Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019

Startet av Strøm Tycoon, tirsdag 12. september 2017, klokken 15:58

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: arthur på mandag 16. september 2019, klokken 18:14
Ja, og? Skjønner fortsatt ikke hva du er så imponert over.
Ikke ??  Det blir jo perpetum mobile :o ;D   
Plugg inn schuko'n på kladdledningen i 230V-uttaket på bilen og type2 pluggen i ladeporten.
Eureka - tut og kjør. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

1000kwh

Sitat fra: Elmo på tirsdag 17. september 2019, klokken 21:02
Sitat fra: arthur på mandag 16. september 2019, klokken 18:14
Ja, og? Skjønner fortsatt ikke hva du er så imponert over.
Ikke ??  Det blir jo perpetum mobile :o ;D   
Plugg inn schuko'n på kladdledningen i 230V-uttaket på bilen og type2 pluggen i ladeporten.
Eureka - tut og kjør.
Dette MÅ jo testes :D


arthur

Hadde reservasjon og innbetalt depositum, men trakk meg da jeg syntes bilen ble alt for dyr i forhold til hva man får. Litt overraskende, eller kanskje ikke (?), at jeg da i dag fikk mail fra Honda om at:

Prioriteringsleveransen på forsommeren av Honda e er nå avsluttet, men bestiller du innen 15. januar 2020, vil du få din helt nye Honda e i midten av sommerhalvåret.

Som jeg tolker dithen at alle som stod på listen fikk bil og at det fortsatt er ledige biler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022


Diravi

Honda beskriver (foreløbig) en rekkevidde på 22/20 mil med 16/17-tommere. Er ikke det en ganske kort WLTP-rekkevidde på et 35,5 kWh batteri når den visstnok skal være så aerodynamisk? Riktignok er den tung (1500 kg), men likevel?

Minien påstås å kjøre ca 235 km ihht WLTP på et litt mindre batteri, med en litt lettere bil, men omtrent samme ytre dimensjoner og sannsynligvis høyere luftmotstand.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

goggo

Så bilen på Mobile Sørlandsparken i går.

Flott bil med fin design, og sikkert populær som spillkonsoll for kidsa.

Men fikk litt "Trilling flashback" av den GOMen der.
Og den rekkevidden vises når bilen har stått inne i oppvarmet lokale over natta etter å ha vært kjørt fra Drammen til Kristiansand dagen før. Hm...

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elmo

Sitat fra: goggo på søndag 01. mars 2020, klokken 09:39
Men fikk litt "Trilling flashback" av den GOMen der.

Ja, håpløs rekkevidde for en ny bilmodell i 2020.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

dundun

Jeg er ganske sikker på at ikke Honda sikter på den delen av markedet som anser rekkevidde som alfa og omega.

Har feks selv en 18kwh i3 og er helt happy med rekkevidden (drøye 100), det er rett og slett ikke en relevant metrikk for en ren bybil. Tror en god del tenker som meg, så får vi se om det er mange nok til at Honda er happy.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

turfsurf

Kjørte faktisk forbi denne på E18 i Vestfold i dag (tyske skilter). Snodig skapning.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Sitat fra: Elmo på onsdag 04. mars 2020, klokken 14:11
Sitat fra: goggo på søndag 01. mars 2020, klokken 09:39
Men fikk litt "Trilling flashback" av den GOMen der.

Ja, håpløs rekkevidde for en ny bilmodell i 2020.

Det er vel egentlig ikke rekkevidden som er håpløst her, men prisen på denne bilen.
Den koster oppimot 300.000,- på veien og med vinterhjul hvis jeg har forstått der riktig. De har riktignok en litt rimeligere utgave med mindre motor, men den kommer ikke før neste år hvis jeg forsto han selgeren riktig.

Hadde denne bilen vært i samme prisklasse som VAG trillingene kunne den sikkert blitt populær da jeg ser for meg at det er mange kunder som gjerne ville bytte ut litt rekkevidde med flott design og en bil som skiller seg ut i mengden.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

arthur

Sitat fra: goggo på tirsdag 10. mars 2020, klokken 08:48
Sitat fra: Elmo på onsdag 04. mars 2020, klokken 14:11
Sitat fra: goggo på søndag 01. mars 2020, klokken 09:39
Men fikk litt "Trilling flashback" av den GOMen der.

Ja, håpløs rekkevidde for en ny bilmodell i 2020.

Det er vel egentlig ikke rekkevidden som er håpløst her, men prisen på denne bilen.
Den koster oppimot 300.000,- på veien og med vinterhjul hvis jeg har forstått der riktig. De har riktignok en litt rimeligere utgave med mindre motor, men den kommer ikke før neste år hvis jeg forsto han selgeren riktig.

Hadde denne bilen vært i samme prisklasse som VAG trillingene kunne den sikkert blitt populær da jeg ser for meg at det er mange kunder som gjerne ville bytte ut litt rekkevidde med flott design og en bil som skiller seg ut i mengden.

mvh
Hugo

Koster faktisk godt over 300` på veien med vinterdekk. Mobile i Asker har, eller har hatt, en demobil som man kunne prøvekjøre. De hevdet at de hadde en lang liste med interessenter. Selv hoppet jeg av denne bilen for lengst. Etter hva jeg forstod så må/måtte de bygge om butikken for en halv million etter krav fra Honda. De har inngått ny avtale med Honda for å fortsette som forhandler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA