Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Woodbear :+1: :+1: jasså, krystall dannelser? Den var ny for min del. Hva lager slike krystall dannelser? Kulde?
Eller noe avfall fra noe annet? Vet du noe mer om disse teoriene?

RuneW

Sitat fra: RJK på fredag 15. januar 2021, klokken 04:58
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 15. januar 2021, klokken 00:55
Hmm, leser på kommentarene på tu saken dette under og håper det er feil.

"Spekulasjonen går på at sensorene etterhvert feiler i bruk pga. designet. Men det får man jo se hos de som har byttet."

Du får ta hensyn til hvem som skriver hva. Er noen som diskuterer der, som bare ikke klarer si noe bra om Tesla, og bruker enormt med energi på å fortelle alt som er galt, selv om det kommer fra sider som har som formål å være anti Tesla. Rykter tas som kvalitativt sikret bevisførsel, selv om det er grunnlag for å stille store spørsmålstegn til gyldighet.

Info som viser at masse av dette er kvasi-informasjon og helt klart feil, preller av. Rett etter at påstander er slitt i stykker, så gjentas gjerne samme feil om igjen.

100% enig. F.eks. kommentarene til "oophus" og "uname -l" kan du stort sett la være å lese, da det er to som ikke lar en sjanse gå fra seg til å skrive drit om Tesla og har gjennomgående gjort dette i lang tid.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Woodbear

https://amp.reddit.com/r/teslamotors/comments/kn308g/an_owner_completely_lost_heat_during_a_winter/


Blir nevnt til en på tesla service.. dukka opp i denne tråden, igjen , men de er ikke kjent for å vite hva de prater om heller.

Tror ikke dette er noe vi skal frykte, i call bullshit.
2021 model 3 hvit performance.

TeslaSY

Hei,
Jeg fått bilen (LR-AWD) den 17.12, har hatt problem med varmepumpe en gang - nyttårsaften, da var bilen veldig kald på vei hjem (ca. 35-40 minutter), men har ikke hatt noe problem før eller etter ?
Hva anbefaler dere ? Skal jeg booke en service/reparasjon på bilen (via app) siden det er nesten umulig å nå dem på telefon ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

thebadger

Sitat fra: spram99 på fredag 15. januar 2021, klokken 14:40
Hei,
Jeg fått bilen (LR-AWD) den 17.12, har hatt problem med varmepumpe en gang - nyttårsaften, da var bilen veldig kald på vei hjem (ca. 35-40 minutter), men har ikke hatt noe problem før eller etter ?
Hva anbefaler dere ? Skal jeg booke en service/reparasjon på bilen (via app) siden det er nesten umulig å nå dem på telefon ?
Jepp. De tar visstnok kontakt 3-5 dager før for å avklare service.
Eventuelt ringe, innvalg 5, og så venter du 10-20 minutter i kø (basert på de to siste gangene jeg ringte service). Er ikke sikkert du får et bra svar, dog.
Hvis det skjer igjen anbefaler jeg at du ringer og velger "befinner deg i en nødsituasjon", da kommer du raskere frem og de kan kjøre en analyse mens du har de på telefon.

Woodbear

Eller bare booke i appen. Nevne ca tidspunkt det skjedde. Men gjelder visstnok ikke alle biler , noen løste seg med .30 update
Hadde du feilen før den?
2021 model 3 hvit performance.

Doff86

Jeg hentet min LR 21/12, og har ikke hatt noen problemer med varmepumpa. Men - i går ble jeg oppringt fra Tesla fordi de ville ha bilen inn for å bytte ut sensorer til varmepumpa. Han som ringte fortalte at dette er en permanent fiks.
Virker jo da som om de har bestemt seg for å bytte sensorer på alle biler de tror er påvirket.

Han kunne også fortelle at det de bytter til er en annen type sensorer, fordi underleverandøren av de eksisterende sensorene "ikke hadde levd opp til Teslas standarder"

thomas77

Både jeg og en kollega av meg har fått innkalling fra Tesla for bytte av deler til varmepumpa.

Vi har opplevd et par ganger at den har blåst kald luft i noen minutter, mens kollegaen min ikke har opplevd dette.

Så virker som at dette er en recall som gjelder alle 2021 modeller.
2021 Tesla Model 3 LR

Polestar

Til dere som blir oppringt av Tesla for bytte av sensorer, når får dere time på verksted?

Tesla ringte meg tidligere i uka, men det var for å kansellere verkstedtimen min grunnet sykdom. Ny time skal dukke opp i appen en eller annen gang var beskjeden jeg fikk, og at jeg skulle bli prioritert. Jeg har allerede ventet siden 22. desember.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

thebadger

Sitat fra: Polestar på fredag 15. januar 2021, klokken 19:27
Til dere som blir oppringt av Tesla for bytte av sensorer, når får dere time på verksted?

Tesla ringte meg tidligere i uka, men det var for å kansellere verkstedtimen min grunnet sykdom. Ny time skal dukke opp i appen en eller annen gang var beskjeden jeg fikk, og at jeg skulle bli prioritert. Jeg har allerede ventet siden 22. desember.
Spørs helt hvilket SC du skal på. Noen får time samme uken, andre må vente en måned

Doff86

Sitat fra: Polestar på fredag 15. januar 2021, klokken 19:27
Til dere som blir oppringt av Tesla for bytte av sensorer, når får dere time på verksted?

Tesla ringte meg tidligere i uka, men det var for å kansellere verkstedtimen min grunnet sykdom. Ny time skal dukke opp i appen en eller annen gang var beskjeden jeg fikk, og at jeg skulle bli prioritert. Jeg har allerede ventet siden 22. desember.

Tesla ringte meg altså i går, jeg fikk time nå på mandag. K100.

Handyman

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 14. januar 2021, klokken 16:06
Woodbear :+1: :+1: herlig. Tesla er laaaaangt fremme når det gjelder oppfølging av slikt. Enkelte andre bilkjeder jeg har vært borte i er jo på nærmest "telefax" nivå med alt det betyr....  :+1: :+1:  Nå gjelder det bare at TESLA blir bedre på kvalitet også.... :+1: :+1: :+1: for dette med TM3 og batteri tull Panasonic og LG C,  CATL Freemont og China og nå sist VP&sensor tull på TM3 burde de klart å styre unna... :+1: fra start av... men det løser seg nå...og da er alt tilgitt  :+1: :+1: :+1: ;D ;D
Har du ikke snart brukt opp alle dine emojis. Det er veldig hyggelig med positive mennesker, men dette blir kanskje litt mye ;) Du står faktisk i fare for å bli avfeid som en fanboy uten bakkekontakt når det nærmer seg flere emojis enn bokstaver i innleggene dine. Vennlig ment hint.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ferry

"Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk. Du æ'kke aleine, vi er mange som har det sånn."
-Jokke

plsteen

Laget en bruker kun for å poste min opplevelse av problemet.

I -17° ved Notodden supercharger, halvveis til hytta i Rauland begynte den å blåse kun kaldluft. Ringte Tesla veihjelp som hadde to alternativer. Enten å kjøre den til nærmeste SC (Drammen), eller at de tauet den dit selv. Valgte da å høre med forsikringsselskapet Tryg.

Tryg spurte om det var mulig å se ut av vinduene, eller om de dogget/iset igjen. Det viste jeg ikke på det tidspunktet, da bilen stod stille på en parkeringsplass i Notodden rett ved SuC, mens jeg var inne og så på mobilen at kupetemp var nede på minussiden.

Mtp at vinduene ikke dogget/iset igjen kunne de ikke rekvirere tauing og lånebil på forsikringen, siden bilen var «kjørbar». Jeg spurte de om å få frostskader i en bil kunne kvalifiserte den som ukjørbar, og nei, det gjorde det ikke.

Jeg bestemte meg for å fortsette den siste halvannen timen til Rauland med longs, bukse, alpintbukse, ullsokk, raggsokk, ulltrøye, ullgenser, aplintjakke, buff, lue og ullvotter. Men etter 20-30 minutter var det -4 grader i kupeen, og det begynte å fryse innvendig langs vinduene, så jeg måtte stoppe for å sitte på med en kompis som heldigvis skulle samme veg.

Jeg sitter nå på en hytte uten bil, og slik jeg ser det er alternativene følgende.

  • Ringer Tesla veihjelp i løpet av lørdagen for å få de til å hente den. Da får jeg ingen leiebil
  • Ringer Tryg for å få de til å hente bilen, og si at den er ukjørbar da det fryser på innvendig. Da stiller de med tauing + leiebil
  • En fusjon mellom de over. Tesla tauer bilen, og jeg hører med Tryg om å få leiebil. Men hvorfor er dette bedre/verre alternativ enn om Tryg tar alt sammen?

z4rd

Du kunne vel ordnet deg lånebil via Tesla. Verdt å spørre om dette.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA