Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, torsdag 13. april 2023, klokken 16:56

« forrige - neste »

model3pw

https://www.notateslaapp.com/news/1343/leaked-photo-reveals-bold-new-headlights-for-tesla-model-3-refresh-project-highland

Hva tenker dere? Synes nye fronten var litt skuffende om ender opp sånn. Lyktene ser tøffere ut (trenger bedre bilder), men fjerning av tåkelys og lufting inn mot bremsene (eller er det der fortsatt?) var litt kjip.

turfsurf

Lyktene ser ihvertfall bedre ut. Fronten er litt mere kantete, men samtidig med veldig lite detaljer. Litt i samme retning som nye S og X. Har sikkert bedre aerodynamikk, ser faktisk hakket bedre ut IMO.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sjokomelk

Lyktene kan se ut som om de også kan brukes på nye Roadster. Fasongen ligner veldig på de på prototypen. De er kanskje billigere å bruke også siden sidemarkeringslyset er flyttet opp i lykta, og ikke lenger er nede i tåkelyset. Én del mindre å produsere og montere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 13. april 2023, klokken 18:32Har sikkert bedre aerodynamikk, ser faktisk hakket bedre ut IMO.
Ja det tenker jeg også. Blir nok bra aero....Dette blir nok en rekkevidde vinner innenfor denne relativt lave kjøpssummen bilklassen. 

Den ser dritkul ut.... Gleder meg til å se resten.

Electric cars in Norway

Sitat fra: model3pw på torsdag 13. april 2023, klokken 16:56https://www.notateslaapp.com/news/1343/leaked-photo-reveals-bold-new-headlights-for-tesla-model-3-refresh-project-highland

Hva tenker dere? Synes nye fronten var litt skuffende om ender opp sånn. Lyktene ser tøffere ut (trenger bedre bilder), men fjerning av tåkelys og lufting inn mot bremsene (eller er det der fortsatt?) var litt kjip.
Dette med å fjerne tåkelysene likte jeg godt. 

Litt som de skriver her, Google oversatt:

«Et annet slående trekk i det lekkede bildet er fraværet av tåkelys på kjøretøyet. Dette er spennende, gitt at tåkelys er en vanlig armatur i dagens biler. Imidlertid har noen luksusbilprodusenter som Audi, Cadillac og Mercedes-Benz utelatt tåkelys fra kjøretøyene sine gjennom årene. I en kommentar fra 2017 til  New York Times forklarte Michael Larsen, en teknisk stipendiat ved GM, at Cadillac CT6s mangel på tåkelys var uvesentlig siden de avanserte frontlysene allerede utfører funksjonene til tåkelykter.»

Lenke her til teksten ovenfor:
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-project-highland-first-photos-leak/

lightscribe

Model 3 front er stygg. Hva som helst blir penere!


Syklist

Blir interessant å se om denne etterhvert skal produseres i Tyskland, og om det blir endringer på fjæring og seter som bedrer komfort på dårlig vei.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

jlan

Sitat fra: lightscribe på fredag 14. april 2023, klokken 21:03Model 3 front er stygg. Hva som helst blir penere!
Det er bare å bli vant til den nye virkeligheten. Det å dekorere fronter med griller og andre kantete "kunstverk" tilhører fortiden. Nå bør fokus først og fremst være på sikkerhet for myke trafikanter, og deretter på luftmotstand.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

utking

Sitat fra: jlan på torsdag 20. april 2023, klokken 12:26
Sitat fra: lightscribe på fredag 14. april 2023, klokken 21:03Model 3 front er stygg. Hva som helst blir penere!
Det er bare å bli vant til den nye virkeligheten. Det å dekorere fronter med griller og andre kantete "kunstverk" tilhører fortiden. Nå bør fokus først og fremst være på sikkerhet for myke trafikanter, og deretter på luftmotstand.

Cybertruck to the rescue 😎 🧱

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

sjokomelk

Løses med å klassifiseres som en lett lastebil mellom 3500-7500kg. Da forsvinner mye av kravene til kollisjonssikkerhet. Er sånn de kan selges i USA. Trucks har ikke krav til kollisjonstesting, og avgass/forbruk er heller ikke viktig for myndighetene.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ToWalkOrDrive

Skulle ikke forundre meg om de laget en helt egen Europ-versjon av Cybertruck i Berlin. Men kanskje de ikke gidder siden Model Y selges i bøtter og spann. Fra 2022 tror jeg:
Tesla Model Y                         2021-

SayWhoooaaat

Denne blir vel produsert uten blinklysspak slik som S og X.
Noen som gidder å kjøpe den da?
Er vel bedre å vente til de innser feilen og spaken kommer tilbake.
Model 3 LR 2021
Model 3 SR+ 2020

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SayWhoooaaat på torsdag 25. mai 2023, klokken 20:10Denne blir vel produsert uten blinklysspak slik som S og X.
Noen som gidder å kjøpe den da?
Er vel bedre å vente til de innser feilen og spaken kommer tilbake.

Det som er enda verre etter min mening er at den leveres uten gir-spak. Så når du skal rygge må du stoppe og trykke på skjermen for å rygge. Du må altså se vekk fra veien når du skal rygge. Litt kjedelig om en skulle komme litt for langt ut i veien i et kryss, og vil rygge kjapt - bare vent litt lastebil - skal bare senke blikket mitt til venstre side av skjermen, og trykke på pil-ned....
Tesla Model Y                         2021-

model3pw

Har du kjørt nye X/S?

Du swiper jo opp/ned på hele det venstre området på skjermen, så man må ikke fjerne blikket overhodet. Muskel-minne etter litt tid. Man ser jo hvor skjermen er når man ser fremover.

Om man LIKER den måten å gire på er en helt annen sak :-) Sikkert mange som ikke vil kjøpe bilen med kun skjerm eller «nødknapper» for å gire.

Mitt poeng med posten her er kun at blikket er fremover, så sikkerhet for syn er jeg helt uenig i.



Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 26. mai 2023, klokken 10:20
Sitat fra: SayWhoooaaat på torsdag 25. mai 2023, klokken 20:10Denne blir vel produsert uten blinklysspak slik som S og X.
Noen som gidder å kjøpe den da?
Er vel bedre å vente til de innser feilen og spaken kommer tilbake.

Det som er enda verre etter min mening er at den leveres uten gir-spak. Så når du skal rygge må du stoppe og trykke på skjermen for å rygge. Du må altså se vekk fra veien når du skal rygge. Litt kjedelig om en skulle komme litt for langt ut i veien i et kryss, og vil rygge kjapt - bare vent litt lastebil - skal bare senke blikket mitt til venstre side av skjermen, og trykke på pil-ned....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA