Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Posten prøver ut el-scooter med 3 hjul.

Startet av Ken, fredag 27. juni 2008, klokken 16:56

« forrige - neste »

Ken

Skulle gjerne sette inlegget her men nå skal jeg snakke om 3-hjulinger. Og hva med enhjulinger??? Veldig forvirrende at små elbiler blir klassifisert som 4 hjulsmotorsykler.

Poenget er at jeg tilfeldigvis kjørt forbi en post omdelingskontor på Lund i Kristiansand og oppdaget en ukjent kjøretøy. En trehjuls scooter i knallrød med tre hjul (to bak) tydelig tegn av batterikasse og elektronikk. to ganger navmotorer bak med skivebrems.
EVT345 heter den. Svære kasser foran og bak. Kunne kjører i over 7 timer mens til vanlig kjører de 3 timer om dagen. Maks fart 50km/timen. Det finnes noen bratte bakker i område. Den er til utprøving men alle virket veldig fornøyd med den. Jeg glemt å spørre hvor mange de hadde til utprøving.

Jeg finner ikke ut om prosjektet i postens sider. Kanskje de vil sende en pressemelding om saken.
El-scootere.no er importøren og en bilder vises men uten kasser til post.
http://www.uet.no/els/
  Lagd i Kina.

Specification:

Range
40-65km

Max Speed
25km/45km

Battery
12V/50AH *4 Sealed Lead Acid

Motor
48V DC Direct Driven Hub Motor with rated power 1.5KW*2

Charging
4.5hrs-6hrs (up to 90% fully charge)

Charger
400W/7A

Dimension
178*90*102cm

Weight
167kg (batteries included)






Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Fikk se og prøve en slik scooter forleden.

Det er egentlig en ombygget EVT 4000, med litium batterier, og 2 navmotorer, og 2 motorstyringer.

Sprek liten sak, som måtte vært en hver post eller avis ombringers drøm.

Skulle ønske han som leverer avis til naboen kl 04:00 med ATV fikk en slik en. >:(
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA