Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron GT Bilder og videoer

Startet av daktari, mandag 30. mars 2020, klokken 11:22

« forrige - neste »

batterimannen

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. februar 2021, klokken 20:51
Fin oversikt her. https://www.elbil24.no/nyheter/offisiell-den-raskeste-audi-gjennom-tidene/73389525

Litt kult at de på en måte kopierte nosecone til Model S. Men de setene så bra ut.

Eller er det Hyundai Ioniq sin nose-cone de kopierte?  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Carboy

#16
Priser og utstyrsliste ligger på audi.no.
Jeg spekket en Gt «pro» og kom ut på 1.184.000- da har den en del utstyr og vinterhjul. Helt ok pris, men Taycan 4S er ikke så veldig mye dyrere, og dersom Porsche gir en del rabatt er Porschen en no-brainer for min del. Og den ender opp ked å bli en Taycan for Audi-fans.
Var hekken på etron GT noe særlig tøff? Er det sedan likevel, eller hatchback?

Uansett. Jeg skal ikke ha Etron GT. Mercedes-Benz EQS 700km wltp kommer rett rundt hjørnet i samme prisklasse.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Stikkkontakt

Som sagt. GT Pro er 200000 billigere enn 4S med GTPro utstyr. Differansen øker jo mer utstyr du putter på. Jeg vet ikke om Audi gir rabatt. Sist jeg spurte gav Porsche null kr.

daktari

Audi har gitt masser av rabatt på vanlig e-tron, men bare ikke de første 2-3 månedene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

#19
flere fikk rabatt også på e-tron intro bilene på e-tron 55 også. Kompis fikk bil  2? uken det var mulig og hadde rabatt feks. Rabatten var forhandlet frem av firma han jobber i + han shoppet rundt mellom audi forhandlerne i oslo omegn og valgte den billigste.

Rabattene hos porsche er betydelig større enn hos audi. Dette er også bygget mye på relasjoner med selgere over år og flere bestilte biler ofte.

Trond.m

Sitat fra: Carboy på tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:30
Uansett. Jeg skal ikke ha Etron GT. Mercedes-Benz EQS 700km wltp kommer rett rundt hjørnet i samme prisklasse.
Nå er det vel ikke så relevant å sammenlikne disse bilene. Kanskje med unntak av prisnivå  ;)

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på tirsdag 09. februar 2021, klokken 23:18
Rabattene hos porsche er betydelig større enn hos audi. Dette er også bygget mye på relasjoner med selgere over år og flere bestilte biler ofte.

Jeg kjenner en håndfull personer som har kjøpt ny Taycan. Ingen fikk et øre i rabatt. Mange er etablerte Porschekunder som gjerne får 6-sifret rabatt når de kjøper ny Cayenne eller Panamera. Vet du dette eller regner du med at Porsche-rabatt=Taycan rabatt.

Thomas Parsli

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:58
Audi har gitt masser av rabatt på vanlig e-tron, men bare ikke de første 2-3 månedene.

Kan du kvantifisere "masser av rabatt"?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Stikkkontakt

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 10. februar 2021, klokken 08:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:58
Audi har gitt masser av rabatt på vanlig e-tron, men bare ikke de første 2-3 månedene.

Kan du kvantifisere "masser av rabatt"?

I Bergen ser jeg at e-tron rabatt uten firmaavtale typisk ligger på rundt 30000 for en 55 til rundt 800 laken.

daktari

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 10. februar 2021, klokken 08:55
Sitat fra: daktari på tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:58
Audi har gitt masser av rabatt på vanlig e-tron, men bare ikke de første 2-3 månedene.

Kan du kvantifisere "masser av rabatt"?
Det kjente er jo "storkunde-rabatten" på 3-4%. Jeg fikk ikke den, men vinterhjulpakke til 30.000 på en bil til 900ish, så 3% for meg i praksis.
Så kom jo pakketilbudene deres i tillegg, med Adv. sport og business. Da sparte man 30-50 til på en ferdig utstyrt bil.
Deretter la de på en rabattert rente, sammen med serviceavtale.
Nå siste tiden har jeg ikke fått med meg detaljene, men har inntrykk av at de gir ytterligere prosenter på dette.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

oalsaker

Sitat fra: Carboy på tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:30
Priser og utstyrsliste ligger på audi.no.
Jeg spekket en Gt «pro» og kom ut på 1.184.000- da har den en del utstyr og vinterhjul. Helt ok pris, men Taycan 4S er ikke så veldig mye dyrere, og dersom Porsche gir en del rabatt er Porschen en no-brainer for min del. Og den ender opp ked å bli en Taycan for Audi-fans.
Var hekken på etron GT noe særlig tøff? Er det sedan likevel, eller hatchback?

Uansett. Jeg skal ikke ha Etron GT. Mercedes-Benz EQS 700km wltp kommer rett rundt hjørnet i samme prisklasse.

Har du lenke til prislisten? Jeg finner bare prisene på grunnpakkene her:
https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/e-tron-gt/audi-e-tron-gt/modellpakker.html

oalsaker

#26
Fant prislisten her: https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/2021-02-09_Prisliste-e-tron-GT.pdf

Det kom på ca 1 230 000 for en konfigurasjon som minner om min Taycan 4s til 1 350 000 (inkl levering og vinterhjul).

anorway


oivindg

Tror journalistene har sperrefrist til 3. mars før de får skrive noe annet enn at bilen ser fin ut.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Electric cars in Norway

Men det er jo ikke juging heller... ;D
Bilen ser veldig fin ut.


"før de får skrive noe annet enn at bilen ser fin ut".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA