Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-tron GT bestillbar

Startet av pst, fredag 11. september 2020, klokken 12:11

« forrige - neste »

pst

Fra i dag er det mulig å bestille e-tron GT ;
flere enn meg som vurderer ?
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: pst på fredag 11. september 2020, klokken 12:11
Fra i dag er det mulig å bestille e-tron GT ;
flere enn meg som vurderer ?

Forstår ikke helt hvorfor de plutselig skal åpne nå.
Ingen ny info. Ingen pris. Ingen dato.
Uansett en snever sak. Taycan har nok sopt med seg de fleste potensielle kundene før denne kommer. Les: "kunder som vil ha en lav, sportslig, trang og upraktisk bil med dårligere dynamiske egenskaper enn Taycan til en litt lavere pris."

Chimp

Det er en utrolig pen bil. Overgår taycan mange ganger i mine øyne

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på fredag 11. september 2020, klokken 16:59
Det er en utrolig pen bil. Overgår taycan mange ganger i mine øyne

Ja, og bilen vi har sett heter e-tron GT concept.
Vi vet alle hva som skjedde med e-tron da den gikk fra concept til production.. For ikke å snakke om e-tron Sportback

z4rd

De har vel kommunisert at den blir 95% lik konseptbilen - så det gjenstår å se.

Jeg liker konseptbilen meget godt og kunne godt tenkt meg den. Spekulerer i at den blir bittelitt mer praktisk enn Taycan mht bagasjerom/oppbevaring, men jammen ikke godt å si. Det er ikke direkte uaktuelt å være eier nr. 2 på en slik bil, da jeg synes prisen fort blir litt stiv. Hadde den hatt bakluke à la Model S og fortsatt hatt like frekk hekk, så hadde jeg vært solgt.

Spennende saker! Må si meg enig med Chimp - rangerer den over Taycan mht det estetiske.

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D


Trond.m

Sitat fra: belsby på lørdag 12. september 2020, klokken 15:46
https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53972
Merkelig uttalelse om volummodell som jeg ikke «kjøper» !

« Audi e-tron GT er en prestisjemodell for Audi, med potensialet til å bli en virkelig volummodell for oss i det norske markedet»


Stikkkontakt

Sitat fra: TM på lørdag 12. september 2020, klokken 15:50
Sitat fra: belsby på lørdag 12. september 2020, klokken 15:46
https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53972
Merkelig uttalelse om volummodell som jeg ikke «kjøper» !

« Audi e-tron GT er en prestisjemodell for Audi, med potensialet til å bli en virkelig volummodell for oss i det norske markedet»

De mener sikkert at den kommer til å selge mer enn Audi A7. 8)

pst

Da er det bare å håpe på at dyreste versjon ( e-tron GT RS ? ) blir lavere priset enn Taycan turbo S og innstegsmodellen blir billigere enn Taycan 4S ;
dette blir det naturlige valg fra oss som kommer fra RS-biler og A7'er ( e-tron SUV må nok også beholdes... ) ;)

Kan moderator vennligst opprette en " Audi E-tron GT " - undergruppe på forumet ? :)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

kirky

Har denne bilen sedanbakluke eller type Model S/A7?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Jalla

Påfallende stille her når bilen har lansering 9/2-2021 - altså førstkommende tirsdag.

Stikkkontakt

Sitat fra: Jalla på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:03
Påfallende stille her når bilen har lansering 9/2-2021 - altså førstkommende tirsdag.

Den er vel ikke så spennende. Taycan underneath. Audi wrapping
Upraktiske GT-biler blir ingen storselgere i Norge. Men noe billigere enn Taycan blir den nok. Forhåpentligvis (for potensielle kjøpere) har Audi en litt mer kundevennlig utstyrspolitikk.på Taycan henger det ikke på greip. Jeg føler jeg har en ufullstendig bil når jeg har brukt 300.000 på utstyr.

Jalla

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:11
Sitat fra: Jalla på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:03
Påfallende stille her når bilen har lansering 9/2-2021 - altså førstkommende tirsdag.

Den er vel ikke så spennende. Taycan underneath. Audi wrapping
Upraktiske GT-biler blir ingen storselgere i Norge. Men noe billigere enn Taycan blir den nok. Forhåpentligvis (for potensielle kjøpere) har Audi en litt mer kundevennlig utstyrspolitikk.på Taycan henger det ikke på greip. Jeg føler jeg har en ufullstendig bil når jeg har brukt 300.000 på utstyr.
Det er så, men jeg tror det kommer til å selges endel. Se bare på Taycan som er langt over 1000 biler.
Prisene på utstyr hos Porsche er helt på trynet. Ingen problemer å kommer godt over 600.000 ekstra på den nye rwd Taycan som kom nå. Audi er også griske på utstyrsprisen, men ikke så ille.

jkirkebo

Sitat fra: Jalla på torsdag 04. februar 2021, klokken 16:34
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:11
Sitat fra: Jalla på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:03
Påfallende stille her når bilen har lansering 9/2-2021 - altså førstkommende tirsdag.

Den er vel ikke så spennende. Taycan underneath. Audi wrapping
Upraktiske GT-biler blir ingen storselgere i Norge. Men noe billigere enn Taycan blir den nok. Forhåpentligvis (for potensielle kjøpere) har Audi en litt mer kundevennlig utstyrspolitikk.på Taycan henger det ikke på greip. Jeg føler jeg har en ufullstendig bil når jeg har brukt 300.000 på utstyr.
Det er så, men jeg tror det kommer til å selges endel. Se bare på Taycan som er langt over 1000 biler.
Prisene på utstyr hos Porsche er helt på trynet. Ingen problemer å kommer godt over 600.000 ekstra på den nye rwd Taycan som kom nå. Audi er også griske på utstyrsprisen, men ikke så ille.

Til gjengjeld kan man bestille bare det man er interessert i, istedenfor store pakker som gjerne også inneholder ting man absolutt ikke vil ha. Det gjør det billigere.

Jeg speccet opp en Taycan slik jeg ville bestilt den for moro skyld og endte på 44.000,- i utstyr, ikke inkludert vinterdekk. Ikke galt det. Da med ting som 360 parkeringskamera, minne for førersetet, setevarme, bedre stereoanlegg (ikke sikker på om det er nødvendig), varmepumpe osv. Klart, er man utstyrsfreak kan det nok bli dyrt ja.

Sist jeg gjorde det samme på e-tron endte jeg på 76k i utstyr, da inkludert vinterdekk. Så ca. det samme i praksis for min del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jalla

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 04. februar 2021, klokken 17:52
Sitat fra: Jalla på torsdag 04. februar 2021, klokken 16:34
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:11
Sitat fra: Jalla på onsdag 03. februar 2021, klokken 22:03
Påfallende stille her når bilen har lansering 9/2-2021 - altså førstkommende tirsdag.

Den er vel ikke så spennende. Taycan underneath. Audi wrapping
Upraktiske GT-biler blir ingen storselgere i Norge. Men noe billigere enn Taycan blir den nok. Forhåpentligvis (for potensielle kjøpere) har Audi en litt mer kundevennlig utstyrspolitikk.på Taycan henger det ikke på greip. Jeg føler jeg har en ufullstendig bil når jeg har brukt 300.000 på utstyr.
Det er så, men jeg tror det kommer til å selges endel. Se bare på Taycan som er langt over 1000 biler.
Prisene på utstyr hos Porsche er helt på trynet. Ingen problemer å kommer godt over 600.000 ekstra på den nye rwd Taycan som kom nå. Audi er også griske på utstyrsprisen, men ikke så ille.

Til gjengjeld kan man bestille bare det man er interessert i, istedenfor store pakker som gjerne også inneholder ting man absolutt ikke vil ha. Det gjør det billigere.

Jeg speccet opp en Taycan slik jeg ville bestilt den for moro skyld og endte på 44.000,- i utstyr, ikke inkludert vinterdekk. Ikke galt det. Da med ting som 360 parkeringskamera, minne for førersetet, setevarme, bedre stereoanlegg (ikke sikker på om det er nødvendig), varmepumpe osv. Klart, er man utstyrsfreak kan det nok bli dyrt ja.

Sist jeg gjorde det samme på e-tron endte jeg på 76k i utstyr, da inkludert vinterdekk. Så ca. det samme i praksis for min del.
Så du trenger ikke det store batteriet til 57.700 kr i en slik bil. Lykke til med salget til nest mann med en strippet bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA