Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maks hastighet med luftfjæring i "High" og "Very High"

Startet av Mao, mandag 21. oktober 2013, klokken 20:25

« forrige - neste »

Mao

For bruk i Norge skulle jeg gjerne hatt muligheten for å kjøre fortere enn 30 og 15 km/t med luftfjæringen i "High" eller "Very high". Mye dårlige veier, og spesielt om vinteren tror jeg dette kan bli problematisk.
Litt kjipt å ta fart for å komme seg gjennom snøen og så bli hengende fordi luftfjæringen automatisk senker seg  :-\
Skjønner at både stabilitet og luftmotstand blir dårligere jo høyere du stiller fjæringen, men litt større fart hadde vel ikke skadet? (Audi'en jeg hadde før tillot hastighet opptil 100 km/t før høyden automatisk sank fra "Lift" som var høyeste posisjon...)

Mulighet for å gjøre noe med dette?
Drømmen er vel å få et valg i menyen der du kan justere maks hastighet på de to nivåene (eks. "High" maks hastighet justerbar fra 30-80 km/t, "Very High" justerbar fra 15-60 km/t elns).
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

larsleik

A6 Alllroad senker seg fra Lift til high over 15 km/t. Fra High til Comfort ved 100


Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Eopheim

Sitat fra: mao på mandag 21. oktober 2013, klokken 20:25
For bruk i Norge skulle jeg gjerne hatt muligheten for å kjøre fortere enn 30 og 15 km/t med luftfjæringen i "High" eller "Very high". Mye dårlige veier, og spesielt om vinteren tror jeg dette kan bli problematisk.
Litt kjipt å ta fart for å komme seg gjennom snøen og så bli hengende fordi luftfjæringen automatisk senker seg  :-\
Skjønner at både stabilitet og luftmotstand blir dårligere jo høyere du stiller fjæringen, men litt større fart hadde vel ikke skadet? (Audi'en jeg hadde før tillot hastighet opptil 100 km/t før høyden automatisk sank fra "Lift" som var høyeste posisjon...)

Mulighet for å gjøre noe med dette?
Drømmen er vel å få et valg i menyen der du kan justere maks hastighet på de to nivåene (eks. "High" maks hastighet justerbar fra 30-80 km/t, "Very High" justerbar fra 15-60 km/t elns).

Savner dette jeg også, har allerede slått batteripakka nedi veien til hytta et par ganger....Formidler vi ønskene videre til Tesla hører de nok på oss.
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA