Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabelen passer ikke i stolpen

Startet av Hollst1, mandag 04. november 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

Hollst1

Jeg er helt ny på dette og kjøpe en helt ny leaf i forrige uke. Sku så lade den på hurtigladestasjon på vei hjem men ledningen jeg fikk med vil ikke passe i stolpen. (har ikke fått noe opplæring) Men før og få kontakten i uttaget så måtte jeg snu kontakten oppned. Og den store adaptern som sitter på ledningen maks 3dm fra kontakten, blir da i veien så luken på stolpen går ikke og stenge. Ble vart fall ikke no strøm på meg. Er det feil på kabelen eller bare jeg som ikke skjønner greia? Takknemlig før hjelp

cra

På hurtigladeren skal der da være en egen fastmontert kabel som skal benyttes? Den med "pistol" som er enda tjukkere enn den som følger med bilen? Skal i det store inntaket til venstre.

Hvis der er vanlig shucko kontakt på ledningen du plugget i (samme kontakt som på støvsuger, kaffetrakter osv) skal det ikke ha noe å si hvilken vei den skal inn, med mindre "knekken" på kontakta kommer fysisk i konflikt med noe utenfor selve kontakte (vegg/kant/whatever)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

svingen

heisan!
Her er en liten video som viser http://www.youtube.com/watch?v=bulv8gpbSRo der ser du hvordan hurtigladeren fungere.
har selv brukt hurtiglader på leaf og var lit knot syns jeg og få den til og fungere,men er nok vane sak :)
Bor du i oslo kan du stikke innom abb sin lader på Ole Deviks vei 10 som er gratis (den jeg testa på)
har du kjøpt den av forhandler er det jo bare og stikke innom der og prøv seg frem og,greit og ha det i orden til neste lang tur :)

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA