Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MG kommer med stasjonsvogn i UK - 4 kvartal 2020

Startet av batterimannen, torsdag 23. april 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

Tjafsaren

Er enig i det sånn sett, men hadde kunne tatt den her selv. Men kommer til å savne begge to.

I tilegg kommer det til å Bli noe drit for min del med ekstrem kjørelengde og videresalg

jman76

Jeg tror veldig mange kan regne MG 5 hjem som en potensiell eneste bil i familien hvis prisen blir aggressiv. "Barnevognmarkedet" er ganske stort. Men prisen må bli svært gunstig hvis det skal bli volum i Norge. Ellers vil Ola Nordmann se til andre "tryggere" merker.

God plass, rundt 30 mil rekkevidde og mulighet til å utnytte lynlading på sommerferieturene, det er en pakke som vil selge godt i Norge. Får jeg mye plass og grei rekkevidde til en god pris, dropper jeg lett ACC.

Forstår ikke helt at SUV-utforming uten å tilby firehjulsdrift skal være så voldsomt attraktivt for elbiler. SUV-utformingen gir høyere forbruk og mindre plass. 

vinterdekk

SUV fordelene er da flere enn 4x4, uten at man trenger å ta den debatten her.

Ellers så ser jeg argumentet med billig elbil for barnevognmarkedet. Markedet er vel ikke mettet på det området foreløpig (nissan e-nv200, maxus euniq).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Daniel_0007

Sitat fra: vinterdekk på mandag 28. september 2020, klokken 12:39
SUV fordelene er da flere enn 4x4, uten at man trenger å ta den debatten her.

Ellers så ser jeg argumentet med billig elbil for barnevognmarkedet. Markedet er vel ikke mettet på det området foreløpig (nissan e-nv200, maxus euniq).

Kommer en haug med varebiler med 5 til 8 seter fra psa denne høsten og, koster riktignok rundt halv mill men har vesentlig mer plass
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

MG5 kommer sannsynligvis til å ligge rundt 220 - 230 000. Da får du en bil med 344 km rekkevidde, 464 liter bagasjerom og 50 kg på taket. Vet om flere jeg ville anbefalt denne til om den kommer hit.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

Sitat fra: RJK på tirsdag 29. september 2020, klokken 22:41
MG ZS EV har WLTP på 263 km, og det ser nok ut som stasjonsvogna kommer i samme området. Den lengre rekkevidden ser ut til å være ved bykjøring, og egnet til vilendning mer enn veiledning siden forhandler/importør velger å melde det tallet, uten å opplyse om den reelle rekkevidden som de må melde.


Ganske uheldig, for med faktisk rekkevidde på 344 km, hadde den vært god nok for mange til den prisen. Men ikke med rekkevidde i området 250-265 km.

Den skjønner jeg ikke.
Større batteri og mer aerodynamisk, men like vel "samme" rekkevidde? 🤔
Denne klarer fint 30mil i min verden, men jeg har ikke gått den i WLTP sømmene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Sorry, se bort fra mitt forrige innlegg, som slettes. Jeg blandet med 7-seteren fra Maxus, og deres Maxus Euniq MPV:


https://elbilforum.no/index.php?topic=51842.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jman76

#37
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 29. september 2020, klokken 21:51
MG5 kommer sannsynligvis til å ligge rundt 220 - 230 000. Da får du en bil med 344 km rekkevidde, 464 liter bagasjerom og 50 kg på taket. Vet om flere jeg ville anbefalt denne til om den kommer hit.

Så rimelig blir den nok ikke i Norge, men MG 5 tar nok en bra markedsandel hvis prislappen havner på rett over 250.000 kroner.

Radial

MG-5 har ihvertfall Cruise Control (ser ikke om det er Adaptiv), Batteri % og full auto klima.

En ZS eier i UK som har titta på en demobil...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR


DeepFu

Kommer denne med mulighet til å dra en liten henger (6-7-800kg holder for meg) og under 300k, så dropper jeg TMY'en jeg har reservasjon på tvert. Da får TM3'en holde som langdistanse-cruiser.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø


Pauli

Er det noen rykter om når denne vil komme til Norge? Hadde blitt veldig overrasket om de droppa å selge denne her.
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

Radial

Jeg tror faktisk ikke den kommer, ikke i dagens form ihvertfall.

Dagens versjon mangler mange systemer for å få god NCAP, noe de fleste kjøperene av disse er veldig opptatt av (barnefamilier) i disse dager.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Speeder

Sitat fra: Radial på tirsdag 24. november 2020, klokken 09:33
Jeg tror faktisk ikke den kommer, ikke i dagens form ihvertfall.

Dagens versjon mangler mange systemer for å få god NCAP, noe de fleste kjøperene av disse er veldig opptatt av (barnefamilier) i disse dager.
Mener å huske noe lignende ble sagt om MG ZS EV?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA