Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med prisene på brukte 37kWh Ole, Dole og Doffen?

Startet av BatteriOgFossil, lørdag 27. august 2022, klokken 22:42

« forrige - neste »

BatteriOgFossil

1-2 år gamle bruktbiler med flerfoldig titusen kjørte km selges jo tilsynelatende for nær nybilpris, +- 200K. For noen måneder siden da jeg sjekket på finn.no så lå tilsvarende eksemplarer på rundt 150K-160K.

Hva er det som skjer med markedet om dagen? Har sett samme tendensen for BMW i3.

arthur

I all enkelhet så er etterspørselen større enn tilbudet og denne ubalansen har økt og derfor også prisene som oppnås. Littt underlig siden pessimismen har tilsynelatende slått inn blant forbrukerne (hevdes det), rentenivået stiger og det samme med priser forøvrig. Nå er det vel mange her som har flippet en bil eller to så helt nytt er ikke dette "fenomenet".

Det ble jo fra enkelte aktive deltagere her fremsatt sterk kritikk mot de som flippet biler så da kan man jo spørre seg om de samme ville sagt nei takk til å selge sin brukte bil til en pris høyere enn de selv betalte for denne enten det var som brukt eller som ny?

Selv er jeg i tenkeboksen mht å selge en et år gammel elbil, bestille en ny som jeg kan (har anledning til) vente på, og dermed ha hatt gratis bil en god stund.

Kikker forøvrig også på disse Ole, Dole og Doffen bilene med tanke på en bybil/nærmiljø, lett å parkere i de ellers alt for trange parkeringshusene/kjøpesentrene vi har her i landet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Radiobil1

#2
Går trillingene lenger på en lading enn en 100Kw eGolf?
Og hvordan går det med prisene, er de gått med det de skal, eller vil de fortsatt falle en del?

Er det noe utstyr man bør ha med, og er det utstyrsforskjeller på de tre brødrene?

CampMode

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 31. januar 2023, klokken 00:06
Går trillingene lenger på en lading enn en 100Kw eGolf?
Og hvordan går det med prisene, er de gått med det de skal, eller vil de fortsatt falle en del?

Er det noe utstyr man bør ha med, og er det utstyrsforskjeller på de tre brødrene?

Hvordan det går med prisene har jeg ingen peiling på, men så lenge det ikke har kommet noe ID1 eller lignende vil jeg tippe at prisene holder seg relativt bra. Stort sett er det likt utstyr på de tre brødrene, men e-up har ryggekamera, noe jeg setter stor pris på (selv om skjermen er relativt liten).

HaraldElBil

Har Citigo Style, og den har varmetråder i frontrutene noe jeg setter pris på om vinteren.

Ellers er en viktig fordel for meg at det ikke koster noe å bruke appen for fjernstyring (parkeringsvarmer/kjøler/sjekke tall og posisjon), ihvertfall ikke de første 10 årene. Har forstått det slik at e-up/mii må betale for det? Kanskje noen kan bekrefte?

Ryggekamera kan i teorien ettermonteres, men ærlig talt er den skjermen så liten og bilen så liten at jeg ikke har savnet ryggekamera. Er godt fornøyd med å kunne se bakover/bruke sidespeilene/parkeringssensoren bak.

Siden jeg bruker home assistant og det finnes en uoffisiell integrasjon via HACS så var det også en fin bonus at det ikke koster noe for app-bruk.

engolf

Vet inte hur det är med andra märken, men har haft Mii i snart tre år, och appen är gratis.

CampMode

Varmetråder i frontruten og gratis app etter 2,5 år også på e-up!

Elmo

På vår eUp 2014 begynte APPen å koste penger etter 3år og 5mnd.
Mii'en som nå er 3år og 1mnd har vi så langt ikke fått noe krav om betaling.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

arthur

Mht prisene så er de åpenbart under et visst åpress, noe annet ville ha vært litt merkelig. Følger disse bilene nøye, men har ikke tenkt til å kjøpe før prisene er ytterligere ned et par titusen. Godt tilsig med nye bruktbiler som åpenbart er tidligere leasingbiler og før eller siden vil det bety en del for prisene.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elbikefun

Hentet ut Mii i går; og ringte support ift. problemer med app`en (ordnet seg forøvrig raskt og enkelt ved oppklaring av en detalj). Jeg forsto det slik, at app-tjenesten var gratis 10 fra bilen var ny.

Med overgang fra Citroen C-Zero var bla. appstyringen av forvarming en kjærkommen oppgradering.

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elbikefun

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

Jonfb

Noen som vet hva som skiller de forskjellige? Det er nesten 80000 - 100000 i forskjell mellom Seat og VW. Det er jo i utgangspunktet like biler tenker jeg og en så stor prisforskjell kan ikke helt forsvares synes jeg. Er det noen annen forskjell jeg ikke har tenkt på som gjør at det er så stor forskjell?

Ellers ser jeg at det er over 200 stk på Finn fra 2020 eller nyere, og den laveste er nå på 125 000. Så regner med det ikke kan gå så veldig mye mer nedover med de billigste nå....

Elbil er bedre enn sex

Jeg tror Seat, VW og Skoda har to varianter hver, én rimelig utgave og én 'premium'-utg. Billigutgaven til Skoda har ikke varmetråder i vindu som iaf jeg mener er en avgjørende mangel til å ikke velge den, billgste Seat har plastratt og mangler bla senkbart gulv i bagasjerommet og ryggeradar bak, men kun VW har (en knøttliten) ryggekameraskjerm.

Kjøp evt Launch-utgaven fra Seat. Da får du mest for pengene om du klarer deg uten ryggekamera, og rimeligst service hos Møller. Jepp; de priser samme service ut i fra antagelsen om at "De som har kjøpt en dyrere variant av samme bil er også villig til å betale mer for samme service."
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

edyrli

Betalte netopp 129.000 for Seat Mii med 23.000km. Det er en Basic, men mangel på Cruise og ryggesensorer er ikke noe dealbreaker for meg.
Tipper det begynner å bli tungt å selge 18 kWh e-up nå.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA