Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pollenfilterbytte

Startet av unik42, torsdag 12. januar 2023, klokken 14:23

« forrige - neste »

Peacock

Sitat fra: igniztion på fredag 13. januar 2023, klokken 11:43
Fikk pris på 6880,- for første service etter 2 år. Akkurat samme punktliste: Inspeksjon, bremsevæske og pollenfilter.
Jeg fikk pris 9273 kr hos Møller Asker/Bærum. Hvor fikk du pris fra?. Skal selge bilen, så opprettholdelse av mobilitetsgaranti er viktig.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

elektrolux

Sitat fra: ENTO på fredag 13. januar 2023, klokken 10:38
Sitat fra: unik42 på fredag 13. januar 2023, klokken 07:00
Forselge baklukehengsler (visstnok en kampanje og gratis)
Inspeksjon:
Originalservice innebærer en grundig sjekk av i opptil 30 punkter
på bilen. Inkl. bla kontroll av karosseri/understell, grundig
sjekk av bilens elektroniske systemer samt ekstrautstyr.
Original®Service inneholder også 24t mobilitetsgaranti gyldig i
hele Europa. Som merkeverksted utfører vi alltid oppgraderinger
fra fabrikk og benytter kun Originale®deler.

Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 24 måneder
Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift 24 måneder

Verkstedmateriell og kildesortering

Kr. ?

1500 kr for en slik service hos oss på en Carver. Redd for at det kan være noe mer kostnbart andre steder. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux



Det er to års intervaller ja. Fikk bilen medio mars 21. Jeg kommer nok til å bestille på Ali.
[/quote]

Veldig rart å bruke tid som referanse for bytte av filteret. Har selv kjørt Rally Optic 2000 i Sahara og måtte bytte filter til motoren daglig, ene dagen gikk det faktisk tett i løpet av dagsetappen. Samtidig var filteret like rent og fint etter hele transportetappen gjennom Europa, og etter ralliet ble det aldri mer byttet.

Selv seiler jeg gjennom støvfylte strekninger ( f.eks på motorvei forbi en åker som høstes ) og setter på resirkulering i tuneller. Dermed varer luftfilterene svært lenge og trenger knapt nok 10 årlig/100 000 km bytte.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Robert Nilsen

#18
Burde vel ikke være så mye mer jobb på en vanlig elbil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA