Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva solgte dere Zoe'n for?

Startet av GreenEyez, søndag 26. mai 2019, klokken 13:50

« forrige - neste »

GreenEyez

Er ikke ALLE  de kommunale IT-nett i Oslo? Vet du om noen som er TN?

Er 5 kr pr time (som er prisen etter kl 20) en hyggelig pris? På type 2-laderne skal man få 3,6 kW pr time. 3,6 kW for 5 kr er vel kanskje en anelse over det man betaler hjemme?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

minibiti

I have seen at least one running on TN and where I could charge. It was in some street around Grønland.
There are surely more but I am afraid they are few and far in between...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

AppleKnocker

Zoe er ikke den elbilen som holder seg best i pris. Har hatt et utvalg av elbiler og generelt hatt lavt verditap på alle. Bortsett fra Zoe.

En 2017 modell solgt i 2018 med 40 000 km tapte seg nesten like mye på ett år som en Tesla som ble kjørt 100 000 på tre år. I kroner!

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

torlie

Ukurant bil å bli kvitt, så Zoe er en bil man bør kjøpe og aldri selge, evt beholde 3-4 år. Da blir ikke verditapet totalt sett fordelt på perioden så verst. :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ladov

Sitat fra: GreenEyez på tirsdag 28. mai 2019, klokken 18:02
Er ikke ALLE  de kommunale IT-nett i Oslo? Vet du om noen som er TN?

Er 5 kr pr time (som er prisen etter kl 20) en hyggelig pris? På type 2-laderne skal man få 3,6 kW pr time. 3,6 kW for 5 kr er vel kanskje en anelse over det man betaler hjemme?
...
Jeg har også hørt at alle gateladerne til Oslo kommune er IT-nett ja, har aldri gjort en seriøs innsats for å finne ut om det stemmer..

5 kr timen er ikke så ille, du sparer tross alt 15k på å ikke installere hjemmelader. Det holder til en del strøm det. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

julenissen2k

Solgte min 2015 intense med 70.000km på telleverket for 126.000,- i november. Ladebøtte og komplett servicehefte.

torlie

Sitat fra: torlie på mandag 27. mai 2019, klokken 08:28
Interessant tråd da jeg vurderer salg av min juli 16 registrerte Intens med 63000km i løpet av sommer/høst.

Lov å håpe på 125k, men må være forberedt på at jeg må nærme seg 105-115k. Uansett vært en superbillig bil i 3 års eie mtp service og verditap, så svetter ikke  :)

Fint med flere rapporter vedrørende oppnådd salgspris.


Min lå ute ca 2 uker før den var solgt for 119k. 2019 mod Intens 66500km og Zaptek lader.

Nå venter jeg på pris på nye Zoe, for å se om den er aktuell mtp pris (håper på max 275k), alternativt kjøpe 17/18 mod i stede som nok kan prutes en del på.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA