Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MG kommer med stasjonsvogn i UK - 4 kvartal 2020

Startet av batterimannen, torsdag 23. april 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

nilka

MG hadde pressekonferanse i dag. Kom mye info om nye MG5. Kan se ut som  det er en oppgradert modell som skal komme til Europa.

Av tall nevnte de 400km rekkevidde
Støtte for veichle to load.
550kg hengervekt.

Bilen skal komme til høsten.

vinterdekk

#61
Tvillingmodellen Roewe Ei5 i Kina. https://youtu.be/R_1U7me3U-g

Ser jo greit ut nå med 400 km wltp, 75 kg tak, 500 ish henger, stasjonsvognbagasjerom og raskere (?) infoteinment system (om det blir likt som i videoen). Kommer den til Norge?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

1000kwh


vinterdekk

Svarer på mitt eget spørsmål, MG5 står på modell-oversikten på de norske sidene. Definitivt ventet til Norge.  https://mgmotor.eu/nn-NO/model/mg5
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daruu

2020 VW Eup range

eliten

#66

eliten

Ladehastigheten virker til å være av de bedre i denne klassen.

Electric cars in Norway

eliten :+1: herlig. Denne "brød&melk" bilen kommer til å selge i laaaaange baner her i Norge. Det er kjempefint.

vinterdekk

Ja, jeg tror også denne kan selge bra. Jeg har ikke vært begeistret på tanken for denne bilen. Men når jeg setter opp noen aktuelle elbiler opp mot hverandre kommer denne (nye MG5) bra ut.


  • Antatt minimum rekkevidde under utfordrende vinterforhold: 235-260'ish km? Den går i alle fall over 200 km som er vårt absolutte minstekrav ved vanskelige kjøreforhold. (Roewe Ei5 har vel 61,1 kWh brutto iflg ett kinesisk nettsted.)
  • Ladetid 0-80% 30 minutter (dersom det er lett å gjenskape er det jo bare lækkert)
  • Akseptabel hengervekt (for oss).
  • Plassering av ladeluke i front er sannsynligvis kurrant for oss som noen ganger vil ha behov for å hurtigladde med henger på slep. Det passer nok også fint med garasjeplassen vår som er litt knotete for større biler.
  • Annonsert 75 kg takvekt (MG bør ha lært av sine tidligere feil der de feilaktig gav inntrykk av at UK MG5 kunne ta taklast).
  • Bedre garanti enn mange konkurrenter.
  • Innvendig plass/bagasjeplass antatt god i forhold til ytre dimensjoner med klassisk stasjonsvogn karosseri.
  • Antatt god bil for pengene.

Så da peker den seg plutselig ut som en bil som i alle fall bør prøvekjøres og sees i virkeligheten, kanskje vi blir overbevist. :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Skriver august og fortsatt ikke noe konkret om når MG 5 kommer til Norge utover at det blir i år, sitat fra tek.no under. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/L5oGE1/elbilaaret-2021-er-langt-fra-over-dette-er-elbilene-som-kommer-i-aar

"Minst like spennende er kanskje MG 5, som i praksis blir den første helelektriske stasjonsvognen på det norske markedet. Her er ikke spesifikasjonene endelig fastsatt, men MG indikerer rundt 400 kilometer rekkevidde, 578 liter bagasjeplass og tilhengervekt på opptil 500 kg.

Bilen måler cirka 4,5 meter i lengde, så det er snakk om en relativt kompakt stasjonsvogn. Ellers kan den skilte med 185 hestekrefter og 280 Nm moment, som må sies å være ganske moderat i et ellers ganske sprekt elbilfelt.

Både Marvel og MG 5 skal komme på markedet senere i år, med salgsstart for sistnevnte i oktober.

– Det blir senere i år. Må komme tilbake med eksakte tidspunkter senere, skriver Dag Asbjørnsen i Norwegian Mobility Group i en SMS.

Noen prisindikasjon på MG 5 har vi heller ikke fått, men man kanskje forvente at den, i likhet med ZS, blir en relativt rimelig modell - kanskje med startpris rundt 300.000 kroner."
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Electric cars in Norway

#71
vinterdekk  :+1: takk for god info overfor.

Vet vi at 5 får 61,1 kWh brutto eller bare gjetter vi...?

Det står jo her. Er det feil? Står ikke noe på hjemmesiden om det med 61,1 kWh..

https://mgmotor.eu/nn-NO/model/mg5?gclid=CjwKCAjwp_GJBhBmEiwALWBQk7bZO_3sl7hhDPT0Az6DDyQBSHSzHe0VrlAxukIdD0LvBSlCgnKEKxoCG98QAvD_BwE

Gitt at det stemmer så er det ganske  nærme Kona/Niro 64kWh.

Det lukter fugl :+1:

https://insideevs.com/news/521586/mg5-ev-long-range-debuts/

Radial

MG5 vil dekke veldig mange sine behov for plass.

Etter 1 år med ZS, er jeg veldig fan av "value for money" prinsippet til MG, for bilen overpresterer i mange disipliner.

Derimot litt skuffa over antallet verkstedbesøk for småfeil... dog er minst 50% av besøkene fordi verkstedet er litt dårlige på feilsøking, når det ikke handler om el-feil med en feilkode (vannlekkasjer eller ulyder feks).
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vinterdekk

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 11. september 2021, klokken 19:53
Vet vi at 5 får 61,1 kWh brutto eller bare gjetter vi...?

Jeg tror alle antar at MG5 får samme batteripakke som den engelske (med ratt på motsatt side) MG5 Long Range; med 61,1 kWh. Den har WLTP rekkevidde på 250 miles eller 402 km kombinert. https://mg.co.uk/mg5-ev/
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA