Nissan tester 48kWh Leaf

Startet av Sverre_E, torsdag 17. oktober 2013, klokken 14:06

« forrige - neste »

Sverre_E

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Leif Leaf

Interessant lesing - jeg har hørt rykter at de vil ta i bruk batterier med høyere "energy density" enn de som er i dagens leaf (120 Wh/kg?). Man har oppnådd tre ganger denne energitettheten under kontrollerte labforhold, så noe skjer framover.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

knnygar

Kjem nok til å skje ein del slike ting på batterifronten i åra framover.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

tomrh

Vi mangler totalt elbilmodeller med rekkevidde midt mellom dagens Leaf og Tesla S (med unntak av Roadster som er en reindyrka sportsbil). Jeg tror Nissan ser dette markedspotensialet og ønsker være først ute, tror vi kan komme til å se 48 kWh-pakken tidligere enn vi aner. Dersom selve pakken ikke er større i volum enn eksisterende, bare med dobbel energitetthet, så kan den jo enkelt settes inn i dagens Leaf.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Electra

Ser en mulighet her når den siste fossilbilen skal byttes ut (har en Leaf og et dieseldyr i Garagen) :)

Håper bare at dette er noe Nissan satser på for familiebilen sin også (7seter).

Rapid

Konkurransen i dette segmentet blir tøffere nå med Focus, Golf og i3. Tipper Nissan satser hardt på å beholde ledelsen (og markedsandelene) ved hjelp av lengre rekkevidde. Den ene bensinbilen vår ryker tvert om praktisk rekkevidde alle årstider kommer opp i min 120km.

p10

Med en 48kwh e-nv200 vil 99,9% av bilbruken vår være dekket av elbiler. Da trenger vi bare fossilbil når vi drar på campingferie til sverige!


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA