Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kampanjepris på nye bmw i3 120a ! Noen som har fått endret pris i kontrakt?

Startet av Arthur Morgan, lørdag 20. oktober 2018, klokken 16:28

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei. Ser at bmw i3 120 a har kampanje på bmw i3 120 a charged plus for
369.900,- Dette inkluderer også de vinterfelgene som bavaira skulle ha 3400 kr ekstra for fra meg. (Double Spoke 427 felger) noe som har fått endret prisen sin på allerede signert kontrakt?  Nå er vel bavaria og billia 2 forskjelige butikker men, noen som vet ?

Disqusor

Charged Pluss har den "liten" skjerm ? Hva er frskjellen i fht Fully Charged ?

Trond.m

Sitat fra: SKYNET på lørdag 20. oktober 2018, klokken 16:28
Hei. Ser at bmw i3 120 a har kampanje på bmw i3 120 a charged plus for
369.900,- Dette inkluderer også de vinterfelgene som bavaira skulle ha 3400 kr ekstra for fra meg. (Double Spoke 427 felger) noe som har fått endret prisen sin på allerede signert kontrakt?  Nå er vel bavaria og billia 2 forskjelige butikker men, noen som vet ?
Det er jo veiledende «tilbudspris»...320.000 + 49.900 for charge plus pakken ink. vibterhjul på 427 felg (grytelokk). Det er tillegg for vinterhjul på 428 felg. Salget av 120 Ah er visst «all time high», så det er vel ingen grunn til å kjøre ekstra kampanje utover den som er importørstyrt.

Merk at Charge Pro inkluderer Navi Pro, Skinninteriør og dashbord i tre, HK anlegg, LED matrix lys, takluke og metallic for 30.000 ekstra. Man får mao. ganske høy rabatt på dette utstyret. Det er sikkert unødvendig for mange, men de fleste velger charge pro med tanke på annenhåndsverdien. Skal du ha metallic lakk, så blir forskjellen bare ca 25.000.

Arthur Morgan

Sitat fra: TM på lørdag 20. oktober 2018, klokken 17:10
Sitat fra: SKYNET på lørdag 20. oktober 2018, klokken 16:28
Hei. Ser at bmw i3 120 a har kampanje på bmw i3 120 a charged plus for
369.900,- Dette inkluderer også de vinterfelgene som bavaira skulle ha 3400 kr ekstra for fra meg. (Double Spoke 427 felger) noe som har fått endret prisen sin på allerede signert kontrakt?  Nå er vel bavaria og billia 2 forskjelige butikker men, noen som vet ?
Det er jo veiledende «tilbudspris»...320.000 + 49.900 for charge plus pakken ink. vibterhjul på 427 felg (grytelokk). Det er tillegg for vinterhjul på 428 felg. Salget av 120 Ah er visst «all time high», så det er vel ingen grunn til å kjøre ekstra kampanje utover den som er importørstyrt.

Merk at Charge Pro inkluderer Navi Pro, Skinninteriør og dashbord i tre, HK anlegg, LED matrix lys, takluke og metallic for 30.000 ekstra. Man får mao. ganske høy rabatt på dette utstyret. Det er sikkert unødvendig for mange, men de fleste velger charge pro med tanke på annenhåndsverdien. Skal du ha metallic lakk, så blir forskjellen bare ca 25.000.


Omg! Sorry ! Jeg har som har sett feil!!

Trond.m


Arthur Morgan


1317142119

Sitat fra: TM på lørdag 20. oktober 2018, klokken 17:10
Det er sikkert unødvendig for mange, men de fleste velger charge pro med tanke på annenhåndsverdien. Skal du ha metallic lakk, så blir forskjellen bare ca 25.000.
Mange velger det fordi de tror det øker annenhåndsverdien. Du får sjelden igjen det du legger i utstyr utover det mest nødvendige.

Klykken

Japp. Annenhåndsverdiøkning er stort sett selgerprat. Kjøp ny bil til DEG SELV og ikke nestemann...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Sitat fra: Klykken på søndag 21. oktober 2018, klokken 01:22
Japp. Annenhåndsverdiøkning er stort sett selgerprat. Kjøp ny bil til DEG SELV og ikke nestemann...
En sannhet med store modifikasjoner. Man får som regel best annenhåndsverdi hvis man velger det utstyret som de fleste ønsker når de kjøper ny bil. Nesten alle som kjøper ny i3 velger å ta med den ekstra kostnaden på 25.000 for å få med Navi pro, skinninteriør, takluke, matrise LED og Harman Kardon anlegg. Selger man bilen innen et par år får man nok disse pengene tilbake (kanskje til og med med renter). Planlegger man ha bilen 5 år eller lenger, tror jeg nok det er andre faktorer som kjørelengde og tilstand som avgjør annenhåndsverdien, så da er jeg enig med @klykken.

1317142119

Sitat fra: TM på søndag 21. oktober 2018, klokken 09:20
Sitat fra: Klykken på søndag 21. oktober 2018, klokken 01:22
Japp. Annenhåndsverdiøkning er stort sett selgerprat. Kjøp ny bil til DEG SELV og ikke nestemann...
En sannhet med store modifikasjoner. Man får som regel best annenhåndsverdi hvis man velger det utstyret som de fleste ønsker når de kjøper ny bil. Nesten alle som kjøper ny i3 velger å ta med den ekstra kostnaden på 25.000 for å få med Navi pro, skinninteriør, takluke, matrise LED og Harman Kardon anlegg. Selger man bilen innen et par år får man nok disse pengene tilbake (kanskje til og med med renter). Planlegger man ha bilen 5 år eller lenger, tror jeg nok det er andre faktorer som kjørelengde og tilstand som avgjør annenhåndsverdien, så da er jeg enig med @klykken.
Tja. Solgte en topputstyrt bil senest i fjor. Byttet den inn i en ny familiebil. Bilen var så strøken at selgeren lurte på om bilen hadde stått inne de 4 årene vi hadde eid den. Og nei, det var ikke noe han sa bare for å smøre meg, for bilen hadde deltatt i detailing-konkurranser og mottatt mye positive tilbakemeldinger. Den hadde største tilgjengelige bensinmotor og var topputgaven av utstyrslistene som de fleste kundene gikk for (som FC/Charged Pro er for i3). Den ble tatt i innbytte til omtrent samme pris som en hvilken som helst gjennomsnittlig versjon med mindre motor og standard utstyrsgrad av samme modell.

Årsak: skal du ha tilbakebetalt det du betaler ekstra for utstyret til en nybil, så må du finne den ene personen som synes akkurat din bil er kjempeviktig. Om en i3 mangler enten skinnseter, takluke eller HK spiller liten rolle for de aller fleste, så lenge den ikke er helt ribbet for utstyr. Det er bare å se på prisene på Finn. Mange biler med standardinteriør, liten navi og kumlokk annonseres for omtrent det samme som FC - uavhengig av hvor kjip du (og forsåvidt jeg) synes de bilene ser ut.

Trond.m

Hva de annonseres for og hva de selges for er ikke nødvendigvis det samme. Etter 4 år er det ikke sikkert du får så mye for utstyret. Har selv hatt mange topp utstyrte i3 som har gått raskt til prisantydning. Den ene jeg sparte inn 30.000 på utstyret på måtte jeg gå ned ganske mye for å få solgt. Men da snakker vi om biler som er under 6 mnd gamle. Men om man ender opp med å betale 3000 kr mer pr. år for å ha en topputstyrt bil så er det god verdi for pengene i mine øyne.

Klykken

Men kjøper dere bilen for nestemann eller for dere selv? Hvis dere ikke liker skinninteriør og ikke trenger sotede ruter, ikke liker kommunegrå lakk og heller ikke har behov for størtste stereoanlegg, så kjøper dere det likavæl pga antatt bedre annenhåndsmarked? Merkelig tankegang.

Jeg kjøper biler til meg selv, pusser opp huset etter min smak og kjøper klær jeg vil ha. Driter i hva andre og evt neste kjøper skulle mene.

Kan garantere at de ekstra 20-100k investert i utstyr som eventuelt skal øke annenhåndsverdi ikke gir 20-100k ekstra på en slik bil ved salg. Mulig den blir solgt kjappere på privatmarkedet, men det er uansett bare synsing. Hadde det vært et potensielt samlerobjekt så kanskje, men ikke en bil som "alle har".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Må forresten korrigere listen over utstyr som skiller charge plus fra charge pro.

Suite interiør (veil 23.800)
Metallic lakk (veil 5.300)
soltak. (veil 7.800)
comfort access (3.400)
Bluetooth professional med trådløs lading av mobil (denne utstyrskoden kreves for senere å oppdatere sw til å støtte Carplay (trådløs forbindelse) (2.400)
Adaptive LED frontlys med fjernlysassistent (5.200)
Harman Kardan anlegg (6.400)
Oppgradering til Navi Professional (?  antatt ca 7000)

Samlet veil pris 61.300
Kampanjepris.   30.000

Personlig mener jeg dette er en veldig omfattende pakke til 30.000 kr. Hvis man ikke ønsker hvit bil, så blir den reelle prisdifferansen opp fra charge plus 24.700 kr minus eventuell storkunderabatt. Så får hver og en gjøre seg opp en mening om det er verd pengene for seg selv, og eventuelt hvordan det påvirker annenhåndsverdien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA