Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Helt ville priser, skal selge snart og vet ikke hvor jeg skal legge meg

Startet av Egil S, mandag 19. september 2022, klokken 19:46

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2023, klokken 08:29Fra 0-100 er i3 "treg" etter dagens mest vanlige biltyper (Tesla 3/Y), men fra 5-60 er den relativt kvikk og henger godt med. Vår i3 hadde et ganske hardt skyv da den var ny ifra 0 og opp, men etter et par oppdateringer i 2015 ble effektkurven redusert fra stillestående for at den ikke skulle rive motorfestene, dessverre.
Dette var nok før disse oppdateringene kom, og det var nok og før i3S kom på markedet, så vi snakker vel første generasjon på 64 Ah. Rekkevidden med motorveikjøring var vel under 200 km på den tiden.

Hentet ut min Kona i mars-2019, og kjøpte før det et vrak av en bil, en Vectra C stasjonsvogn i desember 2017 som ventebil før jeg gikk elektrisk. Så 2017 var nok da jeg hadde disse turene med i3, altså før jeg kjøpte Vectraen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#61
Må bare si det....i3S er en Kongebil....selv om den spiser dekk til frokost  ;D

Lekker med de brede skjermene og litt fetere dekk...er det innafor å si slikt? he he

Egil S

Sitat fra: heiho på mandag 27. mars 2023, klokken 09:45Ser din ligger ute til 289'. Hvorfor tror du den prisen er riktig når det ligger bedre utstyrte biler med omtrent samme km.stand til 40+' lavere?

To kjappe eksempler:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295982951
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295789398

Hvis du ønsker å selge så må du prise deg riktig. :)

Ingen av de er "s" modell, det har faktisk endel å si, den er blant de aller billigste i3s med det største batteriet (fra 2019) under 40.000km, S modellen har 184hk mot 170 i standard så det er måten å filtrere på.
Markedet har vært utrolig vanskelig å lese, tilsvarende S modeller med tilsvarende km har ligget til 350.000++kr hos merkeforhandler inntil nylig, flere av de er solgt, men det kan jo hende de har fått en "god deal".

Jeg har et bud jeg vurderer, det blir jævlig vondt, men kanskje like greit å bare bli kvitt den.
Det blir iallfall ikke noe billig bilhold, aksepterer jeg det budet har den bilen kostet meg 65kr/mila siden den har gått så lite.
Så mye for at elbil er billig  ;D  ;D
Det er mer enn gamle bensin V12'eren koster når den bruker 2 liter på mila med dagens bensinpriser.

Utrolig moro bil ja, akselererer noe helt enormt, 1200kg og 184hk fungerer.
Den er merkbart kvikkere enn Enyaq RS'en med 300hk, men den veier 1100kg mer.
0-100 er småtrege 6,5 sek, men det virker som BMW har redusert "boost" til 3-4 sekunder eller noe.
Den er veldig kjapp fra 0-60 så dabber det av, men trør du flatt i 90 er samme skyvet der igjen så det er noen begrensninger ute å går.
Fint lite som henger med den på små svingete veier, er som en go-kart, spesielt S modellen med litt breiere dekk og stivere understell.
Hadde det ikke vært for at jeg solgte M5'en og trengte en bil med hengerfeste, litt mer komfort og  mer rekkevidde så hadde jeg beholdt den og ikke kjøpt Skodaen.
Men den kom dessverre litt til kort som primærbil for meg.

2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Electric cars in Norway

Egil. Har du lagt den ut også her inne på salgsforumet? Kan hende noen her inne vil ha den...

https://elbilforum.no/index.php?board=11.0

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Egil S på tirsdag 28. mars 2023, klokken 22:46
Sitat fra: heiho på mandag 27. mars 2023, klokken 09:45Ser din ligger ute til 289'. Hvorfor tror du den prisen er riktig når det ligger bedre utstyrte biler med omtrent samme km.stand til 40+' lavere?

To kjappe eksempler:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295982951
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295789398

Hvis du ønsker å selge så må du prise deg riktig. :)

Ingen av de er "s" modell, det har faktisk endel å si, den er blant de aller billigste i3s med det største batteriet (fra 2019) under 40.000km, S modellen har 184hk mot 170 i standard så det er måten å filtrere på.
Markedet har vært utrolig vanskelig å lese, tilsvarende S modeller med tilsvarende km har ligget til 350.000++kr hos merkeforhandler inntil nylig, flere av de er solgt, men det kan jo hende de har fått en "god deal".

Jeg har et bud jeg vurderer, det blir jævlig vondt, men kanskje like greit å bare bli kvitt den.
Det blir iallfall ikke noe billig bilhold, aksepterer jeg det budet har den bilen kostet meg 65kr/mila siden den har gått så lite.
Så mye for at elbil er billig  ;D  ;D
Det er mer enn gamle bensin V12'eren koster når den bruker 2 liter på mila med dagens bensinpriser.

Utrolig moro bil ja, akselererer noe helt enormt, 1200kg og 184hk fungerer.
Den er merkbart kvikkere enn Enyaq RS'en med 300hk, men den veier 1100kg mer.
0-100 er småtrege 6,5 sek, men det virker som BMW har redusert "boost" til 3-4 sekunder eller noe.
Den er veldig kjapp fra 0-60 så dabber det av, men trør du flatt i 90 er samme skyvet der igjen så det er noen begrensninger ute å går.
Fint lite som henger med den på små svingete veier, er som en go-kart, spesielt S modellen med litt breiere dekk og stivere understell.
Hadde det ikke vært for at jeg solgte M5'en og trengte en bil med hengerfeste, litt mer komfort og  mer rekkevidde så hadde jeg beholdt den og ikke kjøpt Skodaen.
Men den kom dessverre litt til kort som primærbil for meg.



Ja, bilen din er jo som en ny bil å regne med de få kilometrene. Litt snodig at du ikke får solgt den. Ser jo ut som den beste deal'en når en ser på i3S-modellene. Kanskje det er fargen som gjør det.
https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_effect_from=180&engine_effect_to=250&model=1.749.2000264&sort=PRICE_ASC&year_from=2020&year_to=2020#296065792
Tesla Model Y                         2021-

syklisten

Alt blir jo solgt bare prisen er rett. Trådstarter må bare senke prisen til noe som markedet kan akseptere.

Ellers, tenkte jeg skulle se på Finn-annonsen. Jeg blir ofte forundret over f.eks. hvor dårlige bilder mange benytter til annonsene sine og hvor lite nøye man har vært med vask av bil (innvendig ikke minst) før bildene tas - men ikke her. Bilen ser upåklagelig ut og bildene var veldig fine! Kudos.

Som en forsiktig bruktbilkjøper kan jeg derimot nevne en ting. Hvis jeg tenker sånn så er det sikkert andre potensielle kjøpere som også tenker likt.
Linjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet. I hvert fall hvis det er mange liknende biler i markedet. Jeg tar ikke sjansen, jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å bli lurt, ikke verd det hvis det finnes andre tilsvarende biler.
(i tillegg til at ved kjøp av bil til så mye som 300k så hadde jeg nok kun sett på annonser fra forhandlere. Føles tryggere).

Klykken

Sitat fra: syklisten på onsdag 29. mars 2023, klokken 13:10(i tillegg til at ved kjøp av bil til så mye som 300k så hadde jeg nok kun sett på annonser fra forhandlere. Føles tryggere).
Her treffer du nok spikærn.

Kanskje ikke like relevant, men forsøkte å selge en Mazda i 2019 og gikk ned 60.000kr i pris i annonsetiden. Ingen respons. Leverte den til en bilformidler, skrudde opp risen 75.000kr over laveste jeg gikk. Bilen ble solgt på dagen, og jeg tjente på det.

Prøv Nettbil eller en bilformidler. Skru opp prisen med det de forlanger i honorar for å formidle bilen din og ha litt å gå på i fall noen ønsker å prute.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: syklisten på onsdag 29. mars 2023, klokken 13:10Alt blir jo solgt bare prisen er rett. Trådstarter må bare senke prisen til noe som markedet kan akseptere.

Ellers, tenkte jeg skulle se på Finn-annonsen. Jeg blir ofte forundret over f.eks. hvor dårlige bilder mange benytter til annonsene sine og hvor lite nøye man har vært med vask av bil (innvendig ikke minst) før bildene tas - men ikke her. Bilen ser upåklagelig ut og bildene var veldig fine! Kudos.

Som en forsiktig bruktbilkjøper kan jeg derimot nevne en ting. Hvis jeg tenker sånn så er det sikkert andre potensielle kjøpere som også tenker likt.
Linjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet. I hvert fall hvis det er mange liknende biler i markedet. Jeg tar ikke sjansen, jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å bli lurt, ikke verd det hvis det finnes andre tilsvarende biler.
(i tillegg til at ved kjøp av bil til så mye som 300k så hadde jeg nok kun sett på annonser fra forhandlere. Føles tryggere).
Sitat fra: syklisten på onsdag 29. mars 2023, klokken 13:10Alt blir jo solgt bare prisen er rett. Trådstarter må bare senke prisen til noe som markedet kan akseptere.

Ellers, tenkte jeg skulle se på Finn-annonsen. Jeg blir ofte forundret over f.eks. hvor dårlige bilder mange benytter til annonsene sine og hvor lite nøye man har vært med vask av bil (innvendig ikke minst) før bildene tas - men ikke her. Bilen ser upåklagelig ut og bildene var veldig fine! Kudos.

Som en forsiktig bruktbilkjøper kan jeg derimot nevne en ting. Hvis jeg tenker sånn så er det sikkert andre potensielle kjøpere som også tenker likt.
Linjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet. I hvert fall hvis det er mange liknende biler i markedet. Jeg tar ikke sjansen, jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å bli lurt, ikke verd det hvis det finnes andre tilsvarende biler.
(i tillegg til at ved kjøp av bil til så mye som 300k så hadde jeg nok kun sett på annonser fra forhandlere. Føles tryggere).

Den anbefalte prosedyren er at en tar kontakt med selgers bank, og får vite eksakt hvor stort lånet er, og så betaler en inn til det. Resten betales til selger. Dette skal beskrives i kontrakten. Dersom du må låne penger for å kjøpe bilen vil banken din kreve å betale direkte til selgers bank, nettopp av samme grunn...for å unngå å sitte med svarteper. Er gjerne litt smådillete / skummelt med så mye penger, så mange velger forhandler. Men kjøper du fra forhandler kan du fort bli lurt der og, av andre ting, inkl. overpris. Kjenner to stk som har blitt lurt av forhandlere (ingen imøtekommelse med feil på bilen), sånn at de måtte ha kjørt sak mot dem om de skulle kommet noen vei, noe de ikke orket.

https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/husk-kjoper-bil-heftelser/Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model Y                         2021-

Egil S

Sitat fra: syklisten på onsdag 29. mars 2023, klokken 13:10Alt blir jo solgt bare prisen er rett. Trådstarter må bare senke prisen til noe som markedet kan akseptere.

Ellers, tenkte jeg skulle se på Finn-annonsen. Jeg blir ofte forundret over f.eks. hvor dårlige bilder mange benytter til annonsene sine og hvor lite nøye man har vært med vask av bil (innvendig ikke minst) før bildene tas - men ikke her. Bilen ser upåklagelig ut og bildene var veldig fine! Kudos.

Som en forsiktig bruktbilkjøper kan jeg derimot nevne en ting. Hvis jeg tenker sånn så er det sikkert andre potensielle kjøpere som også tenker likt.
Linjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet. I hvert fall hvis det er mange liknende biler i markedet. Jeg tar ikke sjansen, jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å bli lurt, ikke verd det hvis det finnes andre tilsvarende biler.
(i tillegg til at ved kjøp av bil til så mye som 300k så hadde jeg nok kun sett på annonser fra forhandlere. Føles tryggere).

Takk, jeg gjorde meg litt flid med biler og renhold, jeg er av samme oppfatning, sett mye dårlige bilder og skitne biler.

Man må jo huke av at det er heftelser på bilen, så derfor står det i annonsen, kanskje dumt, men, men. litt sent nå.

Jeg er er i dialog med en bilforhandler, de mente jeg kunne få mer for den via dem, samt at de tilbyr finansiering og denne ekstra sikkerheten.

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. mars 2023, klokken 16:02Den anbefalte prosedyren er at en tar kontakt med selgers bank, og får vite eksakt hvor stort lånet er, og så betaler en inn til det. Resten betales til selger. D

Det var nøyaktig sånn jeg tenkte dette skulle bli gjort ja.
Ringer banken å får restbeløpet, de betaler ned lånet og overskytende betales inn til meg.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Electric cars in Norway

SitatLinjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet.

Må si meg litt enig...

Men har handlet flere biler med lån og da hatt kontaktenes alt fra Santander til DnB og flere andre .... Og det har alltid gått bra....

Men er det en skummel kar aka svindlertrekk, jeg møter nå jeg skal se bilen - da trekker jeg meg dvs takker for titten og kjørt fort bort derfra  :police:

geear

Det der er litt tosidig. I teorien så kan det være tatt opp lån på en heftelsesfri bil rett før man kjøper den, uten at det viser i Brreg enda. En bil som allerede har heftelse vil sjelden ha mulighet for enda en heftelse. Kontakter man da finansieringsinstitusjonen og får bekreftet utestående og betaler direkte, så er det relativt trygt. Har gjort det mange ganger.

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 29. mars 2023, klokken 21:04
SitatLinjen "Heftelser slettes ved salg" gjør at jeg ser meg om etter noe annet.

Må si meg litt enig...

Men har handlet flere biler med lån og da hatt kontaktenes alt fra Santander til DnB og flere andre .... Og det har alltid gått bra....
Heftelser slettes betyr jo at det er lån på bilen bare vanligvis. Det er jo helt normalt, og er ikke noe problem.

Rådet fra Santander tror jeg du vil slite med å få gjennomført. Låner du penger til bil, så vil ikke banken utbetale det før du står som eier av bilen. Normal flyt er:

- kontrakt signeres
- bilen omregistreres på nye eier
- penger overføres til ny eier og til bank som har heftelse på bilen
- ny eier overtar bilen

Hvis noen har lån på en bil har de ofte ikke mulighet til å slette dette før ny eier overtar bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Egil S

Da ble den solgt og kjøper henter til helgen.

Bla laaangt unna salgs bonanzaen i fjor høst og betydelig lavere enn jeg hadde sett for meg.
Men nå blir det bedre plass på gårdsplassen så får det heller bare være.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

arthur

Kan du dele prisen med oss når bilen er hentet og oppgjør gjennomført? Sikkert av interesse for flere her som er i kjøpsmodus eller salgsmodus.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA