Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil til familie på 5

Startet av SarevoK, mandag 01. juli 2024, klokken 14:01

« forrige - neste »

Suverin

Sitat fra: batterimannen på torsdag 19. september 2024, klokken 11:01Er enig og uenig. Ville ikke hatt småunger under 3,5-4 år i bakovervendt sete på 3. rad uansett, men unger på 7-8 år i barnesete (med isofix) som spenner seg selv går helt fint.

Om det er beltestoler det er snakk om, så er jo isofixen egentlig unødvendig, den har vel ingen annen funksjon enn å holde sete fast når det ikke sitter barn i den? Mine beltestoler kan i hvertfall brukes med og uten isofix.

Det er selvsagt praktisk at de henger fast uten at man må belte de fast. Men for egen del hadde det nok ikke vært showstopper mtp 5008.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

ToWalkOrDrive

Har jeg forstått det riktig at Kia EV9 ikke kan kjøpes med bare 5 seter? Tenker det må være en del som heller ville likt den ekstra plassen en 5-seter ville gitt...
Tesla Model Y                         2021-

Vaduz

Sitat fra: turfsurf på fredag 20. september 2024, klokken 05:26
Sitat fra: batterimannen på torsdag 19. september 2024, klokken 17:07Vi forventer unge nr 3 i januar, så derfor følger jeg ekstra med på familiebil med plass til 5. Fra specs, så er Kia EV9 mest lovende, men basert på pris er e-5008 interessant.
Kjøp EV9 fra Sverige.

Anbefaler kjøp via autostrada som importerer litt svenske bruktbiler. BOS/star bil etc liker ikke veldig godt å fikse garanti ting på bruktimport. De gjør det, men de sutrer litt i prosessen. Kan være fint å ha en seriøs forhandler på sin side.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

edyrli

Mulig, tror det er en bra pris for EQB. Men synes fortsatt det er et skikkelig drawback at man ikke kan få 7 seter & hengerfeste samtidig.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

batterimannen

Sitat fra: edyrli på mandag 23. september 2024, klokken 08:44Mulig, tror det er en bra pris for EQB. Men synes fortsatt det er et skikkelig drawback at man ikke kan få 7 seter & hengerfeste samtidig.

På en måte så skjønner jeg at muligheten for 2 ekstra passasjerer gjør at vekt i bilen + det som er på henger blir høyere. Det vil gi mer stress på batteri. Men da kunne de heller redusert vekt man kan ha på henger, ikke bare fjernet hele muligheten for henger. Derfor er det kanskje gjort for å selge de dyrere modellene dems? 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

Sitat fra: edyrli på mandag 23. september 2024, klokken 08:44Mulig, tror det er en bra pris for EQB. Men synes fortsatt det er et skikkelig drawback at man ikke kan få 7 seter & hengerfeste samtidig.
Stemmer dette fortsatt på facelift? Jeg ville lett valgt romslig 5-seter med HF og mener det er super bil for vanlig familiebruk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

batterimannen

Hyundai Ioniq 9, som blir laget på samme platform som Kia EV9 blir sannsynligvis lansert om 1-2 mnd. Blir sikkert en god stund til utlevering, men om man ser etter noe til neste år, kan det være verdt å ha den i bakhodet...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Elektro12

Sitat fra: edyrli på mandag 23. september 2024, klokken 08:44Mulig, tror det er en bra pris for EQB. Men synes fortsatt det er et skikkelig drawback at man ikke kan få 7 seter & hengerfeste samtidig.

Mercedes er jo lure da, EQB mangler f.eks. parksensor på en bil til en halv million slik at du må opp i nivå. EQB mangler keyless til 800 000... Alle skal pushes opp minst 2 knepp på utstyrsstigen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA