Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60 kWh batteri vil bli av NCM-811 type og gi rekkevidde på 362 km

Startet av trondhla, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:42

« forrige - neste »

trondhla

Her er forklaringen for hvorfor "Long-range" Leaf ikke kommer i salg sammen med standard Leaf. Den vil ha en ny type batteri, kalt NCM 811 som skal være "lengere, lavere og bredere" enn dagens batteri og produksjonen starter ikke før til neste år. Derfor kommer ikke Long Range i salg før om et års tid.
811 viser til komposisjon av Nikkel, Cobolt og Mangan, hhv 80%, 10%  og 10%. Dagens batteri betegnes 622 som betyr en 60/20/20 miks. Long Range vil ifølge amerikanske EPA ha en rekkevidde på MINST 362 km.

Bedre forklaring på NCM-811 batteri kan leses her:
http://www.side3.no/motor/elbiler-vil-snart-fa-en-ny-type-batteri-som-er-mye-mye-bedre---og-billigere/3423371688.html

https://pushevs.com/2017/09/08/lg-chem-will-introduce-ncm-811-battery-cells-evs-next-year/

Burger

Gode nyheter, billigere og 25% kapasitetsøkning :-)

Håper de tåler mer ladesykluser også
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

leafnor

Sitat fra: Burger på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:34
Gode nyheter, billigere og 25% kapasitetsøkning :-)

Håper de tåler mer ladesykluser også
De lever jo lengre bare på det at de trenger 1/3 så mange ladesyklusser som et 24 kWt batteri.
Min 2012 skulle ha gått 360000 km for å lade like mange syklusser, om jeg var flink vell å merke til å ikke lade hver dag.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

knut3448

Det bli visst plass til temperaturstyring av batteriene med de nye cellene. Høres veldig bra ut dette.

Hest

Rekkeviddeangst , ladekøangst, leveringsangst , ikke lett å være elbilkjøper.   :o


Nå har jeg definert mitt behov til 30 mil rekkevidde (helst vinterstid også) og da ser det ut til at jeg må vente til 2019 siden jeg ikke kan ta meg råd til en Tesla S.
Shortlist : TM3 LR; Ampera-E, Leaf-60, Kona(?)- - andre på vei inn i løpet 12- 18 mnd?

Bondeknøl

Sitat fra: Hest på onsdag 13. september 2017, klokken 10:56
Rekkeviddeangst , ladekøangst, leveringsangst , ikke lett å være elbilkjøper.   :o


Nå har jeg definert mitt behov til 30 mil rekkevidde (helst vinterstid også) og da ser det ut til at jeg må vente til 2019 siden jeg ikke kan ta meg råd til en Tesla S.
Shortlist : TM3 LR; Ampera-E, Leaf-60, Kona(?)- - andre på vei inn i løpet 12- 18 mnd?

Troald

Sitat fra: Hest på onsdag 13. september 2017, klokken 10:56
Rekkeviddeangst , ladekøangst, leveringsangst , ikke lett å være elbilkjøper.   :o


Nå har jeg definert mitt behov til 30 mil rekkevidde (helst vinterstid også) og da ser det ut til at jeg må vente til 2019 siden jeg ikke kan ta meg råd til en Tesla S.
Shortlist : TM3 LR; Ampera-E, Leaf-60, Kona(?)- - andre på vei inn i løpet 12- 18 mnd?

Skal ikke Ioniq få større batteri?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA