Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Thule takstativ: mye bråk?

Startet av Ernie, søndag 27. oktober 2013, klokken 21:12

« forrige - neste »

Ernie

Jeg montert nylig en Thule takstativ på min i-Miev. Dessverre er lager den mye bråk, særlig i hastigheter over 50km. Elbil turen er ikke lydløs lengre :(

Følgende er montert:
* Thule Rapid System gutterless feet (4) no. 754
* Thule Rapid System bars: 120cm bars no. 761  (769 er anbefalt til i-Miev)
* Thule Rapid System adapter kit no. 1682

Hvordan opplever dere som har montert med aerobars/wingbars (Thule 969) dette? Er det også mye bråk fra deres løsning?

Det er vedlig dumt at i-Miev ikke har en takstativ løsning som lar seg fjerne/installere lett. Når det er festet "i lakken" synes jeg det er greit å la den vært montert hele tiden for å unngå skader.


Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

svingen

det bråker på min bensin bil hverfall,men det var før jeg la på di "tynne" plast greiene som følger med som legges på aerobars,hvis ikke blir det bråk da vinden går innom og lager en del støy.
Du kan eventuelt teipe det,da blir det og ingen bråk (gjør det siden jeg så mye forskjell på taket og ikke vil klyppe til de plast greiene fra thule)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bkv

Visst høres det. Og det er nok ikke bare lyd som følger av luftmotstanden fra takstativet, men også høyere energiforbruk. Mitt Tuhlestativ er bare på når det skal brukes.

i-Miev 2012 og Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

sven erik

finnes det stativ til bilen  har noen bilde

bkv

Set er bare et vanlig Thulestativ. Ser ut som alle andre. Du kan finne de riktige delene på Thules websider.



Mitsubishi i-Miev 2017

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

sven erik

takk det skal jeg skaffe meg er stadig jeg må  frakte lengre ting

Snibur

Var innom Torshov rekvisita i dag for å kjøpe takstativ til iOn. De er svært skeptiske til å bestille det inn siden de ikke finner iOn i sine lister og heller ikke på Thules hjemmeside. Jeg prøver å forklare at det er samme bilen som iMiev som står på Thule-lista men de vil likevel snakke med leverandøren før de bestiller. Snakket med Mekonomen forrige lørdag - samme reaksjon der. Hvem vet hva leverandøren kan komme til å svare. :(
For å være på den helt sikre siden: Er det noen her som har montert Thule takstativ med Monteringskit 1682 for iMiev på en iOn (eller C-zero) og kan bekrefte at dette er uproblematisk?
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

Mr.Zero

Mener bestemt at hvis du søker rundt i forumet her, finner du svar. Og bilder.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Har ikkje montert takstativ, så eg skal ikkje uttale meg om det passer av eigen erfaring.

Men, om dei ikkje vil selge deg dette, så har to du alternativ:
- bestill på nett.
- fortelle du har iMiev, som står i lista  ;D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

svingen

du får holde meg opptatert hvordan det her går,har lyst på det selv til sykkelstativ til sommeren.
til ski så går det helt fint og ha det inne i bilen hvis det er kun korte turer,(anbefaler og ha en xxl pose eller ligende slik att ikke bilen blir full av snø) hadde mine 200m fjell ski akuratt inn i bilen,sammen med 2 voksen og 2 barn,hadde dem bare på skrå fram på passasjer siden,var ikke noe stress. (og akebrett og mye annet rart)
men igjen korte turer,men er jo litt begrenset hvor langt man kjører med en trilling på vinteren :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Snibur

Nå kom det svar fra Torshov rekvisita, de hadde sjekket med leverandøren og funnet ut at det ikke lages takstativ til iOn. i-Miev er en HELT annen bil ble det opplyst.  :o
Siden skiføret er blitt borte i mellomtiden gidder jeg ikke stresse mer med det nå.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

Mr.Zero

Sitat fra: Snibur på mandag 10. februar 2014, klokken 14:50
Nå kom det svar fra Torshov rekvisita, de hadde sjekket med leverandøren og funnet ut at det ikke lages takstativ til iOn. i-Miev er en HELT annen bil ble det opplyst.  :o
Siden skiføret er blitt borte i mellomtiden gidder jeg ikke stresse mer med det nå.

Reis til Mekonomen Ski. De hjelper deg! :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Snibur

Men de stenger kl 17.00. Torshov på Ski storsenter har åpent lenger så derfor prøvde jeg der. Kunne hentet dem etter jobben hvis de hadde klart å få dette til. Men det gjorde de jo ikke.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

TB

Bestille på nett? Om du ikkje er fornøygd kan du bruke angrefristen..  ;D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA