Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på "nye biler" som blir utlevert nå?

Startet av anorway, søndag 18. oktober 2020, klokken 19:34

« forrige - neste »

anorway

Hei.

Jeg venter bare lurer på hvordan erfaringene deres er på biler som er levert ut nå i oktober? Har de samme feilene osv. som mange har opplevd fra når de første bilene ble utlevert?

Vi har jo alle hørt om alt fra software feil, 12V problematikken, bil stans og inntauing.

Men jeg regner jo med Polestar oppdatere bilene, og spesielt de nye som blir levert ut nå?

Har de begynt å få litt kontroll på nyeste utleveringer, eller kommer de også med alle disse feilene?

safari

Fikk bilen min 1okt og den har fungert uten problemer. Kjørt 200 mil til nå.   Virkelig en herlig bil, men er skuffet over forbruket. Langt ifra Polestars rekkevidde kalkulator. Lurer på hvordan Dem har kommet frem til de tallene.
Det er bare å glede seg.

Ingeniøren

Sikkert ved helt andre temperaturer enn oktober temperaturer i Norge...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

gekko300

Antakelig ved å følge WLTP standarden, ikke ved å kjøre i Norge om høsten.

turfsurf

Sitat fra: steri på søndag 18. oktober 2020, klokken 21:07
Virkelig en herlig bil, men er skuffet over forbruket. Langt ifra Polestars rekkevidde kalkulator..
Har du kjørt langtur (type 25 mil+) i landeveisfart? Forbruk fordelt på kortere turer blir uinteressant, og PS2 har høy luftmotstand (relativt) og får svi ekstra på motorvei.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tåkeheim

Jeg hentet bil 1. oktober, kjørt ca 800km. Ingen feilmeldinger til nå.  :)
Polestar 2

TheDirtyWhoCare

Mye av det du nevner kommer av samme feilen, altså varmeelementet som fører til 12v feil, driftsstans og inntauing. Virker som de har kontroll på hvilke biler dette gjelder. Har selv ikke opplevd noe annet enn små buggs i Androidsystemet selv etter 150mil.

Tåkeheim

#7
Som skrevet over har jeg ikke hatt noen feilmeldinger til nå. Kan legge til litt mer som jeg ser andre har slitt med når jeg leser rundt på nettet.

- Matrixlysene fungerer veldig bra. Har testet disse på kjørerturer flere kvelder nå. Jeg ser de fungerer perfekt, samtidig har ingen biler blinket på meg.
- Lading stopper på innstilt verdi. Har min stilt på 70%.
- Med hjemmelader får jeg 11kW. Dette er 400v.
- Internett har fungert i bilen så langt

Jeg har heller ikke fått varsel om tilbakekalling.
Polestar 2

CorsoDante

Sitat fra: anorway på søndag 18. oktober 2020, klokken 19:34
Hei.

Jeg venter bare lurer på hvordan erfaringene deres er på biler som er levert ut nå i oktober? Har de samme feilene osv. som mange har opplevd fra når de første bilene ble utlevert?

Vi har jo alle hørt om alt fra software feil, 12V problematikken, bil stans og inntauing.

Men jeg regner jo med Polestar oppdatere bilene, og spesielt de nye som blir levert ut nå?

Har de begynt å få litt kontroll på nyeste utleveringer, eller kommer de også med alle disse feilene?

Fikk min i tampen av september, og feirier straks (bank i bordet ) 1 mnd. og 1.000 feilfrie* km.  :D

Skulle kanskje bare mangle, men den første volum-modellen fra en fersk produsent, som atpåtil er første bil i verden med Android Automotive, da ligger det duket for trøbbel. Men So Far, So Good!

*Med unntak av en 12V-feilmelding, som forsvant like fort som den dukket opp (men ikke uten at det gikk litt kaldt nedover ryggen på meg).

Bilen er perfekt som daily driver, tror du trygt kan gå for denne!
TM3P "FSD"

RJK

Tipper du og Tåkeheim har fått de siste oppdateringene, og de har sjekket ut de punktene med 12V-feil og hva annet som kunne gi driftstans.


Men er nysgjerrig da på forbruket dere opplever. Er det fremdeles urovekkende høyt, eller virker det som deres biler er mindre strømtørste enn de første som er blitt utlevert?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tåkeheim

#10
Forbruket er helt greit, kanskje litt høyt? Fikk bilen utlevert med 20" performance med vinterdekk påmontert. Lengste turen jeg har hatt var på 158km, hadde ett snittforbruk på 19,8 kWh/100km. Det var kombinert motorvei, landevei og 50/60 sone. 
Snittforbruket på bilen siden ny er ca 22 kWh/100. Blir en del småkjøring til jobb 15km hver vei. Står i oppvarmet garasje hjemme og på jobb.

Jeg har egentlig ikke vært så opptatt av forbruket. Kjører maks 2 turer i året som er lenger en 30 mil.
Polestar 2

CorsoDante

Sitat fra: RJK på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 19:54
Tipper du og Tåkeheim har fått de siste oppdateringene, og de har sjekket ut de punktene med 12V-feil og hva annet som kunne gi driftstans.


Men er nysgjerrig da på forbruket dere opplever. Er det fremdeles urovekkende høyt, eller virker det som deres biler er mindre strømtørste enn de første som er blitt utlevert?

Viser til rekkevidde-tråden, hvor min bedre halvdel leverte et forbruk på 1,85 kwh/mil. Parameterne finner du der.

Jeg har 10-15 % høyere forbruk, uten at jeg på noen måte vil kalle det ''urovekkende'', med mindre man bryr seg om knappenåler & glansbilder, og/eller ofte kjører bilen opp mot tålegrensen hva gjelder rekkevidde (svært, svært langt til hytta).
TM3P "FSD"

CorsoDante

Sitat fra: Tåkeheim på fredag 23. oktober 2020, klokken 11:12
Forbruket er helt greit, kanskje litt høyt? Fikk bilen utlevert med 20" performance med vinterdekk påmontert. Lengste turen jeg har hatt var på 158km, hadde ett snittforbruk på 19,8 kWh/100km. Det var kombinert motorvei, landevei og 50/60 sone. 
Snittforbruket på bilen siden ny er ca 22 kWh/100. Blir en del småkjøring til jobb 15km hver vei. Står i oppvarmet garasje hjemme og på jobb.

Jeg har egentlig ikke vært så opptatt av forbruket. Kjører maks 2 turer i året som er lenger en 30 mil.

Det er et absurd fokus mot rekkevidde her inne, usikker på årsaken.
TM3P "FSD"

gekko300

Det er vanlig blant folk som ikke kjører elbil selv. Av en eller annen grunn mister mange interessen for bil og bilkjøring ved overgangen fra "vanlig bil" til elbil.

CorsoDante

Sitat fra: gekko300 på fredag 23. oktober 2020, klokken 15:20
Det er vanlig blant folk som ikke kjører elbil selv. Av en eller annen grunn mister mange interessen for bil og bilkjøring ved overgangen fra "vanlig bil" til elbil.

Tja. Kan se ut som om et par av elbileierne også rynker litt på nesa over Polestar, uvisst av hvilken årsak.

Men det er vel bare naturlig at den første reelle utfordreren til Teslas folkebil møter litt motbør fra menigheten.
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA