad.

Spørs om det er noe kluss med bremsene likavæl da! Meldt inn på service i februar, så får vel en pen regning av det der. Eller er dette en potensiell garantisak?
Har solgt bilen for ca 1mnd siden, men fikk melding fra fyren nå om at bakhjulet var glodhett og at han hadde beskjed i skjermen som han ikke skjønte noe av. Stod "Parkeringsbrems feil", som han hadde kjørt med en stund. 🤪
Sa han måtte ta det med Tesla, og at det var litt over et år siden det var skiftet slik at han måtte kreve det på reklamasjonsretten.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mj

Da jeg parkerte etter en liten kjøretur i dag så hørte jeg en ganske høy durelyd ( kompressoren regner jeg med ) Det varte vel i ca 1-2 min etter parkering. Har aldri hørt noe slikt før. Bilen er kjørt 107' Må jeg påregne at kompressor ryker eller at noe er lekk ? Dempere ble byttet på 80'
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Klykken

Kan være kompressor til luftfjæring ja. Slipper bytte av den hvis dette tas kjapt, mest sannsynlig. Gitt at det er denne.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ELbilist1

Hei, håper noen kan hjelpe / har erfaring fra lignende....
Ingen funksjon i vindusvisker!!
Kjørte en tur i regn og skulle skru på visker, starter ikke...
Ingen ting på å skru på stikka, trykke eller på service mode på skjermen....
(Trykker jeg langt inn så kommer spylerveska ja)
Var hos Tesla, og di mente det var motoren,, kunne fikse for 6400,-
Dette synes jeg var for dyrt og tok bilen hjem... demonterte og bestilte ny motor fra Grønvolds...
Det er fortsatt ingen funksjon...., så sannsynligvis ikke feil på motoren...

Noen som vet hva dette kan være?
Rele?, hvor?
Stikka? (Blinklys virker begge veier...

Ingen andre feil og ingen feilkode....

Model S 2016, gen 2.
:) Ren nytelse, hvær dag!

Muffinman

Jeg vet ikke hva som er problemet her, men prisen på 6400 er for å bytte hele mekanismen inkludert motor. Mekanismen slites på samtlige biler etter en stund slik at ene viskerarmen tar i undersiden av panseret og sliter et hakk om den ikke byttes. Derfor bør en ikke bruke penger på en brukt mekanisme som allerede har startet veien mot utslitt, men heller legge kronene i en ny.

Jeg ville startet med å måle meg bakover fra motoren inntil jeg fant spenning. Sjekket sikringen først kanskje.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ELbilist1

Tja, har prøvd å finne sikringsliste men er usikker om jeg har funnet rett....
Finner bare ut at det heter: Wiper de-ice.... (F124 Front)
Hvis noen har et bedre / annet alternativ, evt rele oversikt blir jeg veldig glad for inspill....
:) Ren nytelse, hvær dag!

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA