Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Koble opp WIFI

Startet av leafnor, lørdag 07. januar 2017, klokken 00:12

« forrige - neste »

leafnor

Kjøpt med 2014 PHEV.

Bil  bruktimportert fra Nederland. Selger i Norge ante ikke noe om WIFI kobling og kode. Men fant i dag at samme med nøkkel til hengerfestet hang det en pose med koden i!

Så følger jeg prosedyren jeg har lest meg til, sett Youtube på. Men får ikke liv. Det er to myke pip i starten av ACC trykket. Lest at den er noe lydsignal som forteller hvor mange enheter som er koblet til. Kan det jeg hører være at det er 2 enheter allerede registrert og at det derfor ikke skjer noe?

Sett det finnes en sletteprosedyre. Så kanskje gå for den først for å fjerne en enhet?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Dykkern

Det enkleste vil garantert være å slette alle gamle koder og så starte på ny frisk. Du ønsker uansett ikke å blokkere noen av de tilgjengelige "linjene" med kobling til forrige eiers mobil(er).

leafnor

#2
Får ikke til noe med WIFI. Ikke setup, eller delete. Får dra til forhandler å spørre om det er noe annet som skal aktiveres. Om jeg tyder riktig så er det ett pip nås ACC er "ferdig".

Opp på bukk med bilen. Hadde vibrasjon i over 100km/t, det var nye felg/dekk. Og balansert skulle de være.
Men "amatørene" som la på dekk må å lagt motvekt 180 grader feil, for balansemaskin viste 135 gram motsatt av vektene som var limt på (70 gram) Pirket av de og limte på 65 gram på riktig plass, vips, ny opplevelse med ny bil igjen.

Ellers to år i Nederland er 2 mnd her i saltlaken (Bruktimportert bil). Bilen har ingen rustbeskyttelse, men ser så og si ny ut. Jeg må finne noe stoff å behandle den med, som for min del er å begynne å spraye på kaldgalvanisering.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Nå lurer jeg.
Sett på en youtube lagt ut av en nordmann, og mine menyer er ikke med like mange valg.
Får ikke opp meny om preheat/charge.
Skjermen mangler rett og slett menyer. Begynner å tro at en slik "Dutchman" importer mangler en del som "norsk" har. Litt dumt.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Dykkern

Den uten sammenligning vanligste årsaken til problem med innledning, og avlæring, av mobilenheter er at du er forvtreg med å trykke på fjerkontrollen etter at du har trykket inn startknappen. Du må IKKE vente med det.

leafnor

Ut å prøve da i med Lucky Luke style i dørlukking og knappetrykking.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Det er jo så mange lyder fra diverse funksjoner at en blir ør av mindre. I alle fall mener jeg nå å ha hørt ett enkelt pip, som skal bety ingen enheter tilkoblet. Men det dukker ikke opp noe nett å koble på.
Ble frossen så gikk inn igjen, og får prøve når jeg har fått igjen varmen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Jeg gir opp. Kan ikke være wifi på den her bilen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joh Kobbe

Det er mulig du har kjøpt en versjon uten forvarming, har lest om flere som har importert fra sør i Europa som ikke har det. Hvis du ikke har det som menyvalg i MMCS så bekreftes det. Anbefaler Defa.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

leafnor

Det er hva jeg tror er tilfellet. Dog merkelig at det er med en lapp med nettverknavn og passord. Men det kan jo stamme fra en annen bil.
Det er ikke noe valg i MMC på det, så lar seg ikke programmere forvarming i bilen heller.
Kjørte hjem i dag (mildt +5) fra jobb uten at ICE gikk over hode. Hadde varme avslått da jeg parkerte, og innstilt på 15,5m og ingen AC. Etter start satte jeg på varmeapparat, og det dro 4,5-5kW og det begynte å varme.
Litt surt synes jeg siden det ikke er mulig å forvarme, men shit happens. Bilen er jeg fornøyd med, og plukker kupevifte ut av den gamle og legge opp kurs. Kunne like godt demonter hurtigladerporten og helles satt inn kontakt der.
Eller kanskje det er plass til å bore på hull til motor/kupè varmer der i ladeluken?
De som monterer Defa, har de også montert motorvarmer?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joh Kobbe

Lappen er for å koble til mobiltelefon slik at du kan ringe samt spille av musikk via mobilen. Det er godt mulig at tidligere eier har registrert to mobiler fra før, da må du avregistrere de før du registrerer din(e). Prøv denne siden, sjekk antall siffer i passord før du velger link videre. http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/. Anbefaler deg å bli med på fb-gruppen "Mitsubishi Outlander PHEV Owners Group Norway", der vil du få hjelp raskere enn her :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA