Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LED tåkelys og Xenon fjernlys

Startet av emphezis, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:59

« forrige - neste »

Daeedor

Hm. Har Led nærlys og originalt fjernlys på min 2013 modell Tekna.. og synes det er bra lys !
På den annen side har jeg skaffet meg gode kjørebriller , da mørkesynet jo blir dårligere med alderen.
Faktisk 50% dårligere , i gjennomsnitt - fra man er 20 til man er 50 år.

Jeg KUNNE jo selvsagt ha skyldt på drittlampene på min splitter nye bil , men det gjør jeg altså ikke.  ;D

ctr46

Sitat fra: Daeedor på torsdag 30. januar 2014, klokken 15:18
Hm. Har Led nærlys og originalt fjernlys på min 2013 modell Tekna.. og synes det er bra lys !
På den annen side har jeg skaffet meg gode kjørebriller , da mørkesynet jo blir dårligere med alderen.
Faktisk 50% dårligere , i gjennomsnitt - fra man er 20 til man er 50 år.

Jeg KUNNE jo selvsagt ha skyldt på drittlampene på min splitter nye bil , men det gjør jeg altså ikke.  ;D

Hva slags kjørebriller er det du har?
.

BE

Disse funker bra i kombinasjon med Leaf for oss godt voksne
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

ctr46

Sitat fra: BE på torsdag 30. januar 2014, klokken 16:07
Disse funker bra i kombinasjon med Leaf for oss godt voksne

Hehe da tror jeg det blir billigere å kjøpe ekstra fjernlys  :D
.

Starfox

Dumt spørsmål men noen som kan gi et hint om hvordan man tar ut grøftelysene/tåkelyspørene på 13 leafen. Fremgangsmåte?

Daeedor

Sitat fra: BE på torsdag 30. januar 2014, klokken 16:07
Disse funker bra i kombinasjon med Leaf for oss godt voksne


heh heh  yess...  ;D

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

ctr46

Sitat fra: Starfox på torsdag 30. januar 2014, klokken 20:30
Dumt spørsmål men noen som kan gi et hint om hvordan man tar ut grøftelysene/tåkelyspørene på 13 leafen. Fremgangsmåte?

Mulig dette spørsmålet er enda dummere da... hvorfor skal du det? Funker ikke de lysene som er der bra nok? Er de ikke led?
.

Starfox

De er ikke led på min. Tenker på de nederste lysene i fangeren.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Knotten

Sitat fra: André S. P. på onsdag 23. oktober 2013, klokken 16:40
:) Jeg har oppgradert til LED DRL   :)
(Dayligt Running Light) Se bilder.

Jeg måtte tilpasse, (slipe plasten på sokkelen), litt for å få pærene inn i lykta. Sammenlikner dere originalpærene med de dere kjøper så ser dere med en gang hva jeg mener... Dette er den fremre pæren med en liten reflektor. Den bakre er tåkelys og den lar jeg være da jeg meget sjelden vil bruke den.

Jeg kjøpte omtalte LED pærer og slipte dem med dremel etter det flotte bildet,
men jeg får ikke ut de originale pærene. Fulgte instruksjonsboken, tok ned skvettplaten osv, fikk lett ut pæren til tåkelyset, men ikke pæren til kjørelyset, som sitter nederst.
I instruksjonsboken ser det ut som sokkelen skal vris ca 90 grader mot uret, men ikke f... :P

Kan noen hjelpe den blinde, halte??
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Lynet

Litt hard var de nok å vri på, men gikk bra for meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

2mash

#56
Sitat fra: KennyLeaf på mandag 21. oktober 2013, klokken 12:34
Har selv montert et H9-kit 55w Xenon på fjernlysene. Fungerer knall - og gir økt lysutbytte uten noen form for feilmeldinger: http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon.

Vurderer selv et 55w-kit, da halogen er en vits...
Har du sjekket om reflektoren tåler dette, nå etter en tids bruk?
(Vet at noen merker (les:Toyota) ikke tåler HID, men f.eks Volvo V70 tåler fint 75W :-))

Hvilken fargetemperatur bør jeg gå for?

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

jkirkebo

Sitat fra: 2mash på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:29
Sitat fra: KennyLeaf på mandag 21. oktober 2013, klokken 12:34
Har selv montert et H9-kit 55w Xenon på fjernlysene. Fungerer knall - og gir økt lysutbytte uten noen form for feilmeldinger: http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon.

Vurderer selv et 55w-kit, da halogen er en vits...
Har du sjekket om reflektoren tåler dette, nå etter en tids bruk?
(Vet at noen merker (les:Toyota) ikke tåler HID, men f.eks Volvo V70 tåler fint 75W :-))

Hvilken fargetemperatur bør jeg gå for?

Du går jo ned i effekt fra 65W til 55W så det bør ikke skape problemer for reflektoren. Ang. fargetemperatur så vil jeg anbefale 4200k for maks lysutbytte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

2mash

Var denne jeg tenkte å prøve: http://www.ebay.com/itm/35W-55W-HID-Xenon-Conversion-KIT-H1-H3-H4-H7-H9-H11-9004-HB3-9005-HB4-9006-9007-/141112992540

Her påstår de også at "beam shape is the same as the original one, preventing glare when cars meet"
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA