Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan måle spenning på batterikassene?

Startet av Trond Arve, onsdag 15. september 2010, klokken 15:49

« forrige - neste »

Trond Arve

Finnes det en praktisk veiledning for å måle spenning på batterikassene? Har søkt litt på forum og wiki, fant lite detaljer (det tyder kanskje på at jeg med min inkompetanse bør holde meg unna...?).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

Nei det skulle ikke være noe problem.

Det er bare å ta ut både shunten og sikringen på kassen, og så måle mellom kontaktene i de to holderene (en på hver). Du må måle på kontakten som går inn i kassen, dvs den som ikke har ledningen inn i seg.
For å ikke bli lurt hvis du måler på feil kontakt kan det være greit å ta ut sikringene og shuntene på alle kassene før du begynner målingene (eventuellt feil målepunkt vil da gi 0).

På 11'er kassen ligger shunt og sikring på hver sin side av bilen så den kan være litt vanskelig, men du har vel lange armer ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA