Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du kjøpt din siste bil med forbrenningsmotor?

Startet av Lanber, lørdag 19. oktober 2013, klokken 22:29

« forrige - neste »

Lanber

Selv har sett lyset og innser jeg har kjøpt min siste bil med
forbrenningsmotor

Veggen

#1
Spørsmål i emnet og i avstemning vil gi motsatte svar, hva er det du egentlig spør om?

Edit: Ser du har fikset det nå, da svarte jeg rett første gang ;)

laumb

Jepp.

Eller; har en våt drøm om en 2005+ Mustang V8 Cabriolet som sommerbil for luftige turer ut. En skikkelig bensinbil som gir meg drittlukta, lugging, risting og dårlig drag jeg kan ha med meg til grava. En bil jeg kan fikse og flekke på. Denne skal kjøpes inn før jeg fyller 30.

Trenger ikke skilter på den de 2-10 første årene, kun fordi det er barndomsdrømmen å eie Mustang (og 2005-mod siden det er den kuleste av senere tid. Nekter å kjøpe bil uten airbag og moderne sikkerhetsutsyr slik de fete fra slutten av 60-tallet mangler. ).

Lanber

#3
Hehe :-)  Har en forholdsvis godt modifisert Lotus Elise S1 i stallen. Det som kan gjøres for å gjøre den bilen mindre brukervennlig er gjort, dog uten å sette bur i den

ohh

Det skal mye til for at jeg noen gang kommer til å kjøpe en bil med forbrenningsmotor igjen..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

OddB

Det skal vel mye til for at denne avstemningen, i dette forumet, vil skille seg mye fra valgresultatene i Nord-Korea :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ohh

Sitat fra: OddB på lørdag 19. oktober 2013, klokken 22:47
Det skal vel mye til for at denne avstemningen, i dette forumet, vil skille seg mye fra valgresultatene i Nord-Korea :D
Forskjellen er at her har vi stemt av egen fri vilje..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

cowboyroy

Nei absolutt ikke! Skal kjøpe masse gamle Amerikanere med STORE V8 motorer i åra framover oxo :D

Balrog

man går vel ikke tilbake til telefax etter internettets frembrudd?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Lanber

Ikkjevel?  Støtte siste taler!  Vi trodde lenge damp var fremtiden

turbolurbo

Har en 911 turbo i garasjen nå som erstattes av en P85+, men på sikt så blir det nok en P-bil igjen med fokus på banekjøring :D
2019 TM3P

gbzdoc

Her i heimen er det lenge siden vi begge var skjønt enige om at noe annet enn elbil ville vi aldri kjøpe igjen. Det var bare litt usikkert i starten hvor fort vi kunne kvitte oss med dieseldyret. Heldigvis kom Teslaen fortere enn fryktet, og livet er heretter helelektrisk. Selv uten strøm på hytta... Easy peasy, takket være Mr. Musk. :-)

Elkjell

#12
Kjøper en til bare for å ha noe fra hovedbilen er solgt til TMS leveres - deretter
JA

navelso

Kommer til å kjøpe flere fossilbiler like lite som jeg kommer til å kjøpe tjukk-TV eller installere fasttelefon hjemme.
Unntak må være om jeg en dag skulle få meg stooor garasje, da kunne det kanskje være moro å ha en veteran å mekke litt på, f.eks en liten sportsbil eller cab eller noe. Men ikke til daglig bruk.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Aage M.

Får Teslaen den 11.nov, og solgte diseldyret i dag. For kjøperen var det greit at han overtok bilen da jeg får min bil.
Vanskelig å spå om fremtiden, men p.t. kan jeg ikke se at noe annet enn elbil kan bli aktuelt. Måtte i så fall bli hydrogen, men kraften i el-motoren vil vel neppe hydrogen kunne måle seg mot. I tillegg kommer all øvrig innovasjon som Teslaen representerer. Jeg er 67 år ung, så fremtiden for min del er relativt tidsbegrenset. I den horisonten er svaret enkelt; for meg blir det Tesla resten av livet, dog ikke nødvendigvis bare Model S.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA