Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NEBD!!!

Startet av Snibur, onsdag 23. oktober 2013, klokken 19:44

« forrige - neste »

Snibur

Vet ikke om det er noe som heter Ny El Bil Dag her på forumet men i dag var jeg hos Buddyelectric og hentet vår gule iOn 2011-modell importert fra Danmark. De har tatt inn over 100 stykker, som har gått i et EU-støttet prosjekt for å teste ut infrastruktur. Vårt eksemplar har gått ca 18000 km, har vært på service og ble levert med sommer- og vinterdekk. Gleder oss til å kjøre elbil.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

kohedin

Da er det bare å gratulere, håper du blir like fornøyd som vi har blitt :)


svingen

gratulere med elbil! :)

har sett litt på dem her selv fra Buddyelectric,hvordan er det med garanti på den? ser det er veldig mang trilllingr på finn om dagen,bør vel være mulig og prute litt :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Snibur

Bilene er fra 2011. Det er 5 år eller 50000 km fabrikkgaranti på batteri og motor, så det er igjen en del av denne. Annen garanti var 2 år i Danmark. Her tar Buddyelectric på seg noe garantiansvar slik at garantitiden blir 3 år fra første gangs registrering. Det betyr at det er igjen 1/2 til 1 år. Eventuelle garantireparasjoner tar de hos et Peugeot-verksted de har avtale med.
Jeg gjorde ikke noe særlig forsøk på å prute, var mer opptatt av å få tak i et godt eksemplar blant de bilene de hadde inne. De selger til 139 000 men hadde noen eksemplarer som hadde gått lenger til 129 000. Jeg valgte en kombinasjon av lavest mulig kjørelengde og lengst mulig tid igjen på garantien.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

ok67

Vurdere også å kjøpe meg ein liten trilling. Valget står mellom ny til ca 200 kkr med to sett hjul og 1 til 2 år gammal til betydeleg lågare pris.

Ulempen med dei til lågare pris er at dei alle er til salgs i Oslo-området, medan eg bur i Trondheim. Det kan kanskje skape utfordringar med tanke på eventuell anvending av garanti?

Kva erfaring er det med ei ulike forhandlarane i Oslo, så som:
* Super Auto
* Elbilsenteret Fornebu
* Buddy Electric
* Lilleberg Bilmegling
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Snibur

Jeg har bare erfaringer med Buddyelectric, de er gode så langt. Det er folk som har jobbet med elbil lenge og som virker seriøse.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

Sun69

#6
Gratulerer :) :) :) Du har nok gjort et bra valg.

Har også kjøpt en Peugeot iOn av Buddy El.. som jeg fikk for ca 10 dager siden. Jeg hadde ikke noen problemer med dem. Alt ble håntert på en meget bra måte.
Har nå kjørt 1000km med bilen og den funker bra. Sitter også med inntrykk av at dette er folk som kan mye om elbiler generelt.
Jeg kjøpte en Rød som hadde gått 20000km. Bilen er som ny og den kostet 139" med vinterdekk mm..
Til ok67 kan jeg se at det blir langt å dra til Oslo. Følger du E6 er det endel hurtigladere. Jeg tittet på http://www.ladestasjoner.no/ og det er kansje mulig å få det til, men det er dårlig med hurtigladere etter domås.
Å lade med 10 A tar mye tid.
Leaf 2013 160000km (Grå) . Har hatt denne siden 2017.
iOn 2011 90000km (Rød)- Jeg har kjørt 70000 km siden 18/10-13:)

ok67

Ligg vel an til å kjøpe ein ny iMiEV frå Bilcentrum i Trondheim. Enklare å handle lokalt, og så får eg full 5 års garanti og ikkje minst muligheit for forvarming når den står på lading.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA