Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)

Startet av bjaolsen, mandag 11. april 2016, klokken 21:20

« forrige - neste »

pudderjagar

Her opplever du da same som meg. Like etter eg passerte 100 000km sank SOH kraftigt. Synest da var litt suspekt sidan garantien på dette batteriet bare er til 100 000km desverre!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

106.000 km - SOH har krøpet tilbake til 92%

Er like labil som SOC tydeligvis
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Radiobil1

#153
Så for de som vil kjøpe brukt, rundt 70-100 000 km, så er ikke batteriet det man trenger å bekymre seg mest for. Hvis det er igjen 90% etter 200 k, så er jo det bedre enn mange fryktet.

Hvor mye rekkevidde er det igjen på 94%?

Er visst bare Leaf som mister mye juice.

morten69

Zoe har ca 8% buffer på batteriet så en merker ikke reduksjon i rekkevidde ved 94% kapasitet.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

pudderjagar

Er du sikker på at SOH er på heile batteriet med buffer og ikkje bare på aktivt område?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

morten69

Ganske sikker min første zoe sto på 105% ved ny etter kjørte 75000 sto den på 94% og merket ingen reduksjon. På min nye sto det 102% ny og nå etter 65000 står det 96% ingen reduksjon i kjøre lengde.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Radiobil1

Er SOH fra BMS så unøyaktig at den er avhengig av dagsform på batteriet?

aronesen

Da har bilen rundet 160.000 km og SOH har ligget stabilt på 91% i det siste.
Det skulle bety at jeg fra nå av bør begynne å merke reell nedgang i rekkevidde.
Ved siste lading på hurtiglader begynte bilen å skru ned ladehastigheten allerede ved 60% med grei batteritemp.
Mener den holdt full fart litt lengre før.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

aronesen

170.000 og SOH har hoppet opp igjen til 94%
Merker ingenting på rekkevidden. Lader med nærmere 40kW opp til 60%.
Ingenting å si på ladehastigheten, når man sammenligner med nye Zoe.
Kunne ønsket meg større batteri, men har ikke det store behovet så lenge rekkevidden holder seg.  :+1:
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

gasgaraget

Jag fick min R90 i maj 2017 med SOH på 104%.
4 månader 100% vid 16500km.
10 månader 98% vid 28500km
12 månader 97% vid 37100km
17 månader 96% vid 45550km
20 månader 95% vid 53550km
26 månader 94% vid 60000km
31 månader 93% vid 74500km
40 månader 92% vid 84000km

Jag har inte loggat hela tiden så brytpunkterna kan vara lite andra tider/km.
Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

minibiti

Shit pommes frites!! Not bad at all!
Have you been especially careful or nothing special?
No charging to 100% No/little fast charging?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

aronesen

#164
It is the first generation battery, så I always charge it 100% if I can, to be able to do all my errands.
I use fast charger (43kw) a couple of times a month. 👍
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA