Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsassistent

Startet av Sandra87, lørdag 03. oktober 2020, klokken 23:01

« forrige - neste »

Sandra87

Finnes det ikke parkeringsassistent på etron? En kollega av meg har Volvo xc 60 eller 90 og den har det. Tenker på sånn at bilen svinger på rattet osv på egen hånd.

Individual

Det finnes som ekstrautstyr, men utrolig nok kan det ikke
kombineres med 360-kamera...

Oddaa

Hvis det er sånn at du ønsker deg parkeringsassistent: Har du prøvd det?

Hadde selv på XC90, kjøpte det ikke på XC60 da det rett og slett aldri ble brukt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

turfsurf

Sitat fra: Oddaa på søndag 04. oktober 2020, klokken 08:08
Hvis det er sånn at du ønsker deg parkeringsassistent: Har du prøvd det?

Har det på dagens biler og hatt det på flere biler tidligere. Tester de en gang og så blir de ikke brukt igjen. For mange tilfeller som ikke støttes, og der man kan bruke den kan man like godt parkere selv.

Er man skikkelig dårlig til å parallell parkere så kan jeg forstå ett ønske om det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Eneste nyttige er Tesla sin, den er helt uten inngripen.
Alle andre jeg har prøvd må man kontrollere brems og gir, og noen må du gi gass selv også. Vet ikke hvordan Audi sin funker?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på søndag 04. oktober 2020, klokken 09:55
Eneste nyttige er Tesla sin, den er helt uten inngripen.
Alle andre jeg har prøvd må man kontrollere brems og gir, og noen må du gi gass selv også.
Problemet med Tesla sin variant er vel at det har vært flere hendelser hvor den har kjørt inn i hengerfeste.

Ellers krever ikke i3 bruk av hverken pedaler eller ratt heller, men man må holde inne "dødmannsknapp".
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Oddaa

Må innrømme at jeg ikke husker helt hvordan Volvo sin fungerer. Rattet trenger man ikke å røre, gass og brems er jeg usikker på. Girvalg mener jeg er manuelt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sandra87

Hadde vært gøy bare 😂 Ble litt snurt når jeg føler bilen har det meste, men så hadde min kollega dette 😂 Hun sa hun må bremse og gasse, og at hun ikke bruker den. Men hadde vært gøy å prøvd 😂


Orbit

Det ser ut som dette er et system som allerede er i bilen, og kun trenger omkoding og bytte av blinddeksel med en ekte knapp.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

janbanan

Parkeringsassistent kunne ikke bestilles sammen med 360 kamera.
Enkelte har fått det med FoD, men da har de ikke hatt 360 kamera.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA