Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Super Tesla-service

Startet av ChrisKvar, lørdag 19. oktober 2013, klokken 23:37

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: @roger på søndag 20. oktober 2013, klokken 22:28
Sitat fra: ChrisKvar på lørdag 19. oktober 2013, klokken 23:37
Ringte Tesla i Trondeim og spurte om det var noen Teslaeiere på Hitra eller på veien til Trondheim, så jeg kunne stoppe og låne kabel for lading.
Telsa ringte tilbake og sa de akkurat nå på lørdag ikke klarte å sjekke hvor eierne bodde, men de ville sende en Ranger med ladekabel som ville møte meg på Orkganger.
Det er helt utrolig bra service. Ranger Morten møtte meg på Orkanger, da hadde jeg 19 km igjen og det er 44 km til Trondheim fra Orkanger.
Men budskapet er: Tesla bryr seg og ordner opp. Jeg er meget imponert over servicen!

Må bare kaste meg på rosen av Tesla Trondheim. Det var nok jeg som "sørget" for å få Morten (verksmester) på jobb på lørdag formidag.
Vinter'n kom på besøk til Trondheim natt til lørdag, og på tross av iherdig rydding av garasje, står Teslaen ute. Visible Tesla får ikke kontakt med bilen på lørdag morgen da familien skal på helgetur, og jeg får derfor ikke startet forvarming av den nedisete bilen. (tre cm. snø som har blitt til is i løpet av natten). Kommer greit inn i bilen og starter varmesystemet, går så ut og begynner å skrape is/snø. Etter en stund med skraping av frontrute STARTER VISKERNE, jeg har parkert bilen med regnsensor aktiv  :-\
Viskemotoren har derfor jobbet leeenge uten å kunne bevege viskebladene. Resultat; stag i overføringen røyk av.
"Tuslet" til Lade med helgepakket bil.....ingen teknikker på jobb i dag dessverre - lørdag vettu, men jeg kan jo ta en telefon til Morten, kommer det fra Teslarepresentanten på jobb.
Vips, så er Morten der etter max. 15 min. Ser på problemet, og konstaterer at nødvending del ikke er på lager. Da flytter vi folk og bagasje over i vår lånebil sier Morten, og helgen er reddet  ;D
Jeg har hatt MB og Volvo som siste biler før Tesla, og de har helt sikkert hyggelige verksmestere de også, men å purre ut en av de på en fri-lørdag pga. en "fillesak".....jeg hadde ikke tenkt tanken engang!

Bølgen ~ ~ og bamsemums herfra  ;D ;D

Fantastisk service..! ingen tvil om det..
Forslag til neste sw oppdat... Nullstille regnsensor ved parkering, slik som de fleste andre biler..?!

Øyvind.h

Sitat fra: Bjørn på mandag 21. oktober 2013, klokken 07:31
Sitat fra: @roger på søndag 20. oktober 2013, klokken 22:28
Kommer greit inn i bilen og starter varmesystemet, går så ut og begynner å skrape is/snø. Etter en stund med skraping av frontrute STARTER VISKERNE, jeg har parkert bilen med regnsensor aktiv  :-\
Viskemotoren har derfor jobbet leeenge uten å kunne bevege viskebladene. Resultat; stag i overføringen røyk av.
Fantastisk service..! ingen tvil om det..
Forslag til neste sw oppdat... Nullstille regnsensor ved parkering, slik som de fleste andre biler..?!
Det slo meg også. Forrige bil hadde også regnsensor. I løpet av to års eierskap skjedde det kun en gang at jeg kom borti vindusvisker-armen med fastfrosne viskere. Når motoren merket at viskerne satt fast virket det som om den ga opp. Om Teslas motor jobber til noe ryker er det ikke bra!
Og "vinterpakken" hjelper jo ikke her. Den vil heller virke mot sin hensikt om den sørger for at området rundt viskerne alltid blir bløtt/varmt når bilen har vært i bruk en liten stund. Dvs. gode forutsetninger for at de fryser fast når bilen parkeres og nedkjøles igjen (men det må kombineres med påfølgende glemt forvarming).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ludvig

Apropos "superservice":
Jeg var innom alnabru i dag for å forhøre meg om når vinterdekkene mine kom. Det var 1 kunde i lokalet og 7 ansatte. Jeg gikk bort til en resepsjonsdame som henviste meg til serviceavdelingen, dvs 2 stk. ansatte som satt ved hver sin pult 3 meter unna. Går opp til dem og prøver å få øyekontakt. Siden det ikke lot seg gjøre, kremtet jeg forsiktig og sa: "unnskyld?". Den ene avbrøt meg med å si: "Et lite øyeblikk!", reiste seg og gikk. Den andre ignorerte meg fullstendig. Etter nesten 10 minutter uten å ha sett snurten av vedkommende, kikker jeg inn i verkstedet og ser personen spankelere litt rundt og prater med kollegaer. Fikk ikke inntrykk av at samtalen var veldig viktig, men det blir ren spekulasjon fra min side. En av de andre ansatte kom bort til meg å lurte på om jeg fikk hjelp, og jeg svarte at jeg i grunnen var litt usikker. Gikk derfor bort til den andre servicefyren og kremtet på nytt. Litt motvillig øyekontakt og jeg spør om dekkene. Vedkommende reiser seg og forsvinner. Etter nye ti minutter uten noen tilbakemelding, prøver jeg å se etter personen. Og jaggu prater han med en kompis? ser det ut til. Forklarer litt frustrert til den ene som hadde spurt meg om jeg fikk hjelp, at jeg savnet tilbakemelding. Han gikk da inn på verkstedet og hentet en ny fyr som endelig kunne gi meg svar.

Jeg følte meg uønsket og brysom, og er ikke imponert over behandlingen. Har tross alt lagt igjen trekvart million kr uten å ha fått alt levert. Skulle egentlig vært på jobb, men det var meldt sludd og dårlig føre. Jeg trenger vinterdekkene sårt, og hadde håpet på litt hyggeligere mottakelse!

Tesla må ikke bli selvgode bare fordi produktet er knallbra.....
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Bmwi3

Sitat fra: Ludvig på mandag 21. oktober 2013, klokken 13:49
Apropos "superservice":
Jeg var innom alnabru i dag for å forhøre meg om når vinterdekkene mine kom. Det var 1 kunde i lokalet og 7 ansatte. Jeg gikk bort til en resepsjonsdame som henviste meg til serviceavdelingen, dvs 2 stk. ansatte som satt ved hver sin pult 3 meter unna. Går opp til dem og prøver å få øyekontakt. Siden det ikke lot seg gjøre, kremtet jeg forsiktig og sa: "unnskyld?". Den ene avbrøt meg med å si: "Et lite øyeblikk!", reiste seg og gikk. Den andre ignorerte meg fullstendig. Etter nesten 10 minutter uten å ha sett snurten av vedkommende, kikker jeg inn i verkstedet og ser personen spankelere litt rundt og prater med kollegaer. Fikk ikke inntrykk av at samtalen var veldig viktig, men det blir ren spekulasjon fra min side. En av de andre ansatte kom bort til meg å lurte på om jeg fikk hjelp, og jeg svarte at jeg i grunnen var litt usikker. Gikk derfor bort til den andre servicefyren og kremtet på nytt. Litt motvillig øyekontakt og jeg spør om dekkene. Vedkommende reiser seg og forsvinner. Etter nye ti minutter uten noen tilbakemelding, prøver jeg å se etter personen. Og jaggu prater han med en kompis? ser det ut til. Forklarer litt frustrert til den ene som hadde spurt meg om jeg fikk hjelp, at jeg savnet tilbakemelding. Han gikk da inn på verkstedet og hentet en ny fyr som endelig kunne gi meg svar.

Jeg følte meg uønsket og brysom, og er ikke imponert over behandlingen. Har tross alt lagt igjen trekvart million kr uten å ha fått alt levert. Skulle egentlig vært på jobb, men det var meldt sludd og dårlig føre. Jeg trenger vinterdekkene sårt, og hadde håpet på litt hyggeligere mottakelse!

Tesla må ikke bli selvgode bare fordi produktet er knallbra.....


Jeg opplevde også noe veldig lignende på Alnabru. Jeg dro med planer om å handle der sammen med en kamerat, kom inn i butikken og der satt det to stk ved pultene sine og var mere opptatt av pc skjermene og mobiltelefonene sine. 1 person hjalp en annen kunde i butikken, så det var veldig stille der. Prøvde som deg å få litt kontakt ved flere ganger men det var ikke mye til hjelp, så blei egentlig ganske forbanna. Har faktisk aldri opplevd så dårlig kundeservice ved kjøp av bil, så der la jeg ikke igjen en eneste krone. Jeg annbefalte en bekjente som også skulle kjøpe at han ikke skulle kjøpe sin der. Så de har gått glipp av to salg i den butikken.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

D.O

Sitat fra: TeslaS på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:45
Sitat fra: Ludvig på mandag 21. oktober 2013, klokken 13:49
Apropos "superservice":
Jeg var innom alnabru i dag for å forhøre meg om når vinterdekkene mine kom. Det var 1 kunde i lokalet og 7 ansatte. Jeg gikk bort til en resepsjonsdame som henviste meg til serviceavdelingen, dvs 2 stk. ansatte som satt ved hver sin pult 3 meter unna. Går opp til dem og prøver å få øyekontakt. Siden det ikke lot seg gjøre, kremtet jeg forsiktig og sa: "unnskyld?". Den ene avbrøt meg med å si: "Et lite øyeblikk!", reiste seg og gikk. Den andre ignorerte meg fullstendig. Etter nesten 10 minutter uten å ha sett snurten av vedkommende, kikker jeg inn i verkstedet og ser personen spankelere litt rundt og prater med kollegaer. Fikk ikke inntrykk av at samtalen var veldig viktig, men det blir ren spekulasjon fra min side. En av de andre ansatte kom bort til meg å lurte på om jeg fikk hjelp, og jeg svarte at jeg i grunnen var litt usikker. Gikk derfor bort til den andre servicefyren og kremtet på nytt. Litt motvillig øyekontakt og jeg spør om dekkene. Vedkommende reiser seg og forsvinner. Etter nye ti minutter uten noen tilbakemelding, prøver jeg å se etter personen. Og jaggu prater han med en kompis? ser det ut til. Forklarer litt frustrert til den ene som hadde spurt meg om jeg fikk hjelp, at jeg savnet tilbakemelding. Han gikk da inn på verkstedet og hentet en ny fyr som endelig kunne gi meg svar.

Jeg følte meg uønsket og brysom, og er ikke imponert over behandlingen. Har tross alt lagt igjen trekvart million kr uten å ha fått alt levert. Skulle egentlig vært på jobb, men det var meldt sludd og dårlig føre. Jeg trenger vinterdekkene sårt, og hadde håpet på litt hyggeligere mottakelse!

Tesla må ikke bli selvgode bare fordi produktet er knallbra.....


Jeg opplevde også noe veldig lignende på Alnabru. Jeg dro med planer om å handle der sammen med en kamerat, kom inn i butikken og der satt det to stk ved pultene sine og var mere opptatt av pc skjermene og mobiltelefonene sine. 1 person hjalp en annen kunde i butikken, så det var veldig stille der. Prøvde som deg å få litt kontakt ved flere ganger men det var ikke mye til hjelp, så blei egentlig ganske forbanna. Har faktisk aldri opplevd så dårlig kundeservice ved kjøp av bil, så der la jeg ikke igjen en eneste krone. Jeg annbefalte en bekjente som også skulle kjøpe at han ikke skulle kjøpe sin der. Så de har gått glipp av to salg i den butikken.
Samme erfaring har jeg med Oslo butikken, men dette var en dag med mye folk, så de hadde det travelt. Men ble oversett. Spurte etter hjelp, og fikk da beskjed om at han skulle hente noen. Vel noen kom ikke. Spurte da på nytt, og vedkommende skulle bare ordne noe først. Ble på nytt av glemt. Pratet tilslutt med en som kun snakket engelsk og denne fyren fikk hentet en annen som kunne hjelpe oss. Men i neste øyeblikk skulle han som kom for å hjelpe bare ut å gi en beskjed, men endte med å dra på prøvekjøring med noen andre som stod å ventet. Til slutt dro jeg.
Hadde jeg ikke bestilt bil fra før hadde jeg etter Oslo turen ikke kommet til å valgt Tesla. Men jeg hadde ikke tenkt å kjøpe ny bil, kjøpet kom som følge at jeg tilfeldigvis var innom butikken i Trondheim. Etter å ha pratet med flere her om alt mulig og fått sett bilen, dro jeg fra Tesla Trondheim med ett inntrykk av å ha fått nye venner  :D  Jeg kunne ikke prøvekjøre pga at de ikke fikk bilen ut fra butikken (ombyggninger på verksted, der de mått ta den ut) men har aldri opplevd bilselgere så hyggelig og lett å prate med som de var her. Og det var denne opplevelsen som fikk meg til å bestille bil før jeg fikk prøvet den. Fikk prøvekjørt senere og akkurat samme kundevennligheten var der da, var som å kjøre på tur med en kompis. score Oslo 3/10, score Trondeim 11/10... :)
Har forøvrig kun positivt å si om de jeg har hatt kontakt med på mail, spesielt Joakim T har vært kjapp å svare.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Gæsjan

Er det ikke slik det er generellt i bilbransjen? Svært få som er er serviceminded. Gjelder ikke bare Tesla.
Uansett helt uakseptabelt. Selv fikk jeg god service på Alna i forrige uke Jon Sundeng i forbindelse med at jeg
kjøpte gummimatter til bilen.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA