Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Super Tesla-service

Startet av ChrisKvar, lørdag 19. oktober 2013, klokken 23:37

« forrige - neste »

ChrisKvar

Jeg gjorde en tabbe på lang dagstur i dag. Skulle fra Trondheim til Grefnesvågen på Hitra og hjem igjen, ca 18 mil hver vei.  Årets første snøføre, vinterdekk som ble lagt på i går. Startet med 300 km på batteriet, men hadde planlagt å lade noen timer før hjemreisen, så no problem.
Satte ikke bilen på sparebluss før etter ca. 8 mil, da jeg så den slukte km på vinterføret.  Den store tabben oppdaget jeg når jeg kom frem til Grefnesvågen: hadde glemt ladekabelen hjemme!
Da jeg startet på hjemturen, slo jeg av alt jeg kunne, inklusive skjermen. Ringte Tesla i Trondeim og spurte om det var noen Teslaeiere på Hitra eller på veien til Trondheim, så jeg kunne stoppe og låne kabel for lading.
Telsa ringte tilbake og sa de akkurat nå på lørdag ikke klarte å sjekke hvor eierne bodde, men de ville sende en Ranger med ladekabel som ville møte meg på Orkganger.
Det er helt utrolig bra service. Ranger Morten møtte meg på Orkanger, da hadde jeg 19 km igjen og det er 44 km til Trondheim fra Orkanger. Jeg ladet så i 1,5 time og kom meg pent hjem. Ble ganske spennende på slutten, da den siste kilometeren gikk med 0 strøm og beskjed i rødt om "Charge now!".
Men budskapet er: Tesla bryr seg og ordner opp. Jeg er meget imponert over servicen!

ohh

Wow..!! Imponerende service!! Kudos til Tesla!!
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

fonberg

Imponerende av Tesla!

Grønn TMS 85 mottas 18. november.

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OddB

Det er nesten så en får lyst å flytte til Trøndelag :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Epleskreller

Sitat fra: OddB på søndag 20. oktober 2013, klokken 00:49
Det er nesten så en får lyst å flytte til Trøndelag :D

Veldig bra, Trondheimsavdelingen slutter ikke å overraske!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Roger Kolbu

Herlig!

Min mors barndomshjem er på Hitra - verdens deiligste feriested!

Da vet jeg at det er mer enn et lite håp i hengende snøre! ;-)

Forresten; hadde du bestilt 4 års service med Ranger?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Meringdal

Og eventuelt om ikke, hva betaler man for utrykking fra ranger? Og er Ranger egne folk fra tesla eller er dette satt bort til redningstjenester i norge?

Også_Øyvind_H

Neste gang spør du selvsagt på forumet / FB  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Cirion

Første tur til Sarpsborg gjorde jeg samme feil... Men vi demokjørte den tom først, og merket tabben når vi skulle lade  :o

Hell i uhell, hadde Type2 kabel med, og 8 nye 22kW hadde åpning dagen før :-) Parkerte der for natta, og ble hentet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ChrisKvar

Godt tips, selvsagt bør man spørre her og på FB, det tenkte jeg ikke på. Jeg har ikke betalt for rangerservice i min avtale, siden Tesla ikke er så langt unna. Så dette er rett og slett kundeservice på høyt nivå og i tillegg til selve bilens kvaliteter, er dette meget god merkevarebygging av Tesla.

Oreo

Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 20. oktober 2013, klokken 01:35
Neste gang spør du selvsagt på forumet / FB  ;D
Jeg befant meg faktisk på campingplassen min ikke så langt unna Best stasjonen ved Vasla, med ladekabel.
Skulle nok ha ordnet med litt strøm (og en kopp kaffe) til deg, men neppe mer enn 10-13A. Hadde vi hatt de blå adapterne skulle nok 16A vært mulig.
Ikke sikkert det hadde hjulpet mye da jeg ikke leste dette før nå  :(

Uansett meget bra service fra Tesla. Tror nesten en Tesla som står ved veikanten kan potensielt føre til såpass mye negativ omtale at de vil unngå dette.
Husk at det finnes en Type2 lader på Orkanger (samme stasjon som Chademo laderen ved Rema), men jeg har ikke fått testet den ennå. Sist jeg gjorde et forsøk måtte jeg ha en RFID brikke med meg. Usikker om den må være fra EV Power eller ikke.
Tenker du passer på å ha med ladekabelen neste gang  ;)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

ChrisKvar

Sitat fra: Oreo på søndag 20. oktober 2013, klokken 10:56
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 20. oktober 2013, klokken 01:35
Neste gang spør du selvsagt på forumet / FB  ;D
Jeg befant meg faktisk på campingplassen min ikke så langt unna Best stasjonen ved Vasla, med ladekabel.
Skulle nok ha ordnet med litt strøm (og en kopp kaffe) til deg, men neppe mer enn 10-13A. Hadde vi hatt de blå adapterne skulle nok 16A vært mulig.
Ikke sikkert det hadde hjulpet mye da jeg ikke leste dette før nå  :(

Da kjørte jeg rett forbi, hadde jo vært perfekt om jeg visste det. Så dersom jeg er så dum at jeg glemmer kabelen en gang til, er det FB som gjelder!
Forøvrig tror jeg Teslas Rangere er ansatt da han han kom i Tesla. Ranger-konseptet er veldig smart, det bygger opp en aura av service og hjelpere som kommer ridende til unnsetning når man trenger hjelp. Og de gir jo virkelig god service.

Kan også nevne at jeg fikk feilmelding for to uker siden om at 12V batteriet begynte å bli tomt og at bilen kunne stoppe når som helst. Pratet med Tesla og kjørte rett dit. Jeg måtte ha bilen dagen etter, og de trodde det bare var meldingen som var feil.  Så jeg kunne kjøre hjem mens de satte bilen min på online fjernovervåkning. Sa at hvis de oppdaget feil i løpet av natten, ville de komme tidlig neste dag og fikse det slik at jeg kunne bruke bilen. De ringte kl 0800 og sa at de trodde alt var i orden, men at de hadde funnet et par andre ting de ville sjekke. Så de får bilen i morgen mens jeg er i Oslo noen dager. Dette er også meget imponerende.

@roger

Sitat fra: ChrisKvar på lørdag 19. oktober 2013, klokken 23:37
Ringte Tesla i Trondeim og spurte om det var noen Teslaeiere på Hitra eller på veien til Trondheim, så jeg kunne stoppe og låne kabel for lading.
Telsa ringte tilbake og sa de akkurat nå på lørdag ikke klarte å sjekke hvor eierne bodde, men de ville sende en Ranger med ladekabel som ville møte meg på Orkganger.
Det er helt utrolig bra service. Ranger Morten møtte meg på Orkanger, da hadde jeg 19 km igjen og det er 44 km til Trondheim fra Orkanger.
Men budskapet er: Tesla bryr seg og ordner opp. Jeg er meget imponert over servicen!

Må bare kaste meg på rosen av Tesla Trondheim. Det var nok jeg som "sørget" for å få Morten (verksmester) på jobb på lørdag formidag.
Vinter'n kom på besøk til Trondheim natt til lørdag, og på tross av iherdig rydding av garasje, står Teslaen ute. Visible Tesla får ikke kontakt med bilen på lørdag morgen da familien skal på helgetur, og jeg får derfor ikke startet forvarming av den nedisete bilen. (tre cm. snø som har blitt til is i løpet av natten). Kommer greit inn i bilen og starter varmesystemet, går så ut og begynner å skrape is/snø. Etter en stund med skraping av frontrute STARTER VISKERNE, jeg har parkert bilen med regnsensor aktiv  :-\
Viskemotoren har derfor jobbet leeenge uten å kunne bevege viskebladene. Resultat; stag i overføringen røyk av.
"Tuslet" til Lade med helgepakket bil.....ingen teknikker på jobb i dag dessverre - lørdag vettu, men jeg kan jo ta en telefon til Morten, kommer det fra Teslarepresentanten på jobb.
Vips, så er Morten der etter max. 15 min. Ser på problemet, og konstaterer at nødvending del ikke er på lager. Da flytter vi folk og bagasje over i vår lånebil sier Morten, og helgen er reddet  ;D
Jeg har hatt MB og Volvo som siste biler før Tesla, og de har helt sikkert hyggelige verksmestere de også, men å purre ut en av de på en fri-lørdag pga. en "fillesak".....jeg hadde ikke tenkt tanken engang!

Bølgen ~ ~ og bamsemums herfra  ;D ;D
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Neemaz


Kan slenge med litt ros til Tesla Alnabru jeg da, de får mye pes om dagen så de trenger litt kred de og. Sendte inn mail til service avd. natt til søndag (jeg jobber nattvakt..) og forklarte diverse feil og småting jeg skulle hatt rettet etter overleveringen. Vart rimelig overrasket da jeg fikk svar fra på morgenen igår altså søndag.
Vedkommende har da iløpet av dagen satt opp en avtale til meg og gjort alt klart. Tviler sterkt på om jeg hadde fått ordnet sånt en søndag på billia  8) . Artig at korrespondansen har " sendt from my iphone" i signatur, det viser at de gjør så godt de kan.
Stå på Tesla, dette får dere til !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA