Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vurderer kjøp av MY19 I-Pace

Startet av Almis, tirsdag 10. januar 2023, klokken 21:06

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Contango på søndag 15. januar 2023, klokken 22:42
Det var ikke mye nytt i denne i alle fall. https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/i-pace/359469/new-2023-jaguar-i-pace-arrives-design-tweaks-and-new-trim-levels
...
Hadde Jaguar virkelig satset på bilen hadde de gjort noe alvorlig nytt med den og tatt produksjonen selv istedenfor å la Magna Steyr produsere.

Med et unntak, 11kW AC-lading, har "oppgraderingene" JLR har kommet med siden introduksjonen stort sett dreid seg om å endre hvilke option codes du kan velge blant - INGENTING av det som markedet etterspør.

Når det gjelder Magna Steyr er det bare en fordel at de produserer, ser ikke for meg at bilen ville blitt bedre sammenskrudd i UK, ingen grunn til å flytte. MB har nå produsert Geländewagen der i en mannsalder, f.eks.

magzz

#16
Registrerte meg nå for å joine denne tråden.

Jeg har en 19 First Edition i samme farge som den du linket til, Photon Rød. Bilder vil nesten aldri vise den fargen frem riktig, den er mye mer oransje enn bilder antyder. Den ser helt fantastisk ut i solskinn og skiller seg godt ut fra de "vanlige" røde som det er flere av.

En digg fordel med gamle Touch Pro Duo mot det nyere Pivi Pro er mulighet til å ha media på den nedre skjermen som kun kan brukes til klima på de nyere. Så du kan ha kart/carplay eller whatever på øvre skjermen og media kontroll under.
Det som også er nice, men det gjelder sikkert begge versjoner er at du kan legge til egen startside med en haug med snarveier til ting.
En ting jeg som ble klagd på hos alle biltester var at det var så knot å forandre regen fra low til high, og hvis du skal gjennom menyene er det knot. Men på startskjermen min har jeg lagt opp en widget til "ev info" greie og da får du med 3 knapper du kan trykke på hele tiden, "creep on off", "regen high low" og en til jeg ikke husker i farten.
Har også lagt opp snarvei til telefonkontakt så konemor ligger alltid på hovedskjermen og kan ringes til med ett enkelt trykk. Sånne ting er ikke nevnt mye om du leser tester.

Vi hadde en roadtrip fra vestlandet til Sverige i Mai i fjor og hadde ingen problemer med ladehastighet. Den har ikke så høy peak hastighet som mange andre, men kurven er til gjengeld ganske bra. Vi begynte alltid lading med rundt 90kw og den holdt seg høyt ganske lenge. Vi måtte skynte oss med spising for å ikke lade for mye når vi stoppet. Om du suser opp og ned motorveiene på østlandet hver dag og må hurtiglade hele tiden vil det sikkert oppleves annerledes.

Jeg har tenkt å selge min da jeg har behov for større plass pluss ønske om å bli kvitt billån og heller cashe noe ut litt billigere.
Min er import bil, men ble importert av Jaguar forhandler i Bergen, Sandven. Har autoconcept Gull+E greier garanti til Mai 24 som kan overføres til ny eier. Bilen er kjørt 36k km nå. Kan selge den for 470k, bare send PM om du er interessert. Ligger ikke på Finn nå da jeg ikke har kommet så langt enda.
Svart interiør med mørkt alcantara taktrekk og soltak. Alt utstyr som siden det er FE. Adaptive luftdempere osv.
Har ikke 22" sommerhjul. Prøvde bil med det før jeg kjøpte og er mye bedre på 20". Har 18" på vinter med piggfrie continental viking contact 7, helt fantastisk å kjøre på for å være vinterhjul

oleie

Hei!
"Nesten" klar for en 2019/20 iPace, men endel jeg ikke blir klok på.
På Finn er det enorme sprik i prisantydning; varierer over 80 000 for relativt like biler/spec.
Den jeg ser på er i Kr sand ,hos forhandler og koster ca 490 000,gått 67 000. Kjenner forhandler, og oppfatter dem som seriøse og jeg/kona ønsker helst å handle med dem, og bilen har alt vi ønsker av utstyr (ACC,luft,HUD..) men prisen oppleves 30 000 for høy? Har ikke presset for prisreduksjon, de var gode med innbyttepris på en X3,men den har vi nå solgt privat,så vi har "rene" penger. Han sier at Tesla-rykket bryr de seg lite om. Sånn før jeg begynner å ringe rundt, noen erfarne iPacere som har meninger om hva som lønner seg: Vente?Handle?For-handle?? Har den bilen gått for langt? På forhånd takk for hjelp.

Fra før:eGolf, EQC (og de skal vi beholde)  :)

4Matic Fanatic

De står naturligvis fritt til å prise bilene sine som de ønsker, men at de ikke bryr seg om Tesla-justeringene er i beste fall ønsketenkning.

Jeg vurderer fremdeles å bytte min i en FE som har gått mindre enn min S som passerte 96' i går, så jeg pratet litt med selger på Nardo Bil i Trondheim da jeg fikk tatt PKK nylig.
De hadde justert ned pris på bruktbilene sine med totalt 500' helga etter at Tesla satte ned prisene, så de er ihvertfall klar over hvordan dette slår ut. De har også kjørt hardt med en utvidet garanti, 7år/200'km på bruktbilene sine nå.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 05. februar 2023, klokken 18:41
De står naturligvis fritt til å prise bilene sine som de ønsker, men at de ikke bryr seg om Tesla-justeringene er i beste fall ønsketenkning.

Jeg vurderer fremdeles å bytte min i en FE som har gått mindre enn min S som passerte 96' i går, så jeg pratet litt med selger på Nardo Bil i Trondheim da jeg fikk tatt PKK nylig.
De hadde justert ned pris på bruktbilene sine med totalt 500' helga etter at Tesla satte ned prisene, så de er ihvertfall klar over hvordan dette slår ut. De har også kjørt hardt med en utvidet garanti, 7år/200'km på bruktbilene sine nå.

Ikke dårlig, men husk å lese det med små skrift  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. februar 2023, klokken 19:10
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 05. februar 2023, klokken 18:41
.. De har også kjørt hardt med en utvidet garanti, 7år/200'km på bruktbilene sine nå.

Ikke dårlig, men husk å lese det med små skrift  :)

Ja, det er en tredjepartsordning, men uansett bedre enn ingen garanti... :-)

jwkay

Ta og sjekk hva som er registrert av servicer (eller ikke!) på bilen du vurderer. VIN står i Finn-annonsen, og du kan lime den inn på https://osh.jaguar.com/

Sjekket flere i forrige uke av ren nysgjerrighet. Fant biler som viste seg å være importert, både fra USA og europeiske land - uten at dette var informert om. En USA-bil vil nok ikke ha DAB for eksempel. Flere av de hadde også mangler i serviceloggen som kanskje kan påvirke batterigarantien?

oleie

Hei! Takk for svar, nyttig!

Det ble en SE på meg, med alt unntatt panorama (mye støy fra taket,gitt), fra forhandler oslo, gått 90 000 (LITT skeptisk, men pris var 100´lavere enn her i kr sand.)

Under retur fikk jeg ikke lader til å fungere. Fant ut at (gammel) tidsinstilt lading ligger å blokker for oppkobling. Ikke gøy å stå å fikle med det i -6 gr. Rart at ikke det å koble til hurtiglader overstyrer tidsinstilling/hjemmelading?

4Matic Fanatic

Sitat fra: oleie på tirsdag 14. februar 2023, klokken 22:53
..Fant ut at (gammel) tidsinstilt lading ligger å blokker for oppkobling. Ikke gøy å stå å fikle med det i -6 gr. Rart at ikke det å koble til hurtiglader overstyrer tidsinstilling/hjemmelading?

Gratulerer med bil!  Så til ladingen din - meg bekjent skal du ikke kunne kludre til hurtigladingen med tidsinnstilt lading, det styrer kun AC-lading?

turfsurf

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 18. februar 2023, klokken 23:53
Gratulerer med bil!  Så til ladingen din - meg bekjent skal du ikke kunne kludre til hurtigladingen med tidsinnstilt lading, det styrer kun AC-lading?
Ja, sånn var det ihvertfall på vår 2019 HSE.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trekkoppbil

#25
Jeg ville nok valgt 320.
Eldre modeller kan mangle spyler til kamera, og jeg kjenner ikke  til om de går på 1 eller 3 faser.
S kan være greit utstyrt, om den er Advanced, og om den ellers har ustyr som du måtte ønske. F.eks hengerfeste, soltak og hjul som du liker.

Electric cars in Norway

Sitat fra: oleie på tirsdag 14. februar 2023, klokken 22:53
Hei! Takk for svar, nyttig!

Det ble en SE på meg, med alt unntatt panorama (mye støy fra taket,gitt), fra forhandler oslo, gått 90 000 (LITT skeptisk, men pris var 100´lavere enn her i kr sand.)


Gratis med en helt kongefin bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA