Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Merkelig erfaring med eldre Fortum (Recharge) ladestasjon

Startet av Øystein Hermansen, torsdag 29. juli 2021, klokken 16:31

« forrige - neste »

Øystein Hermansen

Skulle lade bilen i dag (Jaguar I-Pace) på en Fortum/Recharge ladestasjon på Vigeland (Agder).  Stasjonen har 1xCSS, 1xChademo og 1xType 2.  Var ingen andre tilkoblet.

Startet ladning via CSS og alt ok.  Fikk 47 kWh energi.
Kort stund etter kom en Leaf og koblet seg til via Chademo.  Når de startet ladning så stoppet min.  Dette er åpenbart en stasjon som bare takler 1 stk hurtigladning.  Men i stedet for at de fikk "opptatt" (ikke mulig å velge Chademo/CSS når en av dem er i bruk) når de brukte RFID-brikken så ble min sesjon stoppet. Jeg forsøkte etterpå om det samme fungerte hvis jeg startet min sesjon på nytt, men da fikk jeg "opptatt" (kun type-2 mulig).

Jaguaren rapporten om "spenningsbrudd" så ladesesjonen min var avbrutt på ikke-standard-måte av ladestasjonen.

Ladestasjonen er av den eldre typen til Fortum og er plassert på Vigeland Tank (Vigeland i Lindesnes kommune).

Andre som har tilsvarende erfaringer med slike kombiladere (CSS/Chademo) og Jaguar I-Pace eller andre biler?



eisa01

Er det ikke en nødstopp man kan utløse? Kanskje den ble brukt...

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA