Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SIADIS - Ennå en gang! MEN DENNE GANGEN KJEKT!

Startet av OneMore, søndag 22. januar 2017, klokken 20:15

« forrige - neste »

OneMore

Jeg har hatt en del poster på forumet om at jeg ville knekke koden! Men trengte ekstern ekspertise.
Det fikk jeg etter noen år og delte det jeg kunne til Paul Rensel, med den ekstreme kunnskapen han har var det bare å sette igang og derfor er nå systemet knekt!

Dette har selvfølgelig kostet en del, og mest i tid disse årene.

I motsetning til den forrige som jeg delte med forblir ikke dette noe hemmelighet, det har jeg sagt hele tiden. Men vi ønsker å hente inn investerte penger og gjerne litt av fritiden.
For ordens skyld nevner jeg at det ikke har noe med Elbilhjelpen å gjøre, Robort har latt meg teste
mine adaptere og kabler og har sådann bidratt til resultatet. Han var selvsagt den første til å få vite.

Det er også en kjip nyhet, og det er at det er et dyrt adapter "dongle" som du vil trenge.
Her i landet vil det bare bli 5-7 stykker. Det er totalt 12 for salg.
Skal det produseres flere må det bestilles 50. Kan den kopieres, klart det! Men det koster også.
Og med behovet så går det ikke opp økonomisk.

Adapter er kjøpt av personen som designet motorstyringen! Svidde av langt mer en 150 timer bare for
å fa tak i disse.

I kjølvannet har vi nå sniffet alt av trafikk. Det som er for å si det slik.
Så det åpner jo noen dører om det er interesse, hva ønsker du?

Synd dette skjer evigheter for sent!

For de med spesiell interesse, ta kontakt for priser og tilgjengelighet
Alt er ikke klart ennå, men ikke så langt unna.

Mvh
OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Dette hores jo veldig bra ut, men hvilke parametre og funksjoner er det egentlig det er behov for a endre? Jeg har denne kontrolleren bade i minien og i vanlig Think og det fungerer jo sa bra.

Sorry for engelsk tastatur
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Det er primært når du øker spenningen på batteripakken, men også uttak av effekt ++.
ThunderTh!nk prosjektet hadde ikke vært mulig uten å kunne endre setting.

Du kan eksempelvis, konfigurere en sport og en ecomode! (Konesetting)
Eller øke Amp, til eks. 235A uttak om du har mindre slik at det sparker litt mer.  ;)

Annet:
- Justere speedometer
- Topphastighet
- Temp der viftene begynner å støye.

Her om dagen endret jeg høyeste spenning fra 150 til 151 V.

Mvh
OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

#3
Sitat fra: OneMore på torsdag 26. januar 2017, klokken 17:04
ThunderTh!nk prosjektet hadde ikke vært mulig uten å kunne endre setting.

Nå ble den originale ThunderThinken modifisert på en annen måte da koden ikke var knekt i 2009. I stedet brukte Thunder gjengen Fiat program i bilen modifisert for høyere spenning.

Her er liten "teaser" som viser ThunderThinken i aksjon på Viking ralliet i 2009.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2052.msg16104.html#msg16104
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EVlithium.net

Deler koblingsjema med omverden på Interfacet til simoverten å Siadis.



Interfacet er selvlaget og testet.

Arduino basert code knekker er under veis å snart klar.

Ronny Titternes
Webstore: www.evlithium.net

OneMore

Som tidligere nevnt i tråden da ja startet den!

Så er det bare å ta kontakt for kjøp av adaptere, original type!

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

PRensel

You don't need to search for the code anymore because i have already done that for the community a few months ago.

The code is 10261.

Have fun with it :-)

===============
My personal EV collection:
----------------------------
- Audi A2 Electric
- Citroen Saxo Electrique 2-doors
- Vectrix VX1 (in different colors)
- CityEl Fact4
- MiniEl Targa/Cabrio/Basic: red, red
- Th!nk A266 PIV4 (also for sale)
- Th!nk A306 City (cars, parts, service)
===================

EVlithium.net

koden er knekt å jeg er inne i Think kontrolleren nå med min Arduino baserte FR2000.
så om du ønsker kopi av min Arduino kan du bare spørre.. jeg vil legge ut filer her etterhvert som jeg har laget dokumentasjonen ferdig slik at alle kan lage sin egen code åpner enkelt.
Webstore: www.evlithium.net

PRensel

Can you post some more info about the Arduino based FR2000 ?
Did you just programmed the Siadis (key-entering) part or also all the other diagnostic functions for the charger and BMS ?

===============
My personal EV collection:
----------------------------
- Audi A2 Electric
- Citroen Saxo Electrique 2-doors
- Vectrix VX1 (in different colors)
- CityEl Fact4
- MiniEl Targa/Cabrio/Basic: red, red
- Th!nk A266 PIV4 (also for sale)
- Th!nk A306 City (cars, parts, service)
===================

EVlithium.net

planen var å lage alt som fr2000 kan gjøre og også flere fungsjoner...
Men føreløbig er det kun siadis entry som er laget ja..
Webstore: www.evlithium.net

Interluder

Har sendt melding via systemet her..men kanskje det ikke virker?

OneMore

Jo sendte deg mail idag og ba om telefonnummer :-)
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

EVlithium.net

Siadis åpen med min Arduino.... 
jeg kan gjøre dette for noen på forespørsel om ønskelig..

Webstore: www.evlithium.net

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA