Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Oslo - Sandefjord med Teslas vanlige stikkontakt?

Startet av Trondns, lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:06

« forrige - neste »

ArneS

Sitat fra: Balrog på mandag 21. oktober 2013, klokken 17:10
Ladehastigheten varierte mellom 39 og 42 km/t den tiden jeg så på... Det skal vel tilsvare ca 7kW/h?

Skal ikke disse Type2-stasjonene levere 400V 3-fas?

Skagerak Arena har max effekt på 22 kW hvis du lader alene. Spenning/strøm inn til denne er 400V/32A og dette fordeles mellom CHAdeMO kontakten og Type 2 kontakten.
Så dersom du lader alene så skal du få 400V/32A så hvis du ikke får mer enn 7kWh så er det bilen som reduserer dette.
Jeg fikk 50 km/t når jeg ladet der for noen uker siden men jeg har foreløpig kun enkellader innstallert

Edit: og den er 3 fase
P85+ Signature (solgt)
P85DL

TS

Sitat fra: Trondns på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:06
Skal til Torp på søndag og trenger et sted å lade ekstra 10 mil på vei hjem. Har ikke fått adapter fra Tesla enda så vi må finne et std å lade ganske raskt for å få 10 mil rekkevidde med strøm for å komme hjem til Raufoss. Litt vanskelig for meg som nybegynner å finne ladestasjone som har vanlig stikk utifra "Ladenå" appen. Noe i Drammen men vet ikke hvordan kontakta ser ut der. TIPS mottas! :)

Bare til info, så er det IKKE Type2 hurtiglader på Steen&Strøm i Tønsberg.
De kommer ikke før neste år har jeg erfart..

Det er lademulighet på Torp flyplass P , men vet ikke hva slags eller hvor mange.

Nå kan du parkere og lade gratis med el-bil på Torp. Det er opprettet 4 "ladestasjoner" for el-biler. Si ifra til EuroPark ved ankomst.

- 2 p-plasser med lading for el-bil i 1. etasje i p-huset, nær utgangen til terminalen.
- 2 p-plasser rett etter bommene inn til langtidsparkeringen.


http://www.torp.no/Reisende/Paa_lufthavna/Transport_og_parkering/?pkMenu=85&pksMenu=99&pkssMenu=519&Language=NO

Har de Shuko burde det gå greit.

Ellers burde du gjøre en avtale med Tesla i Drammen om å få lade der på vei inn. Regner med at ikke alle har helgefri der...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

laumb

Sitat fra: TS på mandag 21. oktober 2013, klokken 18:19
Bare til info, så er det IKKE Type2 hurtiglader på Steen&Strøm i Tønsberg.
De kommer ikke før neste år har jeg erfart..


Det var leit å høre. Jeg skal til Tønsberg i 3 timer på onsdag - og hadde håpet på å få rundt 20-30kWt på den tiden... 30 mil blank tur-retur, bør jo gå knakendes fint, men utrolig kjipt om det ikke gjør det. :P

Hvilke andre muligheter finnes på strekningen, bortsett fra Strømmen Storsenter, for å ta seg en halvtime med strøm?

TS

Sitat fra: laumb på mandag 21. oktober 2013, klokken 19:43
Sitat fra: TS på mandag 21. oktober 2013, klokken 18:19
Bare til info, så er det IKKE Type2 hurtiglader på Steen&Strøm i Tønsberg.
De kommer ikke før neste år har jeg erfart..


Det var leit å høre. Jeg skal til Tønsberg i 3 timer på onsdag - og hadde håpet på å få rundt 20-30kWt på den tiden... 30 mil blank tur-retur, bør jo gå knakendes fint, men utrolig kjipt om det ikke gjør det. :P

Hvilke andre muligheter finnes på strekningen, bortsett fra Strømmen Storsenter, for å ta seg en halvtime med strøm?

Vestfold ser ut til å være Type2 fri sone til sent i desember ..
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet
Jeg la ikke merke til datoen før jeg lette febrilsk etter det på Farmandstredet (S&S)
Jeg parkerte og ladet med Shuko i 1.etg før innkjøring til P hus etter å ha sirklet inne i det trange p huset først, hvor jeg vil fraråde å ferdes i med en ny bil..
Hadde ikke nøkkel, men et par av boksene var ulåst. Fikk 2 mil påfyll..

Det ble allikevel en prøvetur med et par kunder som vil kjenne lydløse G krefter..

Hadde 12 mil igjen på Typical da jeg kom til Rælingen for å levere bilen til foliering ..


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA