Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 Ion: Elendig varmeapparat/defroster

Startet av Elbilskeptisk, mandag 26. november 2018, klokken 20:26

« forrige - neste »

Elbilskeptisk

Vi hadde idag såvidt minusgrader og allerede nå er det trøblete å holde frontruta fri for is.

Kona kjørte hjem fra jobb dag, ca 25km og hadde full guff på varme og vifte med prioritet på frontruta. Bare såvidt den ikke frøys til og på den halvtimen det tok økte temperaturen i kupeen fra 4 til 6 grader.

Bilen hadde stått en halvtime da jeg tok en tur. Allerede is på ruta og ingen særlig varmeapparatet hverken fra start eller etter ti min.

Er det en ideell innstilling på varme/vifte/dyser som vi ikke har funnet ennå eller kan jeg gå ut fra at noe er galt?

moderator 2

Her er det noe galt som ikke er riktig. Rykk frem til verksted.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Elbilskeptisk


engolf

Det som jag först och främst tänker på är att cirkulationspumpen kan ha gett sig, då får man i stort sett ingen värme i kupen:(
Med värmen på ska man kunna se att vattnet cirkulerar i expantionskärlet med locket av.

pwb

Sitat fra: engolf på tirsdag 27. november 2018, klokken 17:27

Med värmen på ska man kunna se att vattnet cirkulerar i expantionskärlet med locket av.

Man vil se det uten å ta av lokket, man vil også høre det.

TB

Ja, varme apparat i trilling er ikkje det beste, men så dårlig skal det ikkje være.

Kjenn på ekspansjons tanken om den blir varm, skal bli godt og varmt. Det surkler godt i den når varmen er på.

Om selve varmeren er defekt vil det ikkje bli varme i det hele tatt? ,Her forstår eg det blir litt varme, men svært lite.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elekTrond

Mens De venter på Verkstedet, anbefales en varmende dose sengelektyre:
Kjøp deg også en feilkodeleser og/eller OBD2-dongle + caniOn app  :+1: :+1: :+1:


Amen
'13 Mjau

Elbilskeptisk

Takk for gode tips men så lenge det er garanti på herligheten overlater jeg feilsøkingen til merkeverksted.

Jeg var innom på verksted og hentet bilen idag og fikk opplyst at selve varmeelementet var skifter. Kona kjørte den derifra til jobb så jeg har ikke fått prøvd den selv men får nok rapport til middag.

TB

Sitat fra: Elbilskeptisk på mandag 10. desember 2018, klokken 11:22
Jeg var innom på verksted og hentet bilen idag og fikk opplyst at selve varmeelementet var skifter. Kona kjørte den derifra til jobb så jeg har ikke fått prøvd den selv men får nok rapport til middag.

Nyttig info. Tror ikkje dette er en utbredt feil, men alt kan feile. Godt det ble reparert på garanti.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA