Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av P7 i Norge.

Startet av anorway, mandag 03. august 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

anorway

I følge denne artikkelen så blir bilen vist frem nå de to første ukene i August på Aker Brygge. (Oslo)

https://www.tv2.no/broom/11567269/

Det er da bilen Tesla Bjørn har lekt seg med noen dager.

anorway

Her ser vi at bilen nå står på Aker Brygge i Oslo, som annonsert.


https://www.dinside.no/motor/knock-out-pa-tesla/72710895

Noen som skal dra å se på den?

trykkertor

Sitat fra: anorway på mandag 03. august 2020, klokken 13:12
I følge denne artikkelen så blir bilen vist frem nå de to første ukene i August på Aker Brygge. (Oslo)

https://www.tv2.no/broom/11567269/

Det er da bilen Tesla Bjørn har lekt seg med noen dager.

Ja. Og Bjørn Nyland har kjørt denne i en uke allerede, lagt ut mye videoer. Motor.no fikk hendene på den nylig, men påstår likevel:
SitatMotor først med å kjøre Xpeng P7 i Europa:

https://motor.no/elektrisk-kina-nyheter/imponerende-bra-tesla-konkurrent/176071

Tror ikke deres "et par timers prøvekjøring" kan sammenlignes med Bjørns grundige testing.

anorway

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 04. august 2020, klokken 10:28
Sitat fra: anorway på mandag 03. august 2020, klokken 13:12
I følge denne artikkelen så blir bilen vist frem nå de to første ukene i August på Aker Brygge. (Oslo)

https://www.tv2.no/broom/11567269/

Det er da bilen Tesla Bjørn har lekt seg med noen dager.

Ja. Og Bjørn Nyland har kjørt denne i en uke allerede, lagt ut mye videoer. Motor.no fikk hendene på den nylig, men påstår likevel:
SitatMotor først med å kjøre Xpeng P7 i Europa:

https://motor.no/elektrisk-kina-nyheter/imponerende-bra-tesla-konkurrent/176071

Tror ikke deres "et par timers prøvekjøring" kan sammenlignes med Bjørns grundige testing.

Spørsmålet er om de testet den før Tesla Bjørn faktisk? Jeg ser på bildene fra deres artikkel at den er uten reklame på siden, i Bjørn sine videoer og nå når den står på Aker Brygge er det reklame på den.
Dette kanskje de fikk på den etter at Motor testet?

chargedup

Gammeldags presse skal gjerne gjennom korrrektur og godkjenning osv før man lanserer testen (Motor forholder seg kanskje også til utgivelsesdatoer på papirmagasinet?). På youtube er TB sin egen redaktør og han redigerer video relativt fortløpende, spesielt når bilen er en nyhet. Diskusjonen på akkurat den påstanden er vel heller ikke så farlig, de første som kjørte den i Europa var vel uansett en av de ansatte i Zero Emission Mobility AS eller i transportselskapet...

Noen som skal til Aker brygge for å se den? Jeg avventer pris før jeg orker kjøre 15 min for å se den, hvis jeg ikke tilfeldigvis skulle være der for annet ærend.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

anorway

Sitat fra: chargedup på tirsdag 04. august 2020, klokken 13:50
Gammeldags presse skal gjerne gjennom korrrektur og godkjenning osv før man lanserer testen (Motor forholder seg kanskje også til utgivelsesdatoer på papirmagasinet?). På youtube er TB sin egen redaktør og han redigerer video relativt fortløpende, spesielt når bilen er en nyhet. Diskusjonen på akkurat den påstanden er vel heller ikke så farlig, de første som kjørte den i Europa var vel uansett en av de ansatte i Zero Emission Mobility AS eller i transportselskapet...

Noen som skal til Aker brygge for å se den? Jeg avventer pris før jeg orker kjøre 15 min for å se den, hvis jeg ikke tilfeldigvis skulle være der for annet ærend.

Tenkte å ta meg en tur bortom der senere, 15 min rolig joggetur i kveld :)

Jejl

Egentlig merkelig at Bjørn Nyland ikke er tilbudt jobb i Motor, eller for et annet bilblad/nettsted. Får ofte mye bedre info ved å se på videoene hans.
Med litt mer proff redigering og klipping av videoene kunne han sikkert fått mange flere seere.

Bzzlink

Han får nok ikke like god lønn som biljournalist :)
Og potensielle seere i et norsk marginalt nettsted? Bjørn har vel flere abonnenter enn motor har?

RayBomb

Sitat fra: chargedup på tirsdag 04. august 2020, klokken 13:50....Noen som skal til Aker brygge for å se den? Jeg avventer pris før jeg orker kjøre 15 min for å se den, hvis jeg ikke tilfeldigvis skulle være der for annet ærend.
Hahaha, jeg kjørte over 2000km (frem og tilbake) for å være med på panelundersøkelsen som de hadde. Fikk aldri kjørt bilen, men fikk sitte i den.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

chargedup

Ja folk er forskjellige ;D P7 ser i mine øyne veldig bra ut på bilder/video, så jeg er sikker på at den oppfyller utseendet kategorien og har "premium" nok materialer, plass er ikke så viktig for meg.
Husker når Enyaq skulle vises frem og folk hadde booket flybilletter fra resten av landet før Skoda avlyste ???
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

elektro

Det som tiltaler meg veldig med bilen er lavt støynivå. Den skal også ha et understell utviklet i samarbeid med Porsche, så tipper kjørefølelsen er god.

Ellers er jeg ikke i markedet for bilen. Ønsker mer bakkeklaring og plass. Ting som gode lys og viskere er også viktig for meg. Usikker på om alt slikt er på plass her.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RayBomb

Sitat fra: elektro på lørdag 15. august 2020, klokken 09:08
Det som tiltaler meg veldig med bilen er lavt støynivå. Den skal også ha et understell utviklet i samarbeid med Porsche, så tipper kjørefølelsen er god.

Ellers er jeg ikke i markedet for bilen. Ønsker mer bakkeklaring og plass. Ting som gode lys og viskere er også viktig for meg. Usikker på om alt slikt er på plass her.
Bjørn Nyland sier i en av videoen sine at langlysene er svake.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA