Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MyPeugeot appen

Startet av BEVeRage, lørdag 19. desember 2020, klokken 22:37

« forrige - neste »

BEVeRage

Vad är era erfarenheter av MyPeugeot appen?
Jag får väldigt sällan upp aktuell laddstatus när jag öppnar appen eller gör en refresh.
Jag har knappt någon gång fått en notis från appen när laddningen är klar eller när den avbrutits av något skäl.
Det brukar konstigt nog gå mycket bättre att fjärrstarta värmaren.
Jag kör appen på iOS 14.2 och har senaste mjukvaruversion i bilen.

Jag har dessutom sällan kontakt med TomTom real time traffic i bilens navigator. Finns det någonstans möjlighet att se signalstyrkan för bilens 3G uppkoppling?

friedland

Kan dessverre bare bekrefte de punktene du lister opp. Dette med oppdateringstid for informasjon i appen virker å ha blitt verre den siste tiden. Jeg får bare oppdatert info ca. hvert 15. minutt.

Slik den fungerer nå så gir den meg rett og slett ikke særlig mye, jeg må som regel gå ut og sjekke manuelt om bilen faktisk lader.

Ser ikke noe sted i innstillingene der man kan sjekke signalstyrke.

BEVeRage

Har inte lyckats få upp aktuell SoC vid laddning eller kunnat fjärrstarta värmaren via MyPeugeot appen sedan i söndags.
Någon som lyckas?

nahoj

App har ikke virket for meg siden 17. feb.
Dog logges fortsatt reiser som overføres når jeg ansluter i bilen

biggern

Produktet ser ut til å være bare ræva for de fleste som prøver å bruke den.
Treg som ett helvete og i de siste uker ikke respondert i det hele tatt, med tanke på å starte forvarming, sette opp planlegging lading osv.
Typisk alle bil lev. som har apper de skryter av ?
Hadde akkurat det samme med VW appen.

vinterdekk

Leit.. Jeg er litt fristet av elektrisk PSA bil, men hverken tråden her eller tilbakemeldingene i App Store vitner om at smart integrasjon med mobil har vært prioritert hos konsernet. Tilbakemeldingene for MyPeugeot går langt tilbake. (Legger inne kommentar her slik at jeg kan abonnere på tråden i fall ting bedrer seg. :) )
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

BEVeRage

#6
Det började fungera igen för mig igår (15/4) vid 17-tiden.
Både att visa SoC och att starta/stoppa värmen via appen. :+1:
Observera att den enbart uppdaterar tiden för SoC i appen när man laddar eller kör. Jag antar att bilen inte skickar nytt status till servern när SoC är oförändrad.

Contango

Jeg synes etter kort erfaring at informasjonsinnhenting tar lang tid men at appen virker. Det hjelper at den viser når informasjonen sist ble oppdatert og således om det man ser er utdatert og trenger refresh (som er enkelt å gjøre men tidkrevende å vente på). 
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Contango

Peugeot råder klokelig eierne til å holde batteriet mellom 20 og 80%. Hadde jo vært generøst da om det var mulig å sette en ladegrense. Men det finner jeg ikke noen steder. Heller ikke i bilen. Noe jeg ikke har fått med meg?
At man aldri kan stoppe ladingen fullt og helt men kun avbryte ved å utsette den er vel heller ikke noe de får premie for i utviklingsavdelingen.
Om det er noen trøst er erfaringen med Jaguar at produsenten også der forutsetter at man skal organisere livet sitt rundt ladeboksen. Tesla er så suverent best på disse tingene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

mrc

#9
Sitat fra: Contango på mandag 31. januar 2022, klokken 18:09
Peugeot råder klokelig eierne til å holde batteriet mellom 20 og 80%. Hadde jo vært generøst da om det var mulig å sette en ladegrense. Men det finner jeg ikke noen steder. Heller ikke i bilen. Noe jeg ikke har fått med meg?
At man aldri kan stoppe ladingen fullt og helt men kun avbryte ved å utsette den er vel heller ikke noe de får premie for i utviklingsavdelingen.
Om det er noen trøst er erfaringen med Jaguar at produsenten også der forutsetter at man skal organisere livet sitt rundt ladeboksen. Tesla er så suverent best på disse tingene.

Vurderer HomeAssistant mer eller mindre bare på basis av Peugeot-integrasjonen:

https://github.com/Flodu31/HomeAssistant-PeugeotIntegration

Med at det her også er API-er tilgjengelig, kan det vel egentlig også tenkes at man kan lage en app som er bedre enn Peugeot sin egen. Hadde man bare hatt litt mer fritid  ;-)

JorgenM

Har appen blitt noe bedre det siste året?

Har tilbud på en demo-bil, men er skeptisk til problemene med appen. Vurderer også oppdatert e-208 som kommer til våren, noen som vet om den kommer med 4G? (i motsetning til kun 2G som på dagens model)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Daniel_0007

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 06. desember 2022, klokken 14:55
Har appen blitt noe bedre det siste året?

Har tilbud på en demo-bil, men er skeptisk til problemene med appen. Vurderer også oppdatert e-208 som kommer til våren, noen som vet om den kommer med 4G? (i motsetning til kun 2G som på dagens model)

Tror ikke det, er medlem på 208/2008 gruppene på facebook og app problemer går stadig vekk igjen.
facelift ds3 som kommer til våren kommer med 4g så regner med det samme kommer til å gjelde for 208
Model 3 2019 LR Rwd

JorgenM

Vel, da ble det bestilling av 2024-modell e-205 GT på meg. MED 4G :)

Men overraskende at standardversjonen, som nå heter e-Style fortsatt kommer med 2G. Det er en utvidet pakke 'Peugeot i-Connect Advanced IVI high' som inkluderer 4G, men denne er kun tilgjengelig som opsjon på GT og ikke e-Style. GT har 4G som standard, men valgte med den pakken uansett :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Daniel_0007

Sitat fra: JorgenM på fredag 12. januar 2024, klokken 17:07Vel, da ble det bestilling av 2024-modell e-205 GT på meg. MED 4G :)

Men overraskende at standardversjonen, som nå heter e-Style fortsatt kommer med 2G. Det er en utvidet pakke 'Peugeot i-Connect Advanced IVI high' som inkluderer 4G, men denne er kun tilgjengelig som opsjon på GT og ikke e-Style. GT har 4G som standard, men valgte med den pakken uansett :)


E-style har det gamle batteriet og, tydelig de har en del deler igjen som de må bli kvitt.
Ville aldri kjøpt ny e-style enten gå for gt eller kjøp brukt og spar penger.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA